Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3363823
pearlsofpassion schreef:Wij maken een menuutje.

Koud voorgerecht:
Bonbon van gerookte zalm gevuld met avocado, geitenkaas, zure room, appel, dille en bieslook. Ernaast salade: eikenblad, rucola en veldsla met pijnboompitten en vinaigrette met balsamico.

Warm voorgerecht:
Aspergeroomsoep met hele groene asperges en de punten van de witte en gebakken makreelfilet. Afwerken met bieslook.

Hoofdschotel:
Hertengebraad met wildsaus op basis van porto. Ernaast wortel, pastinaak, gestoofd witloof, pompoencrème en spruitjes.
Erbij ofwel duchesse kroketjes ( gekocht) ofwel aardappeltjes in de oven ( in de schil grof gesneden en met kruiden en olie in de oven garen), daar zijn we nog niet over uit.

Dessert: moelleux van chocolade met frambozen, beetje frambozencoulis, en een bolletje zelfgemaakt frambozenijs (gemaakt van enkel en alleen framboos en banaan). Beetje witte chocolade om af te werken.


Los van de kroketjes (eventueel) is alles zelf bereid. We vinden dat wel eens leuk, zo een keertje per jaar eens uitgebreid koken. :biggrin2:
Met een mooi gedekte tafel erbij, broodjes en roomboter. Echt af dus.
Chique! En dat toetje ... mjummmie!!
Door Lizzy
#3363836
pearlsofpassion schreef:Wij maken een menuutje.

Koud voorgerecht:
Bonbon van gerookte zalm gevuld met avocado, geitenkaas, zure room, appel, dille en bieslook. Ernaast salade: eikenblad, rucola en veldsla met pijnboompitten en vinaigrette met balsamico.

Warm voorgerecht:
Aspergeroomsoep met hele groene asperges en de punten van de witte en gebakken makreelfilet. Afwerken met bieslook.

Hoofdschotel:
Hertengebraad met wildsaus op basis van porto. Ernaast wortel, pastinaak, gestoofd witloof, pompoencrème en spruitjes.
Erbij ofwel duchesse kroketjes ( gekocht) ofwel aardappeltjes in de oven ( in de schil grof gesneden en met kruiden en olie in de oven garen), daar zijn we nog niet over uit.

Dessert: moelleux van chocolade met frambozen, beetje frambozencoulis, en een bolletje zelfgemaakt frambozenijs (gemaakt van enkel en alleen framboos en banaan). Beetje witte chocolade om af te werken.


Los van de kroketjes (eventueel) is alles zelf bereid. We vinden dat wel eens leuk, zo een keertje per jaar eens uitgebreid koken. :biggrin2:
Met een mooi gedekte tafel erbij, broodjes en roomboter. Echt af dus.
Dat voorgerecht vind ik zelfs heerlijk klinken!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3363843
Ik zit te denken om vl stoofvlees klaar te laten maken. Het mag namelijk geen eten zijn waar echt op gekauwd moet worden. Mag ook niet te pittig gekruid zijn want wanneer wij het enorm mild vinden wordt er al geroepen dat het scherp is.
En het is handig wanneer het vooraf gemaakt kan worden zodat het alleen even opwarmen is.
Door Lizzy
#3363873
Nou, change of plans. Wij gaan lekker gourmetten. En ik ga zelf falafel maken, zelf notengehakt maken, gemarineerde tempeh voor de vegetariërs, gemarineerde garnalen, zalm en kabeljauw voor de viseters. Biefstuk en kip voor de vleeseters. Daarbij natuurlijk allerlei soorten groenten. Gekookte aardappel in stukjes om te bakken. Geklopte eieren. Kikkererwtenbeslagje om hartige pannenkoekjes te maken. Allerlei soorten paddenstoelen. Gemalen kaas. Zelfgemaakte sausjes. En daar gaan ze het maar mee doen :biggrin2:
#3363875
Lizzy schreef:Nou, change of plans. Wij gaan lekker gourmetten. En ik ga zelf falafel maken, zelf notengehakt maken, gemarineerde tempeh voor de vegetariërs, gemarineerde garnalen, zalm en kabeljauw voor de viseters. Biefstuk en kip voor de vleeseters. Daarbij natuurlijk allerlei soorten groenten. Gekookte aardappel in stukjes om te bakken. Geklopte eieren. Kikkererwtenbeslagje om hartige pannenkoekjes te maken. Allerlei soorten paddenstoelen. Gemalen kaas. Zelfgemaakte sausjes. En daar gaan ze het maar mee doen :biggrin2:
Wauw, heerlijk.
#3363889
Klinkt goed Lizzy!

Wij gaan morgen met hele familie bij mijn broer eten en ik heb de rode kerstsoep uit de link van Anne gemaakt, aangevuld met geroosterde pompoenpitten uit het boek van Ottolenghi; meng de pompoenpitten met ahornstroop en chilivlokken en rooster in de oven tot bruin. Ik vind ze heel lekker want zoet, krokant en pittig ineens.
Vals gespeeld; de humus gekocht ;)

Vanavond eten we saampjes, gisteren al de gestoofde konijnenbouten gemaakt (sorry flappie).
Konijn met bier en pruimen
https://www.wildcentrale.nl/index.php/8 ... er-pruimen
Erbij spruitjes, kort gekookt en dan roergebakken met appel en amandelschaafsel erover
En aardappelschijfjes uit de oven, met peper en salie of peterselie. Ik denk gemengd gewoon en zoete aardappel.

Erbij; cranberriesaus van Roald Dahl’s kookboek: cranberries, sinaasappelsap, sinaasappelschil (geraspt), veel suiker en rode port- alleen heb ik die niet in huis dus die laten we er uit dit jaar.

Stukje kaas tussendoor
Toetje is ijs.


Het weekend na kerst gaan we naar vrienden en zorg ik voor appeltaart, ik vind die van Ottolenghi makkelijk en heerlijk, en wat ‘m nog lekkerder maakt is de 300 gram zelfrijzend bakmeel veranderen in 150 gram bloem en 100 gram amandelmeel en onder de appels gecomfijte gember en cranberries te mengen.
Edit; uiteraard wel snufje bakpoeder toevoegen dan ;)

http://carolinebrouwer.blogspot.com/201 ... rt_25.html
#3363924
Wat een heerlijke menuutjes komen er langs! De gourmet van Lizzy klinkt ook super. :)

Eerste én tweede kerstdag gaat hier (ook) de bbq aan. :)
Morgen een flammkuchen en nog wat hapjes er bij, voor ons samen.
Tweede kerstdag een gezamenlijk menu. De spruiten maken het voor- en nagerecht. Wij maken kleine amuses, boeuf bourguignon, salade van rode kool en paarse aardappelpuree (uit de link van Anne), bolcourgettes uit het winter bbq boek van Jord Althuizen en gepofte aardappels van de bbq.
Door Anneloog
#3363941
hier staan de stoof peertjes nu op met rode wijn kaneel stokjes suiker kardenom peulen beetje ster anijs en wat kruidnagel :D en creme brulee staat in de oven, ik ben namelijk onverwacht eerder thuis morgen. Zou eerst werken tot 17:30 en nu vroege dienst tot 13:30 dus we gaan toch maar wat luxer eten. Morgen varkensfilet rollade maken spruitjes en aardappeltjes alla provance uit de oven en dus de peertjes en de creme brulee als ze lukt toe ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door