Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door M@rina
#3361543
Saartje is bijna 13 en hoewel mijn eerste reactie na het overlijden van Teun was:"Ik wil nooit meer een hond, dit wil ik nooit meer meemaken." Was mijn man erg stellig en er zou echt wel weer een hond komen, nooit meer twee tegelijk en en pup naast bejaarde Freule Saartje zetten leek ons ook niet eerlijk. Voor beide niet.

We hopen dat Saartje nog jaren bij ons zal zijn, ze is nog best vief, beetje slechtziend en hartstikke slechthorend, maar nog echt genietend van het leven (vooral veel eten, slapen en met haar bal en Bello spelen) houden we er rekening mee dat ze binnen nu een paar jaar zal komen te overlijden.
Een lang gekoesterde wens van mij gaat dan hopelijk in vervulling: Een Field Spaniel en daar is een lange wachtlijst voor. We hebben ons bij een bekende fokker op de wachtlijst laten plaatsen voor een Fieldje.

"De Aard Van Het Beestje
De Field Spaniel is een hond met een zacht en zeer innemend karakter. Een jachthond van huis uit, die als gezinshond zijn uiterste best zal doen om het een ieder naar de zin te maken. Sociaal naar andere huisdieren en zeer loyaal naar de leden van “zijn” gezin. Tegenover onbekenden kan hij zich soms wat gereserveerd opstellen. In huis is het een rustige hond die echter wel nauwgezet de gang van zaken in huis volgt. Daarom is het extra opvallend dat hij buiten als het ware een “metamorfose” ondergaat. Hij verandert daar in een actieve en sportieve hond. De Field Spaniel is een slimme hond, die zeer leergierig is"


We willen graag een Chocolate of chocolate &Tan. Saar moet nog heel lang leven maar dit vooruitzicht is natuurlijk ook geweldig!
Bijlagen
Field Spaniel2.jpg
Field Spaniel2.jpg (55.97 KiB) 2185 keer bekeken
Field Spaniel.jpg
Field Spaniel.jpg (51.6 KiB) 2185 keer bekeken
Field Spaniel1.jpg
Field Spaniel1.jpg (164.42 KiB) 2185 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3361546
Wat een ontzettend leuk vooruitzicht zeg, veel succes met geduldig wachten!
Ben heel benieuwd hoe jullie bij deze keuze zijn gekomen en hoe de gezondheid bij dit ras staat.

En natuurlijk moet Saartje gewoon nog heel lang mee gaan.
Door M@rina
#3361547
Als 18 jarig meisje naar de winner gegaan, dit ras gezien en er als een blok voor gevallen.

Toen we 13 jaar geleden eindelijk een hond in huis konden halen, omdat mijn man voor zichzelf begon wilde we al een Field, helaas een wachtlijst van 2 jaar en zo lang wilde we niet wachten. Mijn man had vroeger thuis een Engelse cocker gehad dus zijn we daar voor gegaan en dat is prima bevallen, maar nu hebben we hopelijk tijd. Het ras is redelijk gezond. De ouderdieren worden onderzocht op HD en een oogonderzoek ECVO, het ras is in Engeland populair voor de jacht, in Nederland niet er wordt dan ook niet veel mee gefokt. Om de genenpool breed te houden wordt er internationaal samengewerkt.
Gebruikersavatar
Door pike
#3361550
Een heerlijk vooruitzicht Marina. Je hebt het hier al eens eerder laten vallen, dat je voor de Field zou gaan mocht er een nieuwe hond komen. Nu gaat het dan gebeuren. Nou ja, nu. Nog eventjes geduld hebben :D
Door M@rina
#3361601
Dat nog heel lang moeten wachten hopen wij ook. De Freule doet het nog prima, al zitten er her en der wel wratjes en bultjes en heeft een ze lekkend hartklepje, maar hoeft er nog geen medicatie voor. Ze rent ook nog heel pittig. 1x per maand ga ik met haar naar de fysiotherapeut en worden haar wervel losgemaakt, ze heeft wat artrose, en mag ze wandelen in de waterbak, soort van onderhoudsdosering.

Wat we niet willen is na haar overlijden nog 2 jaar te moeten wachten voor er weer een pup in huis komt, vandaar de plaatsing op de wachtlijst.
Door Lizzy
#3361604
M@rina schreef:Dat nog heel lang moeten wachten hopen wij ook. De Freule doet het nog prima, al zitten er her en der wel wratjes en bultjes en heeft een ze lekkend hartklepje, maar hoeft er nog geen medicatie voor. Ze rent ook nog heel pittig. 1x per maand ga ik met haar naar de fysiotherapeut en worden haar wervel losgemaakt, ze heeft wat artrose, en mag ze wandelen in de waterbak, soort van onderhoudsdosering.

Wat we niet willen is na haar overlijden nog 2 jaar te moeten wachten voor er weer een pup in huis komt, vandaar de plaatsing op de wachtlijst.
Nee, dat snap ik heel goed! Ik geef je ook groot gelijk!
Gebruikersavatar
Door kira
#3361778
Leuk een field gisteren met een getraind. Onze honden spelen veel met een field pup die stonden heel kort op de wachtlijst denk drie maanden.
Door Danny
#3361907
Oh wat leuk! Leuke honden hoor.
Natuurlijk hoop ik dat je nog lang op die lijst mag staan. Maar ik snap wel dat je je er vast op heb laten zetten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door