Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3433581
Ja ik denk dat wij ook voor wol gaan. Alleen zijn er ook nog verschillen in het soort wol. Zo schijnt Merino-wol soepeler en warmer te zijn dan wol van texelaars. Er schijnt ook wasbare wol te zijn.
Ik wil in ieder geval naar biologische wollen dekbedden gaan kijken.
Door El_Kato
#3433597
Al een aantal jaar tevreden met een wollen dekbed van de Aldi! In de winter een flanellen hoes erom heen , heerlijk :)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3433598
El_Kato schreef: wo 20 okt 2021, 19:05 Al een aantal jaar tevreden met een wollen dekbed van de Aldi! In de winter een flanellen hoes erom heen , heerlijk :)
Heb jij een 4-seizoenen dekbed met een zomer en herfst/lente deel?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3433599
Is hier toevallig iemand die ervaring heeft met een dekbed gevuld met merino-wol en met andere wol (bv. van Texelse schapen)? En merken jullie nog verschil?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3433601
Enkel texelwol hier. En bij de kinderen. Maar ik wil er zelf ook zo 1.
Wij hebben nu nog synthetisch, gekocht toen ik nog niet over zulke dingen nadacht. ::)
Maar dat wollen vind ik dus heerlijk. 4-seizoenen in 2 delen bij hen maar eigenlijk liggen er zelden 2 op, het wordt dan ook niet kouder dan 16 graden op hun kamer en dan is 1 dekbed met flanellen hoes en warme pyjama warm genoeg. Dat merk je wel dat wol frisser blijft in zomer (minder broeit) dat het synthetisch en in de winter de warmte sneller en beter vasthoudt, weer zonder te broeien. Al durft Laurens nog wel zweten in bed, maar die heeft snel te warm.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3433602
Hier hebben we sinds kort weer het zomerdeel van 4 seizoenen dekbed van Texel wol er op met flanel dekbedovertrek.
Zelf heb ik het snel warm dus voor de zomer hebben we een dun katoenen dekbed. Die is slag dunner dan wollen dekbed en lekker fris wanneer je er onder kruipt (uiteraard dan geen flanel dekbedovertrek).

Maar ik kan niet vergelijken met Merino wol.
Door Too
#3433611
Toevallig zag ik de folder:
Volgende week zaterdag ,30 oktober, heeft de Aldi wollen 4-seizoenen dekbedden in alle maten
Gebruikersavatar
Door doranto
#3433629
Wij zijn inmiddels voor de 4-seizoenen dekbedden van Texeler gegaan. Gezien de reacties hier, zou dat een goede keuze moeten zijn :) . We gaan het zien hoe het bevalt!
Door Lizzy
#3433641
Doranto schreef: do 21 okt 2021, 13:13 Wij zijn inmiddels voor de 4-seizoenen dekbedden van Texeler gegaan. Gezien de reacties hier, zou dat een goede keuze moeten zijn :) . We gaan het zien hoe het bevalt!
Dat moet wel goed bevallen! Echt, mijn heerlijkste dekbed oooooit!
Door Too
#3433644
Het gewicht van wol lokt me wel maar is het niet erg warm?
Of beter geformuleerd : houden jullie wolslapers van lekkere, goed warme (dek)bedden of kies je meestal de koelere opties?
En nee ik doe niet aan nachteljjk opvliegen
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3433645
Too schreef: do 21 okt 2021, 18:42 Het gewicht van wol lokt me wel maar is het niet erg warm?
Of beter geformuleerd : houden jullie wolslapers van lekkere, goed warme (dek)bedden of kies je meestal de koelere opties?
En nee ik doe niet aan nachteljjk opvliegen
Ik heb het bij het inslapen altijd ijskoud en eenmaal op temperatuur bloedheet. Ik vind mijn wollen dekbed heerlijk. Lekker warm met de elektrische deken om op te warmen en ik krijg het onder wol veel minder vaak te warm dan onder synthetisch. Alleen maar als het opeens veel warmer is snachts.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3433646
Too schreef: do 21 okt 2021, 09:10 Toevallig zag ik de folder:
Volgende week zaterdag ,30 oktober, heeft de Aldi wollen 4-seizoenen dekbedden in alle maten
Ik heb ernaar gekeken. Ze zeggen weliswaar dat het Texelse wol is, maar ik vind het prijsverschil dermate groot dat ik het toch niet aandurfde. Ik heb eerst naar biologische wol gekeken, maar dat is helaas heel erg duur. Dan vind ik een dekbed van het merk 'Texeler' het veiligste alternatief voor wat betreft het welzijn van de schapen.
Door El_Kato
#3433648
Doranto schreef: wo 20 okt 2021, 19:11 Heb jij een 4-seizoenen dekbed met een zomer en herfst/lente deel?
Ik zie dat je inmiddels een texeler dekbed hebt gekocht maar wij hebben een lente en herfstdeel. Het herfstdeel is in de winter vaak voldoende met een extra deken op het voeteneind. Als het dan echt koud word dan kunnen we die er nog overheen trekken. Het lentedeel wanneer het weer wat warmer word en wanneer het echt warm is slapen we alleen onder een katoenenhoes.

Wij verwarmen de slaapkamer niet en slapen altijd met een raam open.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door