Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3360703
Voor de vakantie volgend jaar heb ik de Vlaamse kust op m'n lijstje staan.
Nu lees ik dat bij de meeste plaatsen de hond wel op het strand mag maar alleen aangelijnd.
Voor ons geen probleem want Scott kan niet los maar vind het strand heerlijk.
Weet iemand of Vlamingen zich hieraan houden? Of dat er op wordt gecontroleerd?

Tips voor huisjes, uitstapjes en zo zijn ook van harte welkom!
#3360706
Wanneer denk je te gaan?
Want in het seizoen mag je op de meeste plaatsen gewoon het strand niet op met de hond. Enkel de hele luwe plekjes (tussen de badsteden in) mag het misschien wel, dat weet ik niet. Weet alleen dat het aan de kust vol staat met borden dat de hond ergens tussen mei en oktober of zo, er niet op mag.
En verder denk idd aangelijnd. Maar ik kan me voorstellen dat daar niet aan gehouden wordt. Als het dan toch buiten seizoen is hé. Ik weet ook niet of er overal aanlijnplicht is. Je ziet wel vaak honden loslopen. Geen idee of die dan altijd in overtreding zijn.
Ik zie wel nog geen agent over het strand lopen om dat te controleren. Dat zou wel heel atypisch zijn voor België.

Ik moet wel zeggen, wij komen daar zelden of nooit. We rijden nog sneller naar Zeeland dan naar de Belgische kust.
Door Suzanne
#3360708
Voor zover ik altijd begrepen heb is het in heel belgie overal verboden om je hond los te laten. In hoeverre het wel gebeurt.. weet ik niet. Op NL stranden mag het ook alleen maar buiten het seizoen maar ja.. ik ben in het seizoen wel 's heel vroeg of juist wat later op de dag... dan ben ik wel 's burgerlijk ongehoorzaam ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door pluk
#3360713
pearlsofpassion schreef:Wanneer denk je te gaan?
Want in het seizoen mag je op de meeste plaatsen gewoon het strand niet op met de hond. Enkel de hele luwe plekjes (tussen de badsteden in) mag het misschien wel, dat weet ik niet. Weet alleen dat het aan de kust vol staat met borden dat de hond ergens tussen mei en oktober of zo, er niet op mag.
En verder denk idd aangelijnd. Maar ik kan me voorstellen dat daar niet aan gehouden wordt. Als het dan toch buiten seizoen is hé. Ik weet ook niet of er overal aanlijnplicht is. Je ziet wel vaak honden loslopen. Geen idee of die dan altijd in overtreding zijn.
Ik zie wel nog geen agent over het strand lopen om dat te controleren. Dat zou wel heel atypisch zijn voor België.

Ik moet wel zeggen, wij komen daar zelden of nooit. We rijden nog sneller naar Zeeland dan naar de Belgische kust.
Ergens in het voorjaar, april/mei denk ik. Op deze site https://www.dekust.be/nl/inspiratie/met ... r-t-strand vond ik allerlei links naar de gemeentelijke informatie van kustplaatsen. Zeker voor de zomer mogen ze blijkbaar vaak wel aangelijnd op het strand.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door