Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3358880
Jee wat naar hoe dit verloopt Cindy :bigarmhug:

Het lijkt me goed dat ze haar komen ophalen, zoveel stress in je roedel is geen pretje.
En als ze zo met je omgaan zou ik mijn kerstgratificatie idd ergens anders aan besteden.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3358905
Wat enorm naar dat ze zelfs beweren dat je geen hond zou moeten hebben :-X
Zet jij je juist hard in om het pupje een goed huis te geven en eerlijk te observeren en dan krijg je dit over je heen :-X Hier zijn gewoon geen woorden voor.........

Heel veel sterkte met het verwerken van deze nare ervaring :bigarmhug:
Hopelijk kan je straks ondanks dit toch genieten van je vakantie
Door hamada
#3358920
Ik wil je vooral sterkte wensen met deze rot situatie en ik hoop voor je dat je je niet te veel laat raken door deze rotopmerkingen van die stichting.
Je wilt het beste voor dat hondje en je roedel en hebt absoluut de kwaliteiten om de juiste keuze te maken. Hou je daar aan vast
:bigarmhug:
Door Suzanne
#3358921
Je benoemt een "Peter"... Op basis daarvan vermoed ik om welke stichting het gaat. Ik heb daar (van de zijlijn) al eerder dingen over gehoord waarvan ik denk "nou, nee, zo moet het niet". Veel honden worden hier in asielen geplaatst en van daaruit verder bemiddeld zonder dat direct duidelijk is dat ze van die stichting komen. Als het diezelfde stichting echt is, verbaast me deze manier van handelen helemaal niet helaas.

Suzanne
Door Cindy de Wolf
#3358934
Eef+doggies schreef:Jee wat naar hoe dit verloopt Cindy :bigarmhug:

Het lijkt me goed dat ze haar komen ophalen, zoveel stress in je roedel is geen pretje.
En als ze zo met je omgaan zou ik mijn kerstgratificatie idd ergens anders aan besteden.
Dit betreft dus AIN...
Door Cindy de Wolf
#3358935
Suzanne schreef:Je benoemt een "Peter"... Op basis daarvan vermoed ik om welke stichting het gaat. Ik heb daar (van de zijlijn) al eerder dingen over gehoord waarvan ik denk "nou, nee, zo moet het niet". Veel honden worden hier in asielen geplaatst en van daaruit verder bemiddeld zonder dat direct duidelijk is dat ze van die stichting komen. Als het diezelfde stichting echt is, verbaast me deze manier van handelen helemaal niet helaas.

Suzanne
Ze komen inderdaad aan in asiel Rypickerwaard waar inderdaad hondjes (weer) het asiel in gaan. Ik weet eerlijk gezegd niet of ze daar open in zijn. Er staat wel op de site van dit asiel bij sommige honden ivm uitwisselingsverband met spanje. Ondertussen weet ik wel dat ze bij veel honden direct zetten open blablabla.
Pukkie is ook echt eerlijk waar een heerlijk hondje, enorme knuffel, heel veel energie, gek op een balletje, super pienter, leert ontzettend snel. Buiten is ze extreem schrikachtig en is de eerste reactie vluchten. Als dat niet verder gaat dan de lijn komt ze terug en gaat dan onderzoeken. Kortom een hondje wat binnen no time op waar is onze angel staat als ze niet weten hoe hiermee om te gaan.
Wat ik erg kwalijk vind is dat ze geleverd zouden worden met anti ontsnappingtuig en wat bleek, geen anti ontsnappingstuig maar een regulier tuig waar ze in kan zwemmen….godzijdank had ik Revy zijn puppybandje mee en daar liep ze mee. Inmiddels had ik zelf een ruffwear tuig (86 euro) besteld en die op maat gemaakt kaartjes eraf geknipt en weggegooid toen woensdagavond de boel explodeerde.
Hoe de adoptiemedewerker mij behandelde; als grofvuil heeft er echt in gehakt. Blijkbaar gaat ze helemaal niet om de hondjes maar is het gewoon zo snel mogelijk door plaatsen en dan gaan ze er blijkbaar vanuit dat als ze daar eenmaal zijn mensen wel houden en dealen met de problemen.
Nou als ze ook zo omgaan met de honden daar weet ik wel waar een gedeelte van het gedrag van Smokey vandaan kan komen.

Voor mij voelt het echt als verraad naar Pukkie. En dan kan ik nog zo hard zeggen dat IK niet degene ben die haar laat stikken maar de stichting dat doet echt NIETS af aan het gevoel. Ze is zooooooo blij als ze me stem hoort en luistert ook echt wel zeer behoorlijk als ik haar in huis roep. Maar het feit blijft dat er ook een vorm (wel trainbaar) van bezitsagressie in zit.
Door Suzanne
#3358936
Voor mij komt dit verhaal niet als een verrassing eerlijk gezegd. Ik vind het echt enorm klöte voor jou maar dit soort zaken zijn daar inmiddels meer regel dan uitzondering. Ik was erbij toen een vriendin van mij een hondje van die stichting ging ophalen. Dat was een rare bedoening en er is ook heel beslist gelogen over hoe het hondje in elkaar stak.
Het is ze denk ik enorm boven het hoofd gegroeid want "1 van de besten"??? Ooit, misschien, maar nu echt helemaal niet meer.
Iemand in dit topic maakte het vergelijk met broodfok. Ik herken dat; en zie dat ook zo.

Suzanne
Door Cindy de Wolf
#3358937
Suzanne schreef:Voor mij komt dit verhaal niet als een verrassing eerlijk gezegd. Ik vind het echt enorm klöte voor jou maar dit soort zaken zijn daar inmiddels meer regel dan uitzondering. Ik was erbij toen een vriendin van mij een hondje van die stichting ging ophalen. Dat was een rare bedoening en er is ook heel beslist gelogen over hoe het hondje in elkaar stak.
Het is ze denk ik enorm boven het hoofd gegroeid want "1 van de besten"??? Ooit, misschien, maar nu echt helemaal niet meer.
Iemand in dit topic maakte het vergelijk met broodfok. Ik herken dat; en zie dat ook zo.

Suzanne
Ja ondertussen denk ik ook die kant.
Ik stond ook met open mond zaterdag.; bus vol met angstige hondjes vol van de stress die 26 uur in een bus gezeten hebben en die deuren gaan open en praktisch iedereen duikt die bus in en de honden werden uitgeladen met de eerste mensen op 30cm van de deur. Je moet gewoon zeggen; mensen achter het lint ze hebben al veel meegemaakt en 1 voor 1 eruit en dan de naam erbij van de adoptant/opvang....

Maar echt voor Pukkie vind ik het triest. Ik weet alleen wel dat ik al die tijd open en eerlijk geweest bent en ik heb al die tijd gezegd; ik adopteer alleen als ze in mijn groep past en er geen (extreem) probleemgedrag is. En ze past niet echt erin maar dat zou mss nog wel goed komen maar ik wilde dit niet. En verder haken zij af bij de gemaakte afspraak van 2 weken ter observatie.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3358940
Suzanne schreef:Voor mij komt dit verhaal niet als een verrassing eerlijk gezegd. Ik vind het echt enorm klöte voor jou maar dit soort zaken zijn daar inmiddels meer regel dan uitzondering. Ik was erbij toen een vriendin van mij een hondje van die stichting ging ophalen. Dat was een rare bedoening en er is ook heel beslist gelogen over hoe het hondje in elkaar stak.
Het is ze denk ik enorm boven het hoofd gegroeid want "1 van de besten"??? Ooit, misschien, maar nu echt helemaal niet meer.
Iemand in dit topic maakte het vergelijk met broodfok. Ik herken dat; en zie dat ook zo.

Suzanne
Inderdaad...
Ik heb daar wel al eens op de FB site gekeken, en zag dat er een transport van 65!! honden klaargemaakt werd.
Shoot me, maar ik maak dan een rekensom, aan welke prijs mag zo een hond "geadopteerd" worden?
Jezelf dan wegzetten als arme weldoener die zichzelf alleen maar wegcijfert voor de honden klopt dan imo niet helemaal.

Tuurlijk worden er goede dingen gedaan ook, maar zo creeer je voor jezelf een (betaalde) job in iets wat je leuk vindt...
Ieder ander moet gewoon voor een baas werken (leuk of niet, er moet brood op de plank).

Misschien denk ik daar ook te simpel over, geen idee, maar ik krijg toch wel vaker een nare bijsmaak van dit soort stichtingen.
Komt toch op mij over als op het sentiment van mensen spelen, je krijgt een hond ook niet gratis of goedkoop mee, castratie zelf betalen e.d., maar "adoptie" waarbij de contracten dusdanig zijn dat het uiteindelijk op papier niet eens je eigen hond is, vaak tegen een toch wel stevig bedrag.

En ja, ze moeten eten ook, maar heeft iemand ook de foto's gezien met de vrachtwagen gesponsord voer?
Als er hoge medische kosten gemaakt moeten worden wordt er geld ingezameld. Ook weer dmv op emoties van mensen spelen.

Ik denk er het mijne van :-\

Cindy, in en in-triest dat je zo behandeld werd, probeer het je aub niet aan te trekken, laat gaan...je kunt je energie beter gebruiken voor de honden die je nog hebt :bigarmhug:
#3358942
Kallista schreef:Inderdaad...
Ik heb daar wel al eens op de FB site gekeken, en zag dat er een transport van 65!! honden klaargemaakt werd.
Shoot me, maar ik maak dan een rekensom, aan welke prijs mag zo een hond "geadopteerd" worden?
Jezelf dan wegzetten als arme weldoener die zichzelf alleen maar wegcijfert voor de honden klopt dan imo niet helemaal.

Tuurlijk worden er goede dingen gedaan ook, maar zo creeer je voor jezelf een (betaalde) job in iets wat je leuk vindt...
Ieder ander moet gewoon voor een baas werken (leuk of niet, er moet brood op de plank).

Misschien denk ik daar ook te simpel over, geen idee, maar ik krijg toch wel vaker een nare bijsmaak van dit soort stichtingen.
Komt toch op mij over als op het sentiment van mensen spelen, je krijgt een hond ook niet gratis of goedkoop mee, castratie zelf betalen e.d., maar "adoptie" waarbij de contracten dusdanig zijn dat het uiteindelijk op papier niet eens je eigen hond is, vaak tegen een toch wel stevig bedrag.

En ja, ze moeten eten ook, maar heeft iemand ook de foto's gezien met de vrachtwagen gesponsord voer?
Als er hoge medische kosten gemaakt moeten worden wordt er geld ingezameld. Ook weer dmv op emoties van mensen spelen.

Ik denk er het mijne van :-\

Cindy, in en in-triest dat je zo behandeld werd, probeer het je aub niet aan te trekken, laat gaan...je kunt je energie beter gebruiken voor de honden die je nog hebt :bigarmhug:
Dit vind ik nu wel geen vergelijk. Ik ben ook niet te spreken over de aanpak van deze stichting en ik weet dat er misbruik gebeurd in de asielen en stichtingen, maar dit vind ik toch ook niet correct.

Ik weet niet of je ervaring hebt met asielwerk? Maar zelf ken ik er wel een paar (katten en konijnen) en daar is het echt krabben om rond te komen. Zelfs al zijn er vrij hoge adoptiegelden en krijgen ze sponsoring of donaties. Tel de medische kosten eens op (castratie, ontwormen, ontvlooien, chippen en inenten). En dat eten, dat is idd een berg, maar doorgaans op een aantal dagen toch al op en ze krijgen het maar eens in de zoveel maand. En de rest van de tijd moeten ze zelf ophoesten. Het is natuurlijk afhankelijk van hoelang een dier er zit, maar adoptiegeld krijgen ze maar 1 keer, eten moeten ze de hele periode krijgen.
En dan heb ik het nog niet over investering in verblijven, mandjes, voerbakjes ed, vervoer, en al de tijd die erin gestopt wordt.
Ik spreek dan bij m'n eigen ervaring over mensen die dat vrijwillig en na hun job doen, want er iets aan overhouden, dat kunnen ze dus echt niet. Integendeel zelfs.

Ik denk dat je toch een iets verkeerd beeld hebt bij welke kosten erbij komen kijken. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet weet hoeveel een hond bij zo'n stichting kost. Maar het zou me verbazen als ze het een gemakkelijke verdienste is.
Het is wel een beetje zoals bij fokkers idd. Je hebt goede en broodfokkers. Maar zeker bij de goede hebben mensen al snel het idee dat je er steenrijk van wordt. En dat is ook niet zo. Dat geldt ook voor asielen. Je hebt er zoals de broodfok en je hebt er die er nog geld aan inschieten en alles daartussen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3358944
Nou, ik deel de mening van Kallista wel. Waar wij Oscar vandaan hadden, begon het met eens een paar hondjes en binnen een paar jaar was het buslading na buslading hondjes. Door iemand die ons uitgebreid vertelde dat ze alles van een uitkering moest doen. Nou, ik kan rekenen wat ik wil, maar als je niet verdiend aan al die hondjes, dan kan dat dus gewoon niet.

En ik geloof direct dat de meeste van deze mensen met de beste bedoelingen hier mee starten en er zeker niet voor het geld in gaan. Maar op het moment dat je het over deze aantallen, manier van herplaatsing (snel, met veel te vaak te rooskleurig geschetst gedrag en zonder nazorg) en bedragen van adoptie, sponsoring enz hebt. Sorry, ik ben daar niet meer goedgelovig in.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#3358947
POP: Ik zie toch echt steeds meer oproepen voor vanalles en nog wat voorbij komen op FB, en ja, ik weet wat medische kosten zijn.
Ik heb zelf ook wel al eens honden opgevangen, die medisch laten nakijken, laten steriliseren, en er dan een goeie thuis voor gezocht. Maar wel op eigen kosten, hond geplaatst onder contract, zonder daar geld voor te vragen.

Maar hoe vaak krijgt een adoptant nu bijv. een hond die al gecastreerd is mee?
Meestal staat dat als verplichting in het contract, op eigen kosten te doen.

65 honden op een transport?
Nee, in deze vorm / hoeveelheden aan honden heb ik daar geen fijn gevoel bij.

Als je bedenkt dat de adoptiekosten meestal rond de 350 euro of hoger liggen, in Duitsland vroeg iemand 500 euro voor een herplaatsborder collie, die hij net 2 weken in huis had, geen medische kosten aan gehad, dat geld moest het kosten vanwege de twee weken "training" in gehoorzaamheid die de hond gehad had, nou schiet mij maar lek, maar ik vind dat absurd.

Mag een ieder natuurlijk van denken wat hij/zij zelf wil ;)

Zo, dat is ook het laatste wat ik erover kwijt wil, het gaat hier om Cindy's topic, erg genoeg voor haar.
Het kwam alleen boven omdat iemand voor mij de vergelijking met broodfok maakte...

Oh ja, en ik geloof ook best dat iemand ooit als idealist start, maar dat dingen op een bepaald moment een eigen leven gaan leiden...
#3358948
Die adoptiekosten zijn idd wel een stuk hoger dan bij katten en konijnen, zelfs in verhouding tot de grootte van het dier. En dan nog niet eens castratie inbegrepen? :o

Maar er zullen zeker ook goede bij zijn.
Deze blijkbaar niet... :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door