Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3359054
pearlsofpassion schreef:Wanneer verlaten haar denkbeeldige pups normaal het nest?
Ik zou het daar vlak na doen.

Het wordt zonder zwangerschap idd erger.
Bij een poes ook ooit gehad. Die was op 3 jarige leeftijd meer krols dan niet. En toen is ze uiteindelijk ook eens ontsnapt en Kleintje was daar het resultaat van. :P :-[

Als je toch zeker weet dat je niet wil fokken, zou ik niet twijfelen. Je gaat er haar veel plezier mee doen.
Als ze zoveel last heeft van hormonen is er ook meer kans op andere hormoongerelateerde kwaaltjes als BO ed.
Ze verlaten met 8 weken het nest. De vorige schijnzwangerschap vond Frou haar denkbeeldige pups met 6 weken niet meer boeiend. Meestal heeft mams ze dan ook een soort van afgespeend (het serieuzere werk zeg maar).
#3359056
Lizzy schreef:Ze verlaten met 8 weken het nest. De vorige schijnzwangerschap vond Frou haar denkbeeldige pups met 6 weken niet meer boeiend. Meestal heeft mams ze dan ook een soort van afgespeend (het serieuzere werk zeg maar).
Ja, OK, maar wanneer is ze dan nu denkbeeldig bevallen? Hoelang is 27 nov na die 8 weken ?
#3359069
pearlsofpassion schreef:Ja, OK, maar wanneer is ze dan nu denkbeeldig bevallen? Hoelang is 27 nov na die 8 weken ?
Dat is niet na die 8 weken.

Frou is 30 juli loops geworden. Vermoedelijk heeft ze 13 augustus haar ovulatie gehad (haar kennende). Dan is ze 9 weken drachtig vanaf 13 augustus. Is ze 15 oktober bevallen van haar denkbeeldige pups. Dan zijn de denkbeeldige pups op 26 november 6 weken oud. En staat de castratie 1 dag erna gepland.

Ik ben bang dat Frou op 30 december alweer loops gaat worden. Vier weken (liefst) voor de aankomende loopsheid castreren. Dat is 2 december. Ik durf dus eigenlijk niet langer te wachten met de castratie.
#3359071
OK, alles in acht genomen, denk ik dat dat idd een goede datum is. Je zou nog een weekje later kunnen plannen, maar meer zou ik ook niet doen.
Als ze echt zo snel terug loops wordt, begint de hormonale groei alweer toe te nemen daarna.

Het is idd voor de doorbloeding dat ze die raad geven. Minder kans op complicaties tijdens de ingreep.
Maar ook de hormonale terugval moet je niet onderschatten. Ik weet niet hoe dat bij honden zit, maar katten kunnen daar behoorlijk hinder van ondervinden, de eerste tijd na castratie. En tijdens de loopsheid castreren heeft natuurlijk veel grotere drop in hormonen dan tijdens de rustfase. Ik vermoed dat dat bij schijnzwangerschap ook zo is.
Ze worden dan na de ingreep prikkelbaar, liggen duidelijk met zichzelf in de knoop, dat soort dingen. Hormonen hé. ;)
Dat vlakt wel weer af, maar je hebt altijd liever van niet hé.

Als je zegt dat ze zo snel terug loops wordt, dan is ze eigenlijk zowat het hele jaar door hormonaal. Dan lijkt het me zeker goed dat je het nu laat doen. Als je nog verder wacht en het nog dichter op elkaar gaat zitten, heb je nog minder tijd...
Kijken ze de baarmoeder ook na? En als die er al verontrustend uitziet, halen ze die dan ook weg? Want dat is wel een reële mogelijkheid, bij zo'n hormonaal meisje. :-\
Dat kan niet laparoscopisch vermoed ik? :(

Alleszinds al sterkte in aanloop naar de dag van de ingreep. Altijd spannend, zo'n dingen.
#3359073
MargaS schreef:Arm meissie. Denk niet dat het te vroeg gepland is. Het gaat erom dat de doorbloeding van het voortplantingsapparaat het minst is. Baarmoeder wordt niet verwijderd toch?
Nee, ik denk dat je gelijk hebt, zeker gezien het feit dat ze zo snel achter elkaar loops wordt. Ik denk dat ik niet veel anders kan dan deze datum over te gaan tot. Als het goed is (en de baarmoeder is OK) dan laten ze die zitten inderdaad. Ze wordt laparoscopisch gecastreerd, daar waar Linga en Biscuit ook gecastreerd zijn, in Naaldwijk (de grondleggers van de lap. cast. bij honden). Michiel en Bert doen ook lap. cast. in Zoetermeer bij een dierenkliniek, 1 dag in de maand. Maar de datum waarop ze dat in Zoetermeer deden vond ik niet goed genoeg (dat was nog een week vroeger) dus we gaan naar Naaldwijk.
#3359107
Ik had met Ziggy ook de ervaring dat de verschijnselen van de schijndracht elke keer erger werd.
Ooit begon het met een paar weken uit haar "hum" zijn tot een hond die niet meer at, depressief was en een nest maakte en melk gaf :-\

Ik denk dat je er goed aan doet om haar te laten helpen. Straks is ze weer de blije, vrolijke hond die ze is als ze niet loops/schijndrachtig is en blijft ze dat ;) :-*
#3361181
Wat fijn dat alles goed verlopen is.
De genezing zal ook wel goed verlopen, daar heb ik alle vertrouwen in.
Hebben ze geen gekke dingen gevonden daarbinnen?

Des te beter dat ze pijnstilling krijgt. Dan moet je wel goed opletten dat ze het een beetje rustig houdt, maar das het voordeel van laparoscopisch hé, er kan niet veel stukgaan of zo. En om haar nu pijn te laten lijden om rustig te houden, das ook stom hé.
#3361183
pearlsofpassion schreef:Wat fijn dat alles goed verlopen is.
De genezing zal ook wel goed verlopen, daar heb ik alle vertrouwen in.
Hebben ze geen gekke dingen gevonden daarbinnen?

Des te beter dat ze pijnstilling krijgt. Dan moet je wel goed opletten dat ze het een beetje rustig houdt, maar das het voordeel van laparoscopisch hé, er kan niet veel stukgaan of zo. En om haar nu pijn te laten lijden om rustig te houden, das ook stom hé.
Ja nee, alles was gelukkig netjes daarbinnen. En ze hebben ook haar bloed van te voren geprikt, ook geen gekke dingen. Ze ligt nu wel diep te slapen maar daar ben ik eigenlijk wel blij om. Ik heb de verwarming lekker op 20 graden staan, haar mand ligt vol met zachte dekentjes en ik heb er een warme kruik in gelegd. Naar ligt ze lekker met haar rug tegenaan.
#3361188
Lizzy schreef:Nou, de stokjes zijn laparoscopisch verwijderd. Smurfje is weer thuis. Om half 12 onder zeil, om 13 uur weer mee naar huis. Ongelofelijk he.... We kregen wel voor 3 dagen pijnstilling mee. Dat is ook nieuw.
Fijn dat het achter de rug is :)
Ja, snel gaat dat zo he ..
Als het net zo gaat als bij mijn meiden, dan zal ze ook wel weer snel op de been zijn.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door