Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3344758
Ik ga toch ff kijken of de hondjes echt overal mee naar toe gaan ;) ....
Maar dan toch ff vraagje: Appie is op 7/9/16 getiteerd... uitslagen staan in zn paspoort; Saar is een jaar geleden voor het laatst geënt (volgens paspoort in 5 mnd 2x :o )..... Dan zou ik ze beiden alleen voor rabies laten enten? Ook voor die paar dagen, waarvan we misschien 1 dag naar België (en evt Duitland) gaan????

In Appie’s paspoort staat dat we op 7/9/17 opnieuw moesten titeren... hebben we niet gedaan, zat zelf te denken om het pas eind dit jaar te doen..... of kan er meer tijd tussen zitten???
#3344771
eelke schreef:Voor buitenland is alleen de Rabies nodig. Als het risico een geldboete zou zijn zou ik het makkelijk willen nemen. Maar het risico op inbeslagname...nee, dat zou ik echt niet durven, al is het maar 0,000000000001% kans ofzo.
+1

Maar om nou voor die ene dag België of Duitsland te vaccineren..... Dan ging ik maar niet over de grens met ze.
#3344823
CindyMayella schreef:Ik ga toch ff kijken of de hondjes echt overal mee naar toe gaan ;) ....
Maar dan toch ff vraagje: Appie is op 7/9/16 getiteerd... uitslagen staan in zn paspoort; Saar is een jaar geleden voor het laatst geënt (volgens paspoort in 5 mnd 2x :o )..... Dan zou ik ze beiden alleen voor rabies laten enten? Ook voor die paar dagen, waarvan we misschien 1 dag naar België (en evt Duitland) gaan????

In Appie’s paspoort staat dat we op 7/9/17 opnieuw moesten titeren... hebben we niet gedaan, zat zelf te denken om het pas eind dit jaar te doen..... of kan er meer tijd tussen zitten???
Dat ligt aan de uitslag van het titeren.
Pummeke is getiterd en had een uitslag waarmee ze over 3 jaar weer getiterd moest worden. Ik laat haar niet meer titeren; er was een prima titer, ik vertrouw op de geheugencellen. Pum gaat niet naar show, dus heeft daarvoor ook geen nieuwe titerbepaling nodig

Ik zou idd ook voor die ene, of 2, dag(en) ook geen rabiësvaccinatie laten zetten en ze dus niet meenemen naar België of Duitsland. Maar dat is idd eigen keuze. De 'gok' nemen, zou ik niet doen. Wij hebben ook nooit (8 jaar) controle gehad op de paspoortjes, maar ik zou de gok nooit durven nemen
#3344831
Inge en Bono schreef:Dat ligt aan de uitslag van het titeren.
Pummeke is getiterd en had een uitslag waarmee ze over 3 jaar weer getiterd moest worden. Ik laat haar niet meer titeren; er was een prima titer, ik vertrouw op de geheugencellen. Pum gaat niet naar show, dus heeft daarvoor ook geen nieuwe titerbepaling nodig

Ik zou idd ook voor die ene, of 2, dag(en) ook geen rabiësvaccinatie laten zetten en ze dus niet meenemen naar België of Duitsland. Maar dat is idd eigen keuze. De 'gok' nemen, zou ik niet doen. Wij hebben ook nooit (8 jaar) controle gehad op de paspoortjes, maar ik zou de gok nooit durven nemen
Nee hoor, die maakt niets uit.
Een geldige dhp vaccinatie of titer is niet nodig voor reizen over de grens. Voor België en Duitsland is enkel en alleen rabiës verplicht. Deze moet minimaal 21 dagen van tevoren zijn gegeven.
Mocht je naar Duitsland gaan hou er dan wel rekening mee dat je honden vast moeten in de auto. Bijvoorbeeld in een gordel of bench. Meer info: https://www.licg.nl/invoereisen-per-lan ... #duitsland
#3346748
Discussiepunt met manlief:
Ik wil absoluut niet het risico lopen om een boete (of nog erger, inbeslagname) te krijgen; de regels in Duitsland zijn nog erger (veiligheidsriem, aansprakelijkheidsverzekering)..... Saar is vorig jaar, half juli tegen rabiës ingeënt; Appie 3 jaar geleden... Als ik het goed heb opgezocht, is rabiës 3 jaar geldig..... Dus dan zou alleen Appie ingeënt hoeven te worden....?????
Maar dan nog... voor die paar uurtjes, geld uitgeven voor zoiets??? Ik vind dat zonde van mn geld plus dat ze weervtroep ingespoten krijgen... en als we ff naar Duitsland gaan, ook nog 2+veiligheidsriemen moeten aanschaffen?...

Ik zeg, persoonlijk: hondjes blijven een paarvuurnin het huisje of ik blijf erbij, maar dit allemaal vind ik onzin voor die paar uurtjes.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door