Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Laika
#3343967
Aiuto is nu 14 jr en 8 mnd. Toen hij ruim een jaar geleden een hersenbloeding kreeg namen we in ons hoofd al voorzichtig afscheid. Maar na wat ups en downs is wel duidelijk dat hij nog geen afscheid van ons en het leven wil nemen.
We houden heel veel rekening met hem. Wandelen doen we op het eigen erf. Daar lopen we rondjes langs de omheining. Meestal loopt hij mee, soms snijdt hij de bochten flink af en regelmatig trekt hij een sprintje achter onze Kelpie aan.
Hij kan geen minuut meer alleen zijn en als je niet gaat zitten dan blijft hij bij je staan. Hij wordt dan wel moe en zakt door zijn achterhand dus zorgen we ervoor dat hij op tijd zijn rust krijgt. Vanaf zijn 13e is hij aan het dementeren maar je kan nog wel contact met hem maken. Met eten is hij heel kieskeurig geworden en hij krijgt alleen nog maar wat hij graag lust.
Hij krijgt geen medicatie, wel homeopatische middelen en supplementen. Als pup was hij heel snel zindelijk maar nu boeit het hem niet meer waar hij zijn ontlasting laat vallen. Daar houden we dus ook goed rekening mee. Plassen doet hij gelukkig wel buiten.
Door bas rouge
#3344212
Rein is van februari 2004 en dus nu ruim 14 jaar oud. Hij is nog alert zat, bespierd en fit. Hij loopt nog enden mee, zwemt en is nog steeds fanaat op de bal.
Wel is hij strammig en ik vermoed dat zijn achterhand problemen gaat geven op den duur. Hij eet als een dijkgraver maar wordt stilaan wel doof. 's nachts moet hij er een keer extra uit om te plassen en soms verliest ie een klein drolletje op zijn slaapplek.

Afgelopen maand zijn een zus en een broer van hem ingeslapen, ze lopen dus wel echt naar het einde toe.
Door tt-tjes
#3344232
Balou is bijna 14 en wordt wat doof en ziet niet zo goed meer. Regelmatig hoort hij me binnenkomen maar kan het geluid niet plaatsen en kijkt dan zoekend om zich heen. Verder is hij ook wat stram en verstapt zich regelmatig en loopt dan ff mank.
Hij kan Bono nog maar slecht verdragen en snauwt vaak naar hem. Maar is verder nog vrolijk, wil mee wandelen en eet en drinkt nog goed.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3344240
bas rouge schreef:Rein is van februari 2004 en dus nu ruim 14 jaar oud. Hij is nog alert zat, bespierd en fit. Hij loopt nog ennden mee, zwemt en is nog steeds fanaat op de bal.
Wel is hij strammig en ik vermoed dat zijn achterhand problemen gaat geven op den duur. Hij eet als een dijkgraver maar wordt stilaan wel doof. 's nachts moet hij er een keer extra uit om te plassen en soms verliest ie een klein drolletje op zijn slaapplek.

Afgelopen maand zijn een zus en een broer van hem ingeslapen, ze lopen dus wel echt naar het einde toe.
Wat fijn dat Rein nog zo fit is. De generatie Fuchsen begint zachtjesaan uit te dunnen :'( 2 van Aiuto's broers zijn al een poosje geleden overleden.
Door Lizzy
#3344374
bas rouge schreef:Rein is van februari 2004 en dus nu ruim 14 jaar oud. Hij is nog alert zat, bespierd en fit. Hij loopt nog enden mee, zwemt en is nog steeds fanaat op de bal.
Wel is hij strammig en ik vermoed dat zijn achterhand problemen gaat geven op den duur. Hij eet als een dijkgraver maar wordt stilaan wel doof. 's nachts moet hij er een keer extra uit om te plassen en soms verliest ie een klein drolletje op zijn slaapplek.

Afgelopen maand zijn een zus en een broer van hem ingeslapen, ze lopen dus wel echt naar het einde toe.
Jeetje, Rein... alweer 14! Ik zie hem nog steeds voor me als trots jonge god! Fijn dat hij zo gezond oud aan het worden is :-* . Dat wens je iedere hond!
Door Belleke1
#3344916
Wat leuk om al deze verhalen te lezen. Onze Belle is inmiddels ook al 14 jaar en 9maanden. Ja ik tel nu de maanden. In november had ze het vestibulair syndroom en hadden we een afspraak gemaakt om haar op de maandag te laten inslapen. Kinderen kwamen thuis om afscheid te nemen. Maar Zaterdag knapte ze weer op. Dus nu geniet ik iedere dag nog meer van haar. Zo blij dat ze er nog is. Maar na dit voorval wel heel oplettend geworden. Want een ding wil ik niet dat zij lijdt. Belle heeft al jaren LSI en hiervoor pijnstilling. Laatste jaren Troxocil. Ze is doof en loopt strammer. Ze is nog heel levenslustig. Ligt als eerste bij de tafel als wij gaan eten. Als ik mijn fototas pak dat staat ze al om mij heen te springen gaan we uit vrouwtje? Iedereen wordt nog heel blij begroet met een schoen in de mond. Trekken aan de riem compleet niet normaal wat een kracht en enthousiasme nog. Rennen als een idioot soms gaat ze dan onderuit. Hier moet ik haar echt tegen beschermen. Zij wil het liefst verder lopen en rennen. Maar dan heeft ze later pijn dat wil ik niet. Daarom ga ik bewust vaker een klein rondje en laat haar dan uitgebreid snuffelen. Ook laat ik haar niet meer spelen met andere honden. Dat wil ze nog wel altijd maar dat is gewoon niet goed voor haar. Dierenarts zei aan de lijn houden maar dat is ze niet gewend en ik vind het wel belangrijk dat ze het nog leuk heeft. Ze is nog zindelijk maar poept soms wel op vreemdere plekken. Deed het altijd diep in de struiken maar nu ook wel langs de rand en soms zelfs op het pad. Opgeruimd en niemand heeft er last van. Soms heeft ze nog echt puppygedrag gaat je uitdagen, rennen en graven. Zolang ze nog zo enthousiast en blij is genieten we van haar. Maar ik merk dat ik wel altijd heel erg alert ben of het wel goed met haar gaat. En soms vergeet ik dan dat ze er nog gewoon is zoals is.
Knuffels Belleke
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door