Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3339978
Kim_S schreef:Ik wil wel parelhoenen gaan kweken, maar dan wil ik wel gehoorbescherming en geluidsisolatie voor mijn huis.

Als jullie dat nou ff regelen :biggrin2:
En what's in it for us?
Door Lizzy
#3339979
Ina schreef:Ik vind het echt een Barfplaats-lijntje waard... wij schrijven vast in voor een kilo of 15 :biggrin2:
Ik ook! Maar 15 kilo? Dat stoppen ze hier in een holle kies! Doe maar 50! :biggrin2: (riep ze hebberig).
Door Lizzy
#3339983
Kim_S schreef:Heul veul parelhoenkarkas voor heul weinig :biggrin2:
Oh zo! En wanneer hebben we de investering er dan ongeveer uit denk je? :biggrin2:
Door hannabelgje
#3339989
Mijn buurman had vroeger parelhoenders en ik heb nooit last gehad van herrie ofzo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Elvira
#3339994
Lizzy schreef:Maar goed, als we die nimfen nou meestal zullen missen bij onze honden: dan zou je toch verwachten dat inmiddels zo'n beetje alle honden wel antistoffen hebben tegen/voor de ziekte van Lyme? (aangezien 20 a 25% van de teken inmiddels besmet zijn met die Borrelia bacterie)
jaren geleden had ik een golden die kreupel liep en ik vroeg aan de dierenarts of dit kon komen door de ziekte van Lyme. Hij zei dat als je ging testen de hond hoogstwaarschijnlijk positief op lyme zou testen, maar dat dit niet betekende dat de klachten er door veroorzaakt werden. Hij zei dat de meeste honden positief op Lyme testen, maar dat dit geen klachten hoeft te veroorzaken.

Het stikt hier overigens van de teken en heb al alle mogelijke middelen geprobeerd om ze van mijn honden te houden (natuurlijke middelen). voorlopig winnen de teken >:(
Door Jantina
#3340019
Er zijn natuurlijke middelen die echt heel goed werken maar de pest is dat je dan voor iedere wandeling je hond in moet sprayen, en daar hebben weinig mensen trek in natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3340021
Lizzy schreef:Oh zo! En wanneer hebben we de investering er dan ongeveer uit denk je? :biggrin2:
Jaartje of tig :biggrin2:
hannabelgje schreef:Mijn buurman had vroeger parelhoenders en ik heb nooit last gehad van herrie ofzo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Nou, wij hadden er 1 "geërfd" van de vorige bewoner. Knettergek werden we er van...
Door src_esther
#3340024
Kim_S schreef:Jaartje of tig :biggrin2:


Nou, wij hadden er 1 "geërfd" van de vorige bewoner. Knettergek werden we er van...
1? Da's zielig. Misschien werden jullie er knettergek van omdat het er maar 1 was? Ze gebruiken het vooral om elkaar te laten weten waar ze zijn. Ik kan me voorstellen dat 1 altijd blijft roepen als er nooit antwoord komt...

Edit: Info bij Levende Have over parelhoenders https://www.levendehave.nl/dierenwikis/ ... elhoenders
Gebruikersavatar
Door Ina
#3340036
src_esther schreef:1? Da's zielig. Misschien werden jullie er knettergek van omdat het er maar 1 was? Ze gebruiken het vooral om elkaar te laten weten waar ze zijn. Ik kan me voorstellen dat 1 altijd blijft roepen als er nooit antwoord komt...

Edit: Info bij Levende Have over parelhoenders https://www.levendehave.nl/dierenwikis/ ... elhoenders

Kijk.... hier staat het letterlijk
"Het menu van helmparelhoenders is rijk aan variatie. Het zijn omnivoren. Ze woelen de grond om op zoek naar zaden en wormen. Ze eten ook slakken en spinnen, kikkers, hagedissen en muisjes. Doordat ze hoog gras, bomen en struiken ontdoen van onder meer teken, hebben ze bij sommigen weer een streepje voor op ander gevogelte. Ook zouden ze met hun lawaai ratten op afstand houden. Feit is dat ratten en parelhoenders geen vrienden zijn. Een hongerige parelhoen laat een nest met jonge ratjes niet aan zijn neus voorbijgaan."

Als ik dus ooit ruimte heb voor kippies, komen er parelhoentjes bij.... ongedierte probleem lost zich dan vanzelf op, muizen, ratten, teken.... ik geloof dat ik dan een beetje lawaai wel op de koop toe neem :D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3340037
Ina schreef:Kijk.... hier staat het letterlijk
"Het menu van helmparelhoenders is rijk aan variatie. Het zijn omnivoren. Ze woelen de grond om op zoek naar zaden en wormen. Ze eten ook slakken en spinnen, kikkers, hagedissen en muisjes. Doordat ze hoog gras, bomen en struiken ontdoen van onder meer teken, hebben ze bij sommigen weer een streepje voor op ander gevogelte. Ook zouden ze met hun lawaai ratten op afstand houden. Feit is dat ratten en parelhoenders geen vrienden zijn. Een hongerige parelhoen laat een nest met jonge ratjes niet aan zijn neus voorbijgaan."

Als ik dus ooit ruimte heb voor kippies, komen er parelhoentjes bij.... ongedierte probleem lost zich dan vanzelf op, muizen, ratten, teken.... ik geloof dat ik dan een beetje lawaai wel op de koop toe neem :D
Tis een idee... :g:
Hier hebben we ook vaak ratten...
Leggen ze ook eieren? Of moet je ze voor de sier (ik vind ze echt niet mooi :-\) of het vlees houden? Want dieren in m'n tuin voor het vlees dat is toch even slikken en dan moet je ook steeds nieuwe kopen... Ruimte om echt te gaan kweken is er nu ook weer niet...
Houden ze gras kort? Want dan vind Meneer het misschien wel een goed idee. Mijn Brahma krielen slagen daar nl echt langs geen kanten in en Meneer haat lang gras en gras af maaien in de kippenren. Op dit eigenste moment logeren daarom de konijnen een paar weken in de kippenren (en zodat er in hun eigen ren hopelijk nog wat gras terug wil gaan groeien) maar die kan ik ook niet steeds over en weer verhuizen.
Door src_esther
#3340043
pearlsofpassion schreef:Tis een idee... :g:
Hier hebben we ook vaak ratten...
Leggen ze ook eieren? Of moet je ze voor de sier (ik vind ze echt niet mooi :-\) of het vlees houden? Want dieren in m'n tuin voor het vlees dat is toch even slikken en dan moet je ook steeds nieuwe kopen... Ruimte om echt te gaan kweken is er nu ook weer niet...
Houden ze gras kort? Want dan vind Meneer het misschien wel een goed idee. Mijn Brahma krielen slagen daar nl echt langs geen kanten in en Meneer haat lang gras en gras af maaien in de kippenren. Op dit eigenste moment logeren daarom de konijnen een paar weken in de kippenren (en zodat er in hun eigen ren hopelijk nog wat gras terug wil gaan groeien) maar die kan ik ook niet steeds over en weer verhuizen.
Nog wat info over de parelhoender, trouwens ookwel poelepetaat genoemd: http://www.waterwereld.nu/parelhoender.php
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door