Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3339481
Vertel :biggrin2: !

Moet pup ook als volwassen hond wel in de bench verblijven? Want in dat geval zeg ik : lekker groot. Ik vind honden in een te klein bench net kist-kalveren :-\ . Dus een XL maat vind ik voor een Stabij ook prima. En eigenlijk ook voor een pup kan een bench heus niet klein genoeg zijn. Een hond is namelijk geen holen-dier dus het idee van een veilig hol is en beetje "achterhaald" (incorrect). Ik vind maat L echt wel minimaal.

Gemiddelde maten benches:

Hondenbench maat L
Breedte: 93 cm
Diepte: 57 cm
Hoogte: 62 cm

Hondenbench maat XL
Breedte: 109 cm
Diepte: 70 cm
Hoogte: 76 cm
Door Dreetje
#3339489
Haha....nee niet voor ons (helaas)
Rocky krijgt een rolberoerte als er nog een hond in huis komt >:(

De ouders van m'n schoonzus krijgen een stabijtje

Ik denk dat het alleen voor pup periode is.

Ik zat te kijken naar benches met afm. 60 x 45 x 53. Dit zou de eerste maanden wel kunnen toch?
Anders moeten ze meteen maar een maat L nemen, kunnen ze even vooruit
Gebruikersavatar
Door pluk
#3339492
Dreetje schreef:Haha....nee niet voor ons (helaas)
Rocky krijgt een rolberoerte als er nog een hond in huis komt >:(

De ouders van m'n schoonzus krijgen een stabijtje

Ik denk dat het alleen voor pup periode is.

Ik zat te kijken naar benches met afm. 60 x 45 x 53. Dit zou de eerste maanden wel kunnen toch?
Anders moeten ze meteen maar een maat L nemen, kunnen ze even vooruit
nee joh, dat beestje kan z'n kont niet keren dan
Scott (8kg, 23 cm) heeft een bench van 75x50, voor een stabij zou ik gewoon zo groot mogelijk nemen. Uiteindelijk is de bench bij ons altijd blijven staan omdat Scott er gewoon graag in ligt
in de puppytijd kun je de bench desnoods halveren met een dun plaatje triplex
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3339493
Ik heb onthouden dat de pup er 'staand in moet kunnen liggen'.
Haha, dat klinkt raar, ik zal het proberen uit te leggen.

De hond moet op de bodemplaat kunnen liggen in de houding die hij heeft als hij staat.
Snap je dit?

De diepte van de bench is dan gelijk aan de afstand van de grond tot de oren als je hond staat.
De breedte van de bench is dan gelijk aan de afstand tussen de neus van de hond en zijn staart.
Het liefst een klein beetje groter, dit zijn de minimale afmetingen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3339506
Voor Pike werd mij indertijd een bench van 75x50 geadviseerd en die was niks te groot. (Een fauve wordt ongeveer 38 cm hoog en gemiddeld 15 kg zwaar. )

Bij de afmeting van een bench hoort ook een maximaal gewicht van de hond. Als ze te zwaar zijn voor de bench waar ze in zitten kunnen ze met bench en al aan de stuiter gaan door de kamer... Te klein kopen zou ik dus zeker niet doen. Je kan beter 1x een goede kopen. Is die voor het kleine pupje nog wat te groot, kan je hem altijd verkleinen door er een stuk stevig karton in te steken.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3339529
Ik vind een bench eigenlijk nooit te groot. Bij een pup zet ik er een mandje (liefst kunststof met dekentje) in en leg er een krant voor, voor eventuele 'ongelukjes'. Zo heeft hij/zij in ieder geval altijd een droge ligplek.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door