Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3339590
Pfff alsof het nog niet heftig genoeg is om door je 'eigen' hond aangevallen te worden :-X
Want dit is zo te lezen echt niet een gewone beet van een hond maar volledig doorslaan van de betreffende hond wat voor alle partijen enorm triest is :'(
Enorm dapper dat ze de hond uit veiligheidsoverwegingen heeft laten gaan.
Ondanks dat ik haar niet ken wil ik haar enorm veel sterkte wensen met het verwerken van deze enorm ingrijpende gebeurtenis!
#3339594
De fout ligt niet bij haar hé. Als er al een fout is ligt die bij de vorige eigenaren. Heel veel sterkte voor je vriendin. Het is heel triest, want volgens wat ik van je hoor heeft ze hem met meer liefde en hoop opgevangen dan de meesten zouden doen. Zelfs die nu een grote mond opzetten.
Sommige zaken gaan gewoon te ver. En dit is er duidelijk zo 1. Hier mee doorgaan is gewoon tegen beter weten in. En veel te gevaarlijk.
Volgende keer bijt hij misschien iemand dood...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3339595
Oo wat triest. :'(

En dat ze nog een helehoop bagger over zich heen krijgt is nog meer dan dat.
Iets met beste stuurlui staan aan wal. :-X

Een hond die zo ver gaat is iets meer mis mee, en heel hoogst waarschijnlijk niet meer te helpen, zodanig dat het ooit echt veilig zou worden. Risico is veel te groot.
Sterkte aan je vriendin.
Door Lizzy
#3339598
Oh wat erg :'( . Ik vind het echt verschrikkelijk voor je vriendin :'( . En ook voor de arme hond :'( . Maar gelukkig heeft de hond nu geen pijn of stress meer..... RIP hondje :'( . En heel veel sterkte voor je vriendin :-*
Door hannabelgje
#3339599
Tja de hond heeft rust. Geen stress meer en een hond weet niet dat hij niet meer wakker wordt. Hij heeft eerst zwaar verdivende pasta gegeten, is daar van gaan slapen en de da heeft hem heel rustig in kunnen laten slapen zonder stress. Mijn vriendin vindt het echt erg maar staat achter haar beslissing. Ze heeft wel erg veel pijn nu.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3339606
Je vriendin heeft goed gehandeld. Heel veel sterkte voor haar. De schreeuwers, tja, die horen er tegenwoordig nou eenmaal bij. Hekel punt in dit alles is dat deze mensen altijd een oordeel klaar hebben, maar als je zou vragen wie een onzindelijke gevaarlijke bijtgrage hond in huis wil nemen dat het dan acuut stil wordt.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3339607
Oh, wat vreselijk!

Je vriendin heeft die hond toch alle kans gegeven!?
Wellicht dat er iets in zijn kop niet goed was, wat ervoor zorgde dat hij zelfs ging aanvallen.

Zo te lezen is hij in alle rust en liefde ingeslapen. Respect hoor!
Ik denk dat je vriendin een juiste keuze heeft gemaakt. Hoe vreselijk hoor en hoe graag ze het anders had gezien.

Logisch dat ze hiervan ondersteboven is. Het is niet niks allemaal!
Zo'n hond opvangen, je best doen en dan plotseling (herhaaldelijk) aangevallen worden. Goed dat haar man haar kon helpen!

Hoe is het lichamelijk met haar?

Och, mensen met meningen, hopeloos!
Vooral degene die weinig achtergrond van de situatie weten of zelf geen hond kunnen opvoeden, zijn vaak de grootste schreeuwers.

He, bah. Heel veel sterkte voor je vriendin.

Wat was het eigenlijk voor ras?
Door hannabelgje
#3339608
Een welsh corgi was het. Uit haar tweede zelf gefokte nestje van 8 jaar geleden.
Ze heeft veel pijn vandaag. De voormalige baasjes komen vandaag zijn spulletjes ophalen. Zal ook wel een moeilijk moment zijn. Zij stonden ook volledig achter haar beslissing gelukkig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3339610
Angelique schreef:Je vriendin heeft goed gehandeld. Heel veel sterkte voor haar. De schreeuwers, tja, die horen er tegenwoordig nou eenmaal bij. Hekel punt in dit alles is dat deze mensen altijd een oordeel klaar hebben, maar als je zou vragen wie een onzindelijke gevaarlijke bijtgrage hond in huis wil nemen dat het dan acuut stil wordt.
Nou, precies dat. Iedereen weet het beter, maar sta er maar eens voor. En of je vriendin "goed" of "fout" heeft gehandeld doet er niet eens toe. Ze heeft het dier een kans gegeven, zij heeft de situatie meegemaakt en zij heeft de beste keuze gemaakt die voor haar mogelijk is. Wat zal ze een kater overhouden aan haar goede intenties :'( , heel veel beterschap voor haar!
Door Siberienne
#3339620
Kaela schreef:Nou, precies dat. Iedereen weet het beter, maar sta er maar eens voor. En of je vriendin "goed" of "fout" heeft gehandeld doet er niet eens toe. Ze heeft het dier een kans gegeven, zij heeft de situatie meegemaakt en zij heeft de beste keuze gemaakt die voor haar mogelijk is. Wat zal ze een kater overhouden aan haar goede intenties :'( , heel veel beterschap voor haar!

Hier ben ik het helemaal mee eens. Kom op zeg, hoeveel fokkers nemen na 8 jaar (!) een hond met gedragsproblemen terug? Ze heeft hem juist een kans gegeven. Petje af. En dan dit mee te moeten maken is gewoon heel erg. Heel veel sterkte en beterschap voor je vriendin!
Door hannabelgje
#3339622
Het meeste commentaar is dat ze hem niet medisch heeft laten onderzoeken. Hij is vorige week bij de da geweest maar hij liet zich niet onderzoeken en liet zich ook geen muilkorf omdoen. Dan houdt het gewoon echt heel vlug op. En bij inslapen kun je er een bult verdovingspasta ingooien, maar voor een onderzoek naar medische problemen is dat nu niet bepaald handig voor zijn organen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3339627
hannabelgje schreef:Tja de hond heeft rust. Geen stress meer en een hond weet niet dat hij niet meer wakker wordt. Hij heeft eerst zwaar verdivende pasta gegeten, is daar van gaan slapen en de da heeft hem heel rustig in kunnen laten slapen zonder stress. Mijn vriendin vindt het echt erg maar staat achter haar beslissing. Ze heeft wel erg veel pijn nu.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Heel veel sterkte voor je vriendin! Wat afschuwelijk dat dit zo gelopen is, maar wel de enig juiste beslissing. :bigarmhug:
Met zo'n hond ga je echt helemaal geen risico nemen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door