Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3337623
Morgen gaan de heren weer naar huis. We zullen vast weer even moeten wennen aan de rust als ze weg zijn, ze hebben ons flink entertainment geboden de afgelopen weken.

Vandaag hebben we de logeerpartij afgesloten met een heerlijke middag buiten spelen. Eindelijk echt lekker weer en we vonden dat Pongo dit keer ook echt moest. Hij durfde steeds niet door het open raam, dus we hebben hem nu in een kooitje gedaan en buitenom in de voliere gezet. Hij stapte heel rustig in het kooitje en ik heb hem even laten wennen voor ik de rest erbij haalde. Ging super goed, ben zo blij dat hij ook even buiten heeft kunnen zijn!
Ze hebben heel erg genoten en ik heb heerlijk bij ze gezeten. En ik heb natuurlijk ook nog wel een paar plaatjes geschoten!

Pongo net buiten

Afbeelding

De rest komt er bij

Afbeelding

Jari en Kaela samen op het touw

Afbeelding

Charlie poetst zich in acrobatische toeren

Afbeelding

Pongo vond een plekje hoog en droog, dat beviel hem uitstekend

Afbeelding

Afbeelding

Jari wilde niet in bad, maar een goede poetsbeurt in de zon beviel hem wel

Afbeelding
Door Lizzy
#3337625
Oh, wat een schitterende foto's weer :smitten:

Ze zien er heel erg happy uit! Mega leuk om er zo meerdere op een rijtje te zien zitten! Ga je ze erg missen???
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3337627
Lizzy schreef:Oh, wat een schitterende foto's weer :smitten:

Ze zien er heel erg happy uit! Mega leuk om er zo meerdere op een rijtje te zien zitten! Ga je ze erg missen???
Dank je!

Ja ik ga ze wel heel erg missen. Maar bij een logeerpartij stel ik me daar wel op in en de wetenschap dat ze het super hebben thuis maakt alles goed. Ik weet wel dat ik niet aan opvang moet gaan beginnen, dan zou ik het niet kunnen vrees ik.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3337633
Wat een ontzettend mooie foto's weer en wat hebben ze het goed bij jou!!
Sterkte met de stilte straks.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3337654
Wij zullen ze inderdaad ook missen! Maar de baasjes zijn vast blij om ze weer te zien.
Doe je ook vakantieopvang voor een hond? ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3337659
Fioon schreef:Wij zullen ze inderdaad ook missen! Maar de baasjes zijn vast blij om ze weer te zien.
Doe je ook vakantieopvang voor een hond? ;D
Jazeker!

Ik hoop dat ik meneer niet al te gek ga maken, maar voorlopig zitten we in de fase: als het na een paar weken weer opgehaald wordt door hun eigen baasje is alles welkom. ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3337665
Lizzy schreef:Kun je vreemde vogels zo maar bij elkaar zetten? Of moeten ze eerst wennen?
Dat ligt erg aan de vogels en aan de ruimte. Hoe meer ruimte, hoe meer kans dat het goed gaat. Sommige vogels accepteren geen andere vogels erbij, dat kan wel lelijk gaan. Meestal zorgt voldoende ruimte en tijd wel voor gewenning. Ik zou in ieder geval altijd beginnen met 2 kooien en daarmee de mogelijkheid ze gescheiden te houden. Zodat je rustig kunt zien hoe het gaat.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3337666
Oh, gaan ze weer naar huis... :'(
Ik ben wel benieuwd wat de baasjes van hun vakantie vinden. Ale, de vakantie van de vogels dus he. ;)

Mijn ervaring met dieren bij elkaar zetten is dat het altijd wel veel verschil maakt wat ze gewend zijn.
Als ze altijd soortgenootjes om zich heen hebben gehad zijn ze een stuk vlotter te koppelen dan als ze altijd alleen zijn geweest. Bij de laatste speelt de leeftijd dan ook nog vaak een rol en er kan verschil zitten op de geslachten.
Als ze altijd sociaal hebben geleefd en dan een kort tijdje alleen zitten, gaat het vaak zelfs uiterst vlot, omdat ze het gemist hebben. Als ze te lang alleen zitten kunnen ze het sociale ook weer kwijtraken.
En dan heb je nog eigen terrein of voor beide onbekend terrein.
Gewoon bij elkaar zetten op 1 van beides terrein, lijkt me vrijwel nooit zo'n strak plan. Tenzij het om 2 heel jonge dieren gaat.
En ik heb het ooit een keer zo gedaan bij een kip die al een half jaar alleen zat en heel rustig van aard was. Die was zo blij met haar nieuw vriendinnetje dat ze dat na een dag of 2 aankijken prima vond. Is geen kwaad woord gevallen toen.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3337669
Kaela schreef:Jazeker!

Ik hoop dat ik meneer niet al te gek ga maken, maar voorlopig zitten we in de fase: als het na een paar weken weer opgehaald wordt door hun eigen baasje is alles welkom. ;D
Weet wat je zegt, Atz is zijn koffer al aan het inpakken ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3337758
Kim_S schreef:Weet wat je zegt, Atz is zijn koffer al aan het inpakken ;D
Gezellig!!!!

Al denk ik dat hij 1 blik in onze "tuin" werpt en weer naar huis wil ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door