Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3334134
Ramses1 schreef:Ik ken mensen die veel reizen met hun honden voor NK en WK wedstrijden die de binnenkant van hun bestelauto met betongaas hebben verstevigd.
Zijkanten, achterdeuren dak en bodem. Een ventilatiesysteem en een trekhaak voor de eventuele eerste klap.
De kooien zijn van ijzer en er zitten 8, soms 10 kleine honden in één busje. Voor mijzelf behoorlijk overdreven maar ik vind het geweldig!
Is maar de vraag of dat veiliger is, of dat niet juist het gaas lekker doorscheurt en doorvliegt. Of juist gespiesd worden door zo'n ijzerdraad dan... Qua kreukelzones ed worden eerst zoveel berekeningen en modellen gemaakt om het juist te krijgen. Geen idee kan werken maar ook weer niet, heeft vast gelukkig nog nooit iemand uitgeprobeerd.

Idd hoe dan ook een botsing is gewoon hartstikke kl%^%$.
Door Ramses1
#3334148
Kaio schreef:Is maar de vraag of dat veiliger is, of dat niet juist het gaas lekker doorscheurt en doorvliegt. Of juist gespiesd worden door zo'n ijzerdraad dan... Qua kreukelzones ed worden eerst zoveel berekeningen en modellen gemaakt om het juist te krijgen. Geen idee kan werken maar ook weer niet, heeft vast gelukkig nog nooit iemand uitgeprobeerd.

Idd hoe dan ook een botsing is gewoon hartstikke kl%^%$.
Ik snap je punt, maar betongaas kan niet breken. Het is vastgemaakt binnen de kreukelzone's en de hokken zijn van gelast edelstaal en kunnen ook niet stuk.
Stel dat de auto gaat rollen dan nog blijft het in zijn verband door deze constructie.

Maar je hebt gelijk, niemand wil het uitproberen. ;D
Door eelke
#3334159
Ramses1 schreef:Ik snap je punt, maar betongaas kan niet breken. Het is vastgemaakt binnen de kreukelzone's en de hokken zijn van gelast edelstaal en kunnen ook niet stuk.
Stel dat de auto gaat rollen dan nog blijft het in zijn verband door deze constructie.

Maar je hebt gelijk, niemand wil het uitproberen. ;D
Ik kan niet geloven dat als jij tussen twee vrachtwagens klem komt te zitten je auto niet een stuk euh, korter wordt. Anders zouden ze betongaas wel voor elke auto gebruiken toch?
Door TomsBorders
#3334242
eelke schreef:Ik kan niet geloven dat als jij tussen twee vrachtwagens klem komt te zitten je auto niet een stuk euh, korter wordt. Anders zouden ze betongaas wel voor elke auto gebruiken toch?
waarschijnlijk niet, maar als iets het tegenhoud zou het wel zo een constructie zijn, of in ieder geval de kans op overleven erg vergroten.
De reden dat het niet in de meeste auto's zit is overigens gewicht en constructietijd. dit zou auto's aanzienlijk duurder maken in aanschaf en brandstof verbruik en waarschijnlijk weegt dat economisch niet op tegen de veiligheid.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3334251
Het nadeel bij deze tests is dat ze er van uit gaan dat de meeste botsingen precies recht van voor komen. Ik heb 2x een flink ongeluk gehad (zonder honden, beide keren niet mijn schuld)... ene keer zo'n kleine vrachtwagen achterop , andere keer een kleine auto die vond dat mijn voorbumper niet mooi was. Beide keren was de hond aardig de Sjaak geweest als ze in een bench achterin hadden gezeten. Er vloog niets door de auto bij die botsing met de vrachtwagen, terwijl er veel in lag vanwege vakantie...

En ook bij vrienden van me een botsing van achter meegemaakt. Die beide honden zaten achterin, gelukkig los en niet in een bench! Als ze in een bench hadden gezeten waren ze platgedrukt, nu zaten ze in de 'overgebleven' ruimte. Schade: 1 gebroken poot.

Bij een frontale botsing zal dit zeker anders zijn, maar volgens mij zijn de meeste tweezijdige botsingen niet frontaal

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3334259
Lizetta schreef:Het nadeel bij deze tests is dat ze er van uit gaan dat de meeste botsingen precies recht van voor komen. Ik heb 2x een flink ongeluk gehad (zonder honden, beide keren niet mijn schuld)... ene keer zo'n kleine vrachtwagen achterop , andere keer een kleine auto die vond dat mijn voorbumper niet mooi was. Beide keren was de hond aardig de Sjaak geweest als ze in een bench achterin hadden gezeten. Er vloog niets door de auto bij die botsing met de vrachtwagen, terwijl er veel in lag vanwege vakantie...

En ook bij vrienden van me een botsing van achter meegemaakt. Die beide honden zaten achterin, gelukkig los en niet in een bench! Als ze in een bench hadden gezeten waren ze platgedrukt, nu zaten ze in de 'overgebleven' ruimte. Schade: 1 gebroken poot.

Bij een frontale botsing zal dit zeker anders zijn, maar volgens mij zijn de meeste tweezijdige botsingen niet frontaal

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Het schijnt dat de meeste van de ongevallen kop-staart botsingen zijn. De helft van de partijen zal dus schade aan de voorzijde hebben, de andere helft aan de achterzijde :-)
Overigens is dit voor mij wel de reden om de bench dus op de achterbank te zetten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door