Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3333757
Kaio schreef:Maar wat is dan het voordeel t.o.v. lasagne in de oven ?
In de oven zetten is toch net zo makkelijk ?
Ja. Alleen is die stuk. En ik heb een fornuis van 90 cm met dus een heeeeeeeeele grote oven, dus als die het doet, dan doet ie er een half uur over om voor te verwarmen. En de airfyer hoeft eigenlijk niet eens voorverwarmd te worden.
Door BlissSpirit
#3333758
Kaio schreef:Maar wat is dan het voordeel t.o.v. lasagne in de oven ?
In de oven zetten is toch net zo makkelijk ?
Klopt, maar in de airfryer gaat het een stuk sneller Afbeelding
Ik gebruik hem bijna dagelijks en doe bijna alles ermee wat ik normaal in de oven deed.
Taart, cake, muffins, broodjes, friet, snacks, eieren koken, ovenschotels, vlees grillen, Aardappelgratin enz.
Kan niet meer zonder dat ding Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3333761
eelke schreef:Ja. Alleen is die stuk. En ik heb een fornuis van 90 cm met dus een heeeeeeeeele grote oven, dus als die het doet, dan doet ie er een half uur over om voor te verwarmen. En de airfyer hoeft eigenlijk niet eens voorverwarmd te worden.
Oo je hebt dus geen oven eigenlijk. :P
Mijn oven is best snel voor te verwarmen.
BlissSpirit schreef:Klopt, maar in de airfryer gaat het een stuk sneller Afbeelding
Ik gebruik hem bijna dagelijks en doe bijna alles ermee wat ik normaal in de oven deed.
Taart, cake, muffins, broodjes, friet, snacks, eieren koken, ovenschotels, vlees grillen, Aardappelgratin enz.
Kan niet meer zonder dat ding Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Is het in de airfryer zo veel sneller klaar dan in een hete lucht oven ?
Ik gooi dus nog heel veel in de oven. ;D
Maar jij hebt neem ik aan een grotere airfryer? Met een hoop assecoires? Als ik de mijne zie dan vraag ik me af hoe je daar een schaal in zet? Gewoon zeer eruit en schaal in de bak of wat moet ik daarbij voorstellen?
Eieren koken . :o Echt waar? Ik gebruik het dus alleen als - niet zo vies wordende- friteuse :biggrin2:
Door BlissSpirit
#3333777
Kaio schreef: Oo je hebt dus geen oven eigenlijk. Afbeelding
Mijn oven is best snel voor te verwarmen.


Is het in de airfryer zo veel sneller klaar dan in een hete lucht oven ?
Ik gooi dus nog heel veel in de oven. ;D
Maar jij hebt neem ik aan een grotere airfryer? Met een hoop assecoires? Als ik de mijne zie dan vraag ik me af hoe je daar een schaal in zet? Gewoon zeer eruit en schaal in de bak of wat moet ik daarbij voorstellen?
Eieren koken . :o Echt waar? Ik gebruik het dus alleen als - niet zo vies wordende- friteuse :biggrin2:
Ja, ik zit hier in 8 minuten aan een heerlijk afbakbroodje met een gekookt eitje en dan is mijn oven nog niet warm genoeg Afbeelding
Oven moet ook op een hogere temp dan de airfryer.
Ik heb de Philips xl, zou graag de xxl willen, maar vind hem nog te duur.
Geen idee voor hoeveel personen jij kookt.
Hier zijn we met z'n tweetjes en heb vierkante ovenschalen die er goed inpassen en daar past genoeg in voor ons samen. Vaak nog teveel.
Wel haal ik de mand eruit en zet een paar (goed schoongemaakt Afbeelding) gourmet kattenvoer blikjes onderin de bak en dan de ovenschaal daarop. Staat stevig en de lucht kan er onderdoor.
Verder heb ik alleen de grill pan, maar dat is niet eens nodig.
En oh ja, heb ik de vierkante dichte pan, weet zo ff niet hoe ze hem noemen, maar die gebruik ik zelden. Alleen als ik brood bak en soms als ik een cake wil bakken die ik in lagen wil snijden om er een soort van cake taart van te maken.
Het lijkt wel of ik aandelen heb Afbeelding, maar helaas, zou wel willen.
De airfryer is voor mijn darmstelsel het ideale apparaat, omdat ik best veel zelf moet maken doordat ik veel niet verdraag

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door doranto
#3333793
Kaio schreef:Oo je hebt dus geen oven eigenlijk. :P
Mijn oven is best snel voor te verwarmen.


Is het in de airfryer zo veel sneller klaar dan in een hete lucht oven ?
Ik gooi dus nog heel veel in de oven. ;D
Maar jij hebt neem ik aan een grotere airfryer? Met een hoop assecoires? Als ik de mijne zie dan vraag ik me af hoe je daar een schaal in zet? Gewoon zeer eruit en schaal in de bak of wat moet ik daarbij voorstellen?
Eieren koken . :o Echt waar? Ik gebruik het dus alleen als - niet zo vies wordende- friteuse :biggrin2:
Ik heb indertijd via een facebook groep bij iemand een rvs steuntje voor een paar euro besteld (die maakte hij zelf). Die leg je onderin als je het mandje eruit haalt. Je kunt dan schaaltjes enzo erin zetten, zonder dat de luchtcirculatie gehinderd wordt. Reuze handig!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3333798
BlissSpirit schreef:https://www.eetnieuws.nl/tips-tests/sup ... -airfryer/

Dit is ook nog een optie Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Ook bij deze optie lijkt mij dat de luchtcirculatie gehinderd wordt. Dat is met het beugeltje niet het geval. (Het is trouwens van aluminium en niet van RVS wat ik eerder zei)

Zo ziet het beugeltje eruit. Misschien dat een handig iemand het zelf eenvoudig kan maken?
20180302_133827.jpg
20180302_133827.jpg (139.14 KiB) 1928 keer bekeken
Als het in de bak staat is de hoogte gelijk aan het beugeltje wat er al vast in zit, zodat je een vlak oppervlak hebt waar je een schaaltje op kunt plaatsen.
20180302_133855.jpg
20180302_133855.jpg (86.61 KiB) 1928 keer bekeken
Door BlissSpirit
#3333799
Doranto schreef:
Ook bij deze optie lijkt mij dat de luchtcirculatie gehinderd wordt. Dat is met het beugeltje niet het geval. (Het is trouwens van aluminium en niet van RVS wat ik eerder zei)

Zo ziet het beugeltje eruit. Misschien dat een handig iemand het zelf eenvoudig kan maken?
20180302_133827.jpg
Als het in de bak staat is de hoogte gelijk aan het beugeltje wat er al vast in zit, zodat je een vlak oppervlak hebt waar je een schaaltje op kunt plaatsen.
20180302_133855.jpg
Dat beugeltje ziet er inderdaad handig uit.
Zal manlief ff aan het buigen zetten.
Tot nu toe red ik me nog prima met de kleine blikjes, maar kan altijd beter.
De optie in de link heb ik zelf nooit geprobeerd, maar kwam het laatst tegen.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3333812
Ik heb dus nog het allereerste model.
Tegenwoordig vergelijkbaar met de viva goedkoopste model, die ziet er ook hetzelfde uit.
Maar de mijne duurt best lang om voor te verwarmen. Mijn oven is sneller ( als ik de snelopwarm toets induw)
Ik moet toch ook eens kijken wat allemaal kan.
We zijn ook met 2en maar hebben dus een kleine. Maar heel vaak kook ik ook maar voor 1 persoon.

Maar eh, ik heb nu wel zin in friet en frikandel speciaal of bitterballen gekregen >:( ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3333814
eelke schreef:Doranto, dat ziet er handig uit. Is het lastig de maten eens te meten? Lengte en hoogte?
Ligt denk ik wel aan welk model je hebt? In ieder geval de grootte.
Maar ziet er wel goed functioneel uit zonder de airflow erg te beinvloeden
Gebruikersavatar
Door doranto
#3333835
eelke schreef:Doranto, dat ziet er handig uit. Is het lastig de maten eens te meten? Lengte en hoogte?
Heb je hier iets aan?
20180302_170631.jpg
20180302_170631.jpg (37.06 KiB) 1886 keer bekeken
20180302_171029.jpg
20180302_171029.jpg (39.53 KiB) 1886 keer bekeken
20180302_170613.jpg
20180302_170613.jpg (35.18 KiB) 1886 keer bekeken
ps. Hij staat met de uiteinden (de krullen) precies in de holtes in de bodem en is dan even hoog als de bestaande beugel.
Laatst gewijzigd door doranto op vr 02 mar 2018, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door