Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3333368
Wat is dit nou?

Ik word gebeld door een buitenlandse vrouw die in het engels zegt dat ze mij belt vanuit Microsoft over mijn computer, of dat goed was.
Ik heb gezegd dat het niet goed was en heb vriendelijk opgehangen.

Wat is dit voor iets raars?
Ik vertrouw dit niet.

Maar hoe komen ze aan mijn telefoonnummer?
Zou dit zo'n oplichtings-ding zijn?
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3333372
eelke schreef:Ja dat is het zeker ;)

Gewoon zeggen dat je Apple gebruikt.

Oh, dat had ik ook kunnen zeggen. :)
Ik was lichtelijk in paniek en wilde zo snel mogelijk ophangen, dus verder nergens aan gedacht. :P
Was mijn intuïtie toch juist, bedankt!
Door Lizzy
#3333374
Dit is zeker een oplichters-ding! En het helpt om in het Engels te zeggen dat je nooooooit meer gebeld wil worden en de politie gaat inschakelen. Mijn moeder had hier al weken last van, toen heb ik de telefoon 1 keer opgenomen :biggrin2: (en ze door de telefoon getrokken - nooit meer gebeld).
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3333377
Oud collega hield ze altijd zo lang mogelijk aan de telefoon zodat ze in die tijd geen andere mensen op konden lichten :biggrin2:
Goed dat je het niet vertrouwd :thumbup:
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3333378
Gewoon ophangen!!!! Is niet in orde.... wij hebben dat hier ook met vlagen..... tis nu een tijdje rustig geweest, maar af en toe bellen ze met regelmaat.....
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3333379
Lizzy schreef:Dit is zeker een oplichters-ding! En het helpt om in het Engels te zeggen dat je nooooooit meer gebeld wil worden en de politie gaat inschakelen. Mijn moeder had hier al weken last van, toen heb ik de telefoon 1 keer opgenomen :biggrin2: (en ze door de telefoon getrokken - nooit meer gebeld).
:biggrin2: Wauw! Stoer zeg. Wat moet dat lekker gevoeld hebben voor jou. :)
Even lekker een keer ongegeneerd onvriendelijk zijn, wat lijkt me dat heerlijk om een keertje te doen! :)

Ik voelde me eventjes heel rot door dat telefoontje. Fijn dat mijn gevoel toch de juiste was. :)
Zo raar, ik sta overal ingeschreven dat ik nergens voor gebeld wil worden en dit werkt goed.
Maar dit was dus iets anders. Brutale mensen!!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3333380
dinky89 schreef:Oud collega hield ze altijd zo lang mogelijk aan de telefoon zodat ze in die tijd geen andere mensen op konden lichten :biggrin2:
Goed dat je het niet vertrouwd :thumbup:
Dat is ook een leuke! :)

Ik lees het wel, genoeg manieren om te reageren. :biggrin2:
Door TomsBorders
#3333389
Border Bandit schreef::biggrin2: Wauw! Stoer zeg. Wat moet dat lekker gevoeld hebben voor jou. :)
Even lekker een keer ongegeneerd onvriendelijk zijn, wat lijkt me dat heerlijk om een keertje te doen! :)

Ik voelde me eventjes heel rot door dat telefoontje. Fijn dat mijn gevoel toch de juiste was. :)
Zo raar, ik sta overal ingeschreven dat ik nergens voor gebeld wil worden en dit werkt goed.
Maar dit was dus iets anders. Brutale mensen!!
Dit is een groep oplichters, vaak uit afrika, india of nog een paar van die landen.
De reden dat ze je nummer hebben is dat ze gewoon standaard ieder nummer afgaan dat ze kunnen genereren en proberen, krijgen ze een soort van positief antwoord dan blijven ze door proberen.
bij ons op het werk is het nu aan de gang, we hebben allemaal hetzelfde nummer met de laatste 3 cijfers anders en iedereen is al gebeld inmiddels in dezelfde weken.
Verder bellen ze met een computer dus als je een nummer ziet met een raar landnummer moet je het gewoon meerdere keren over laten gaan, na 3 of 4 keer stopt de computer en registreerd ie het als niemand aan de andere kant als het goed is. En als je ze toch spreekt dan zeg je gewoon bot dat je er niet van gediend bent en dat je hun nummer gerapporteerd hebt ofzo.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3333390
Ik had er laatst ook één. Ik heb het door David af laten handelen. Die ging gewoon op z'n kleuterkoeterwaals een lulverhaal ophangen waar ze natuurlijk geen woord van begrepen. ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3333391
Sonja schreef:Ik had er laatst ook één. Ik heb het door David af laten handelen. Die ging gewoon op z'n kleuterkoeterwaals een lulverhaal ophangen waar ze natuurlijk geen woord van begrepen. ;D ;D ;D
;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3333400
Als ze blijven bellen kun je ook het nummer blokkeren, althans, met een iphone kan dat. Weet niet hoe dat met andere toestellen zit.
Door Lizzy
#3333405
Sonja schreef:Ik had er laatst ook één. Ik heb het door David af laten handelen. Die ging gewoon op z'n kleuterkoeterwaals een lulverhaal ophangen waar ze natuurlijk geen woord van begrepen. ;D ;D ;D
:2funny: :2funny: :2funny:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door