Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3330912
Anne in Zweden schreef:Als ik 'Midden-/Noord-Zweden' zeg, begin je zeker te lachen? :biggrin2: Toch is het zo, vraag maar aan Kim. :D Huizen en grond kosten hier bovendien geen scheet. Het kan er wat wit en koud worden in de winter, maar daar zal een husky-eigenaar niet wakker van liggen. En alles is relatief. Wij hebben vanmiddag bij stralende zonneschijn buiten geluncht, bij -18. Muts op, sjaal om, handschoenen aan, en snel eten anders bevriest je maaltijd. ;D Maar daar kun je zooo gelukkig van worden! :biggrin2:
Ja maar tis wel lekker droge kou, mooie sneeuw, niet dat eeuwige regen en modderprut, vieze wind etc. toch?
Nu vriest het hier ook, maar windstil met zonnetje, lekker hoor! Hehe eindelijk geen herfst.
Wat mij tegenstaat aan Zweden zijn die donkere korte dagen, daar heb ik hier ook last van in de winter. Of is daar de ervaring toch anders?
En ik hou ook wel van lekker warm weer, maar ook niet te heet. :biggrin2:

Brabant heeft mooie grote bossen en grote heides, dat mis ik hier wel hoor. Ook waar we in BE woonden net over de grens bij EHV, dat was een mooie omgeving. Neerpelt/Lommel, en in NL weer Bergeijk Valkenswaard. Dat mis ik hier wel ooit eerlijk gezegd.
Ik heb hier ook niet te klagen hoor, ik sta hier gelijk in de velden en kan km's lopen in alle rust. Maar toch had onze vroegere omgeving wel echt wat. En hier is het meer blubbergrond en dat vind ik toch irri met die regenseizoenen zeg ::)
#3330939
Kaio schreef:Ja maar tis wel lekker droge kou, mooie sneeuw, niet dat eeuwige regen en modderprut, vieze wind etc. toch?
Nu vriest het hier ook, maar windstil met zonnetje, lekker hoor! Hehe eindelijk geen herfst.
Wat mij tegenstaat aan Zweden zijn die donkere korte dagen, daar heb ik hier ook last van in de winter. Of is daar de ervaring toch anders?
En ik hou ook wel van lekker warm weer, maar ook niet te heet. :biggrin2:

Brabant heeft mooie grote bossen en grote heides, dat mis ik hier wel hoor. Ook waar we in BE woonden net over de grens bij EHV, dat was een mooie omgeving. Neerpelt/Lommel, en in NL weer Bergeijk Valkenswaard. Dat mis ik hier wel ooit eerlijk gezegd.
Ik heb hier ook niet te klagen hoor, ik sta hier gelijk in de velden en kan km's lopen in alle rust. Maar toch had onze vroegere omgeving wel echt wat. En hier is het meer blubbergrond en dat vind ik toch irri met die regenseizoenen zeg ::)
Als er veel sneeuw ligt, zijn de dagen wel kort maar bepaald niet donker. Ik heb mijn voorhoofdslamp al in geen weken aan gehad tijdens de avondwandeling (rond 22 uur), omdat het door de sneeuw veel lichter lijkt allemaal. En ook als het niet zonnig is overdag oogt het niet somber en grauw. En de dagen dat er wel volop zon is, zijn ronduit glorieus. We hebben gisteren in de stralende zon bij -18 op het terras zitten lunchen. Dik aangekleed natuurlijk, maar het voelde geweldig! :D

Natuurlijk moet je wel van winter houden als je hier wilt wonen, want de winter maakt nu eenmaal een aanzienlijk deel van het jaar uit in deze streken. Maar persoonlijk heb ik liever 80 cm sneeuw en temperaturen van -20, dan grauw, saai, druilerig en prut. Eeuwige herfst, brrr.
#3330947
Anne in Zweden schreef:Als er veel sneeuw ligt, zijn de dagen wel kort maar bepaald niet donker. Ik heb mijn voorhoofdslamp al in geen weken aan gehad tijdens de avondwandeling (rond 22 uur), omdat het door de sneeuw veel lichter lijkt allemaal. En ook als het niet zonnig is overdag oogt het niet somber en grauw. En de dagen dat er wel volop zon is, zijn ronduit glorieus. We hebben gisteren in de stralende zon bij -18 op het terras zitten lunchen. Dik aangekleed natuurlijk, maar het voelde geweldig! :D

Natuurlijk moet je wel van winter houden als je hier wilt wonen, want de winter maakt nu eenmaal een aanzienlijk deel van het jaar uit in deze streken. Maar persoonlijk heb ik liever 80 cm sneeuw en temperaturen van -20, dan grauw, saai, druilerig en prut. Eeuwige herfst, brrr.
Dat is weer positief van de sneeuw, meer licht :biggrin2: Volgens mij vind ik dat ook wel leuker dan dat vieze prut druilerige, volgens mij vind ik dat het ergste en maakt het ook donker.
Op die manier is winter nog te doen, herfst overslaan, lente ook dat is toch meestal ook herfst en dan zomer :biggrin2: Jullie hebben toch ook zomer ?
#3330951
Anne in Zweden schreef:Als er veel sneeuw ligt, zijn de dagen wel kort maar bepaald niet donker. Ik heb mijn voorhoofdslamp al in geen weken aan gehad tijdens de avondwandeling (rond 22 uur), omdat het door de sneeuw veel lichter lijkt allemaal. En ook als het niet zonnig is overdag oogt het niet somber en grauw. En de dagen dat er wel volop zon is, zijn ronduit glorieus. We hebben gisteren in de stralende zon bij -18 op het terras zitten lunchen. Dik aangekleed natuurlijk, maar het voelde geweldig! :D

Natuurlijk moet je wel van winter houden als je hier wilt wonen, want de winter maakt nu eenmaal een aanzienlijk deel van het jaar uit in deze streken. Maar persoonlijk heb ik liever 80 cm sneeuw en temperaturen van -20, dan grauw, saai, druilerig en prut. Eeuwige herfst, brrr.

Ik die een nieuwe poging de meneer te bewerken. Tenslotte wil hij ook een zweudse auto. Dan moet je ergens gaan wonen met veel sneu. ;) ;) ;)
#3330952
Kaio schreef:Dat is weer positief van de sneeuw, meer licht :biggrin2: Volgens mij vind ik dat ook wel leuker dan dat vieze prut druilerige, volgens mij vind ik dat het ergste en maakt het ook donker.
Op die manier is winter nog te doen, herfst overslaan, lente ook dat is toch meestal ook herfst en dan zomer :biggrin2: Jullie hebben toch ook zomer ?
Jazeker. De eerste zomer die ik hier met de honden doorbracht hadden we strak vijf weken iedere dag 25-30 graden. Ik had daarvoor acht jaar in Zuid-Europa gewoond en was blij eindelijk van die eindeloze hitte verlost te zijn. Dacht ik. >:( Maar er zit ook regelmatig een mislukte zomer tussen, dat is altijd weer afwachten (duh). Het voorjaar is hier prachtig, dat je ziet hoe de wereld om je heen een groene glans begint te krijgen en dan ineens: woesj! Volop lente! De lente is vaak heel mooi qua weer, in de lentes dat ik hier was in ieder geval. De herfst kan kort zijn, zoals dit jaar, toen de eerste sneeuw vroeg viel, maar ook lang, als de zomer niet echt uit de verf komt.
#3330953
Siberienne schreef:Ik die een nieuwe poging de meneer te bewerken. Tenslotte wil hij ook een zweudse auto. Dan moet je ergens gaan wonen met veel sneu. ;) ;) ;)
Met die logica zouden wij de boel weer moeten inpakken en naar Japan vertrekken. :biggrin2:

Maar afgezien daarvan: husky's + Zweudse auto = al met één been in Zweden staan. :D
#3330986
Wij zijn op zoek hoger in Noord Holland. Maar wel aan te rijden naar A'dam. Dus Heerhugowaard, Medemblik, hoorn. Maar t is lastig. Huizen zijn vaak heel snel weg.
ik zoek iets met een bijgebouw (schuur/berging) en een redelijke tot grote tuin. Als iemand wat weet zou t graag horen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door