Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Binno
#3329781
Hoi Dian, bedankt voor de vraag! :-*

Naar omstandigheden wel redelijk goed, in april wordt hij 11.
Hij heeft wel een gezwel aan zijn poep, een perianaaltumor, maar zelf heeft hij daar gelukkig (nog) geen last van.
Hoelang dat zo zal blijven weten we niet, uit naaldbiopten hebben ze in het labo ook nog niet kunnen uitsluiten of het goed- of kwaadaardig is.
Daarvoor zou bij een operatie een stukje weefsel moeten opgestuurd worden.
Probleem om de tumor bij hem operatief te verwijderen is dat die vast zit op zijn sluitspier en hij daarna dan (stoelgang)incontinent zou worden.
Dat doen we dus nog maar niet.
Wel hebben we hem nu eerst chemisch laten castreren omdat castratie een positief (verkleinend) effect op de tumor zou kunnen hebben.
Voorlopig nog zonder veel resultaat maar we wachten nog wat verder af. Is nog maar een goeie week dus is nog wat vroeg.

Pootje en kus van Gian! ;)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Dian
#3329783
Ach wat sneu voor mijn kleine vriendje :'( Ik hoop dat hij er nog lang niet echt last van blijft houden. Het is zo moeilijk als je kleine schat problemen heeft. Zou die chemische castratie alsnog kunnrn aanslaan??
Een dikke knuf voor Gian :-*
Gebruikersavatar
Door Binno
#3329787
Thanks. :-*

De dierenkliniek heeft gevraagd om hen na twee à drie weken op de hoogte te brengen van het eventuele verschil,
dus ik leef op hoop dat het intussen toch nog iets zal verkleinen.
Niet meer groter worden op langere termijn zou ik ook al enigszins positief vinden.
Door inni
#3329788
Binno schreef:Thanks. :-*

De dierenkliniek heeft gevraagd om hen na twee à drie weken op de hoogte te brengen van het eventuele verschil,
dus ik leef op hoop dat het intussen toch nog iets zal verkleinen.
Niet meer groter worden op langere termijn zou ik ook al enigszins positief vinden.
alle beetjes helpen...ik hoop mee.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door