Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3326397
Diego wordt al tijden belachelijk vroeg wakker - om 04.00 staat hij naast ons bed te piepen. En als je niet reageert gaat hij blaffen.
Als je hem buiten laat moet hij soms plassen, maar lang niet altijd. Maar hij is klaarwakker, en hij wil iets doen!
Ik sta om 05.30 op, maar die laatste anderhalf uur heb ik al een hele tijd niet meer geslapen omdat Diego zo onrustig is. Hij is ook weer begonnen met spullen stuk maken uit verveling.
Overdag slaapt hij als een blok, is niet wakker te krijgen. Hij gaat mee wandelen, dan is hij heel actief. Thuis nog even de poten strekken in de tuin, rennen en met de andere honden spelen, maar dat duurt hooguit een kwartier. Dat is op zich prima.
Maar hij slaapt echt rotsvast tussen de wandelingen door en vanaf 16.00 komt hij zijn bed niet meer uit (alleen nog even voor een plas om 2100). Dus het is best logisch dat hij om 04.00 wakker is, maar ik ben er niet blij mee.
Iemand tips om hem overdag wakkerder te houden en om hem ´s nachts door te laten slapen?
IMG_8770.JPG
IMG_8770.JPG (3.05 MiB) 2359 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Ina
#3326402
Kan het zijn dat hij om 4 uur wakker wordt van de kou en daardoor niet meer kan slapen?
Onze langpoot was ook altijd vroeg wakker.....jippie, feest.....een nieuwe verse dag :D

Sinds wij voor haar de Cozy Cave hebben, waar ze dus zelf in/onder kan gaan liggen, slaapt ze een gat in de dag :???:

Hooguit staat ze nu op als ik wakker wordt.....om vervolgens op mijn plek in bed te gaan liggen en nog even samen met mijn man door te knorren ;D
#3326403
pearlsofpassion schreef:Wanneer krijgt hij zijn.eten? Misschien kan je daar nog iets mee doen?
Dat ga ik inderdaad opschuiven. Ze eten nu om 15.30 en daarna is het dus tijd om te slapen. Ik wil het anderhalf uur naar achter schuiven, dus om 17.00.
Gister hebben we bij wijze van experiment Diego ´s avonds nog een extra uur uitgelaten van 20 tot 21 en daarna heeft hij nog 200 gram vlees gehad, die ik van zijn middagmaal had achtergehouden.
Maar vanochtend stond hij er weer om 4 uur, helaas.
#3326404
Ina schreef:Kan het zijn dat hij om 4 uur wakker wordt van de kou en daardoor niet meer kan slapen?
Onze langpoot was ook altijd vroeg wakker.....jippie, feest.....een nieuwe verse dag :D

Sinds wij voor haar de Cozy Cave hebben, waar ze dus zelf in/onder kan gaan liggen, slaapt ze een gat in de dag :???:

Hooguit staat ze nu op als ik wakker wordt.....om vervolgens op mijn plek in bed te gaan liggen en nog even samen met mijn man door te knorren ;D
Diego is letterlijk en figuurlijk een hele hete hond - qua temperatuur en temperament. Als ik hem onder een dekentje stop, vindt hij dat eventjes fijn, maar na een half uurtje gaat hij meestal ergens anders liggen.
Ik doe elke nacht een extra dekentjes ronde, iedereen even opnieuw toedekken, meestal ergens rond half drie omdat ik dan zelf wakker word.
De cozy cave wordt alleen door Dali en de dames gebruikt, de rest heeft geen interesse.
#3326406
Lizzy schreef:Zijn melatonine huishouding is misschien verstoord? Tannetje reageert hier nog even (op een heel oud topic) over het toedienen van melatonine aan honden: viewtopic.php?t=48953. Dosering: http://www.wikisailor.com/melatonine-do ... onden.html
Topic gelezen. Ik zie dat Tannetje ook arsenicum album aanraadt, en dat heb ik toevallig in huis. Dus dat ga ik eerst wel proberen, melatonine kan ik altijd later nog bestellen.
#3326412
Lastig he, je zal wel erg moe zijn als je elke keer te vroeg wakker wordt.

Wordt ze misschien wakker van een geluid van buiten?
Om te controleren of ze van de kou wakker geworden is, kun je haar gewoon voelen, dan voel je vanzelf of ze koude poten, oren of buik heeft.
Als je haar iets te kluiven geeft, zou ze daar zoet mee zijn?
Of de radio aan?
Door eelke
#3326413
Hier kreeg mijn draak gewoon op zijn kop, foei, af, het is nog geen tijd :-[ indien niks aan de hand ging dat wel, indien diarree ofzo hoorde ik het wel aan het benauwde piepen erna en ging ik er alsnog uit.
Door El_Kato
#3326430
Is een bench een idee? Niet alle honden vinden daar rust is maar dan kan hij niet door het huis wandelen om jullie wakker te maken. Gaat hij misschien wel weer blaffen of piepen ::)

Lastig hoor hij heeft inmiddels ook wel een ritme ontwikkeld dat om 4 uur wakker worden prima is tja en een heul wakkere blije hond negeren is ook lastig.

Hoop dat je het omgedraaid krijgt dat hij overdag actiever is en je 's morgens laat slapen.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3326433
Spikkelneus schreef:Diego is letterlijk en figuurlijk een hele hete hond - qua temperatuur en temperament. Als ik hem onder een dekentje stop, vindt hij dat eventjes fijn, maar na een half uurtje gaat hij meestal ergens anders liggen.
Ik doe elke nacht een extra dekentjes ronde, iedereen even opnieuw toedekken, meestal ergens rond half drie omdat ik dan zelf wakker word.
De cozy cave wordt alleen door Dali en de dames gebruikt, de rest heeft geen interesse.

Hahaha.... de 'toestop-ronde' ... volgens mij kent elke langpootbaas dat fenomeen ;D
Maar ja, Diego is één van de uitzonderingen dus :???:
Ik zou het ook proberen met een paar dagen een ferme 'nee' en terug sturen naar zijn plek
Als dat niet helpt zie ik nog maar 1 oplossing.... bij jou onder de deken gezellig een uurtje knuffelen en dutten :biggrin2:

Hopelijk vindt je een andere oplossing, 4 uur is wel heel erg vroeg als je toch al belachelijk vroeg op moet staan... dan zijn elke 5 minuten extra slaaptijd meegenomen
Door Nikass
#3326438
Ik had vroeger een Duitse X Mechelse herder teef die stond in haar jonge jaren ook altijd om 4:30 naast mijn bed, liefst met bal in de bek haha.
Sorry mama draait zich nog even om, zei ik dan ;) En dat werd wel geaccepteerd, ging dan wel vaak zelf spelen, hoorde ik bomberdebomberdebom bal door het huis stuiteren. Verschil was dat zij overdag ook heel veel deed en niet ontzettend veel sliep. Was gewoon een zeer energieke dame. Is ook met de jaren dat ze volwassener werd over gegaan.

Wat gebeurd er als je er niet op in gaat? Alleen even een knuffel geeft en weer gaat slapen?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3326444
Spikkelneus schreef:Dat ga ik inderdaad opschuiven. Ze eten nu om 15.30 en daarna is het dus tijd om te slapen. Ik wil het anderhalf uur naar achter schuiven, dus om 17.00.
Gister hebben we bij wijze van experiment Diego ´s avonds nog een extra uur uitgelaten van 20 tot 21 en daarna heeft hij nog 200 gram vlees gehad, die ik van zijn middagmaal had achtergehouden.
Maar vanochtend stond hij er weer om 4 uur, helaas.
Nou 1 dagje is natuurlijk niks om dat door te breken. Die tijdsklok van 4 uur zit er dieper ingesleten natuurlijk. Zou het langer volhouden.
En dat blaffen kan natuurlijk ook al lekker drammen zijn want dan krijg je je zin. En als je niet erop ingaat gaat hij slopen? Dan zou ik hem zetten waar het niet kwaad kan. Moet er niet aan denken dat ze me om 4uur het nest uit blaffen ..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door