Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3325603
Zo. Ik had er behoefte aan.

Onze bank staat voor het raam. Joep hangt altijd over de rugleuning naar buiten te kijken. Bijna met zijn neus tegen raam dan dus.

Gooien er een paar #@$&#%%&-kinderen rotjes in de voortuin! Ik had gelukkig niet het idee dat ze Joep ook zagen en het daarom deden, anders waren de rapen echt gaar!
En gelukkig geeft Joep ook echt geen f*ck, die denkt, leuk, kindjes op de stoep! Maar jeetje, wat heb ik er toch een gruwelijke hekel aan! Het is al zo veel gepang als dat het normaal op oudjaarsdag was toen het nog mocht. En ik ben de afgelopen weken al meerdere keren wakker geschrokken van de mega klappen die snachts afgingen, achter elkaar. (en ja, ik vind dat eng, hier in de buurt zit een groot vuurwerkverkooppunt, zal vast veilig zijn, maar ik vind het eng. Spinnen doen ook niks en die vind ik ook eng ::) ).

Potjepietjes >:(
Door hannabelgje
#3325607
Ik heb ook schrik van vuurwerk. Gelukkig is het hier in het dorp rustig. Ik schrok vanmiddag wel van een harde geweerknal tijdens het wandelen. Gelukkig is Zoë het redelijk gewend en die loopt gewoon verder. Ik heb toch altijd zoiets van, hallo jagers ik loop hier, jullie zien mij toch wel hè.......
Ik hoop dat morgenavond alle buren bij vrienden en familie oud op nieuw gaan vieren....

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Lizzy
#3325613
Jij ook al........

Ik ben er ook zooooooooooooo klaar mee, met dat vuurwerk.......... Ik zit al 3 volle dagen (en nachten!!) in de takke-herrie :-\ . Volgend jaar ga ik rond deze tijd in Frankrijk zitten met de honden. Echt he, ongeveer 10 keer per nacht schrik ik me helemaal de blaren, staat mijn hart bijna stil en lig ik nog een half uur na te hyperventileren. Kut vuurwerk >:( >:( >:(
#3325625
Lizzy schreef:Jij ook al........

Ik ben er ook zooooooooooooo klaar mee, met dat vuurwerk.......... Ik zit al 3 volle dagen (en nachten!!) in de takke-herrie :-\ . Volgend jaar ga ik rond deze tijd in Frankrijk zitten met de honden. Echt he, ongeveer 10 keer per nacht schrik ik me helemaal de blaren, staat mijn hart bijna stil en lig ik nog een half uur na te hyperventileren. Kut vuurwerk >:( >:( >:(
Kom je gewoon lekker een weekje hier in de buurt logeren. Kunnen we gezellig gaan wandelen. En ik heb hier nog niets gehoord. Enkel morgenavond tussen 12 en 1 hoor je hier wat. Eigenlijk tussen 12 en 12u15, dan is het meeste al voorbij. ::)

Ik heb wel medelijden met jullie. Ik moet er niet aan denken vb mijn konijnen een maand op te moeten hokken omdat ze een hartaanval zouden krijgen. Dat halfwildje dat ik zitten heb zou echt zomaar dood kunnen gaan van de schrik. :-X
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3325629
Ik ben zooooo blij dat wij dat niet meer hebben. Ik heb hier (in Duitsland) werkelijk waar nog niet 1 knal gehoord...
Van de week wel een paar keer in NL geweest, en daar was het als vanouds weer vreselijk qua knallen. Ik heb er zo'n hekel aan!! :-X
Atz vindt het gelukkig niet eng, en dat houden we graag zo, dus gaat ie echt niet mee naar NL nu. Voor morgenavond heb ik een snuffeldoos met allerlei lekkers gemaakt voor hem, ik geloof niet dat ie iets mee gaat krijgen van het vuurwerk :biggrin2:
Door Eef+Stippels
#3325631
Ik vind het ook verschrikkelijk.
En alhoewel het hier gelukkig tig keer minder is dan in onze oude wijk, wil Bella toch liever niet meer de straat op sinds de verkoop is begonnen :(
Gelukkig gaat het binnen goed.

Laat ze het alsjeblieft afschaffen, dat zou veel angst en stress, gewonden, milieuvervuiling en geld schelen... Het is toch te gek voor woorden dat de vuilnisbakken weggehaald moeten worden en de poepbakken dichtgemaakt :-X
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3325634
Ik weet niet of het me nu minder opvalt, maar het lijkt niet reusachtig erg hier. Maar geeft denk ik ook wel aan hoe je er aan gewend raakt, want er klinkt wel de hele tijd wat, terwijl het gewoon nog helemaal niet mag en dus nog stil zou moeten zijn.
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3325635
Het viel nog mee hier de afgelopen maand, maar sinds donderdag de verkoop gestart is hoor je wel wat meer.
Maar Pr1mo gaat al over de zeik van categorie 1 vuurwerk en dat mag natuurlijk het hele jaar afgestoken worden. Welke idioot verzint dat??

Begin er zelf ook best wel van in de stress te raken, zelfs als de honden er even niet zijn en het knalt buiten.
Ik strooi maar elke keer snoepjes in het rond als er een harde knal klinkt en inmiddels is Pr1mo redelijk geconditioneerd...knal, snoepjes vliegen in de rondte, ..1 keer blaffen, oh....snoepjes, nou laat ik die dan maar scoren.

Vannacht niet echt lekker geslapen, elk uur klonken er wel ergens harde knallen. Gelukkig hield Pr1mo zich koest. Ook sirenes gehoord vannacht en vanmorgen bleek wel waarom, in de wijk was er een auto uitgebrand. Leuk he jongens, vuurwerk?

Als het nou alleen maar afgestoken zou worden tussen 12 en 2 uur dan zou ik daar wel mee kunnen leven. Ik begrijp echt niet waarom het nou perse vanaf 6 uur 's avonds mag. Vorig jaar hebben we echt van 8 uur 's avonds tot 4 uur in de ochtend in het vuurwerk geweld gezeten. Zo, genoeg geklaagd, helpt toch niet.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3325638
Ik heb echt geen probleem met vuurwerk, zolang de huidige regels maar gehandhaafd worden... De honden hier zitten nu al vanaf vrijdag aan de druppels, vanmiddag vergeten en Jacy staat weer voor het raam...
Gisteren waren ze allebei onder de invloed van de bach, Jacy lag naast mij op de bank en Snow in de bench, harde knal en heren tilden hooguit hun kop op... Jacy reageerde heftiger op het geluid van Snow die zijn kop weer liet vallen dan van het vuurwerk... ::)
Maar het is gewoon van de zotte hoe het er al die dagen/weken van tevoren aan toe gaat. Van de week hele nacht opgeweest omdat vriendje ziek was, volgende nacht weer op omdat iemand vuurwerk gooide en de honden van verderop aansloegen... >:(
En wat te denken van alle eendjes/reigers en andere dieren die hier niets van snappen... :(

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3325645
Het valt hier nog wel mee, maar we hebben voor de zekerheid Moyra vanmiddag al bij de oppas gebracht. Kreeg net een fotootje geappt dat ze heerlijk rustig op de bank ligt daar. :)


Sterkte voor iedereen die er last van heeft! :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3325652
Is dat dan dus iets Nederlands? Kinderen niet opvoeden?

We wonen hier te dicht bij de grens dus volgens mij waren er enkele stopaapjes de grens over gestoken, maar gelukkig nog ver genoeg, nog totaal geen stress hier bij de honden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3325653
Hier in de steeg is het lekker rustig. Er zal morgen wel met carbid geschoten gaan worden, maar vorig jaar was dat ver genoeg weg om er geen last van te hebben.
Wel vanmiddag op Ter Apel een "lolbroek" die een flink stuk knalvuurwerk op een paar meter van een asielzoekersgezin gooide. Hufter, dat het volgende bommetje 'm maar recht in zijn eigen kneiter mag ontploffen. Mensen waren compleet van de wap.

En dan raar vinden dat er steeds meer platform komt voor een verbod.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3325654
Kaio schreef:Is dat dan dus iets Nederlands? Kinderen niet opvoeden?

We wonen hier te dicht bij de grens dus volgens mij waren er enkele stopaapjes de grens over gestoken, maar gelukkig nog ver genoeg, nog totaal geen stress hier bij de honden.
Ja, dat is wel iets nederlands ja. De heilige koters mogen alles en jij moet vooral niet zeuren :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door