Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3325178
hannabelgje schreef:Dat bedoelt Hanna inderdaad. Afbeelding Als je een paar dagen alleen sap drinkt/eet en je eet ineens friet dan word je ziek. Je moet dat weer langzaam opbouwen. Doe je het op sag 1 of 2 kan het niet veel kwaad. Maar dan kun je beter eerst naar de efteling gaan, je frietje eten en dan starten.
En zoals Jason zelf ook aangeeft is er iedere week wel iets waardoor het niet uitkomt.
Ik geloof niet dat Anne "normaal" at tijdens het sappen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ja. Dat is ook wel zo. Maar ja, het weekend erna ga ik een weekend weg, naar een brouwerij, dus dan komt het helemaal niet uit.
Misschien dan toch een beetje met opbouwen / half meedoen. Ma/di/wo sap, do sap + soep, vr sap + normaler avond eten, en daarna even verder kijken of het bevalt. Dan doe ik gewoon twee keer een kort kuurtje van 5 dagen.

Best onhandig wel, dat bourgondische leven :-\
Door Anne in Zweden
#3325191
O, ik ga ook proberen weer mee te doen! Al ben ik zelf inderdaad niet zo streng in de leer. Ik doe het ook niet om te detoxen of af te vallen na een volgevreten kersttijd (zo waanzinnig veel eten we hier nou ook weer niet met de kerst). Ik zie het als een gelegenheid een stoot vitaminen binnen te krijgen; normaal eten we al veel groente (fruit iets minder), dus een echte shock is een weekje juicen nou ook weer niet. Persoonlijk zou ik liever 'half' meedoen aan het programma en er plezier in hebben en ervan genieten, dan me tegen heug en meug aan het programma houden en mezelf van alles ontzeggen en dan een soort aversie ontwikkelen tegen het hele gebeuren. Als je het programma leuk vindt om te doen, ben je eerder geneigd ook na afloop ervan ook vaker een juice of een smoothie te maken. Ik zou dus gewoon dat frietje pakken. Mocht dat niet helemaal lekker vallen, jammer dan, overleven we ook wel weer.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3325234
eelke schreef:Ja. Dat is ook wel zo. Maar ja, het weekend erna ga ik een weekend weg, naar een brouwerij, dus dan komt het helemaal niet uit.
Misschien dan toch een beetje met opbouwen / half meedoen. Ma/di/wo sap, do sap + soep, vr sap + normaler avond eten, en daarna even verder kijken of het bevalt. Dan doe ik gewoon twee keer een kort kuurtje van 5 dagen.

Best onhandig wel, dat bourgondische leven :-\
Bierbrouwerij en sapweekje is geen goede combi :P
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3325235
Ik ken maar heel erg weinig smoothies, dus dingen alleen uit de blender die ik binnen te houden vind. Het is echt niet voor mij, die smoothies.
Door eelke
#3325236
Kaio schreef:Bierbrouwerij en sapweekje is geen goede combi :P
Ja, fruitbier telt zeker niet? :P

Maar als ik op maandag 8 begin met 'iets' dan ben ik de 18e klaar en de brouwerij is pas de 20ste.
Door hannabelgje
#3325240
eelke schreef:
Ja, fruitbier telt zeker niet? Afbeelding

Maar als ik op maandag 8 begin met 'iets' dan ben ik de 18e klaar en de brouwerij is pas de 20ste.
Ja hoor dat kan. En je kunt ook minder dagen doen natuurlijk.


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door eelke
#3325242
hannabelgje schreef:Ja hoor dat kan. En je kunt ook minder dagen doen natuurlijk.


Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ja precies, dan kan ik wel gewoon eens een beetje mee doen, om te kijken wat het met me doet. Want ik heb heel, heel gevoelige darmen, en moet eigenlijk juist vezelarm eten, en de vezels die ik wel binnenkrijg mogen alleen zachte vezels zijn, van doodgekookte groente. Dan heb ik het minst buikpijn. Goed, daar hou ik me normaliter ook volledig aan hoor. En wat dat betreft past sappen dan beter bij mijn darmen denk ik, maar daar moet ik dan een sapcentrifuge voor kopen die ik dan misschien maar 1 keer gebruik omdat ik het misschien niks vind. Da's ook zonde. Daarom dacht ik, dit met blenderen klinkt dan wel fijn als probeersel!
Door hannabelgje
#3325244
eelke schreef:
Ja precies, dan kan ik wel gewoon eens een beetje mee doen, om te kijken wat het met me doet. Want ik heb heel, heel gevoelige darmen, en moet eigenlijk juist vezelarm eten, en de vezels die ik wel binnenkrijg mogen alleen zachte vezels zijn, van doodgekookte groente. Dan heb ik het minst buikpijn. Goed, daar hou ik me normaliter ook volledig aan hoor. En wat dat betreft past sappen dan beter bij mijn darmen denk ik, maar daar moet ik dan een sapcentrifuge voor kopen die ik dan misschien maar 1 keer gebruik omdat ik het misschien niks vind. Da's ook zonde. Daarom dacht ik, dit met blenderen klinkt dan wel fijn als probeersel!
Als het lukt dan is 5 dagen een mooi begin. De eerste paar dagen is het ff afkicken van je normale eten. Meestal is dat op dag 3 over en voel je je dag 4 en 5 geweldig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3325256
Ik schrijf me in, ik denk dat ik ook parttime meedoe! 's avonds wel avondeten, ik ga kijken :)

Ik heb vorig jaar een maagontsteking gehad, nu buikgriep en ik wil absoluut niet dat ik weer een maagontsteking krijg. Vandaag door buikgriep ook alleen maar vloeibaar gegeten en bevalt goed :)
Door El_Kato
#3325554
Ik twijfel, vind zijn programma's wel altijd inspirerend maar je moet altijd maar een stukje ergens van gebruiken en er liggen dan allemaal restjs in de koelkast die niet altijd meer opkomen. En dat je 3 verschillende sappen/smoothies per dag moet maken, ik blijf aan de gang… Werk door de weeks ook kunnen bv de smoothies ook een dag van te voren klaargemaakt worden? Heb wel een thermoskan van 1 liter en 2 doppers is dat voldoende om het in mee te nemen wil er nl geen extra dingen voor kopen. Hoe doen jullie dat?

Zag nu ook weer in de boodschappenlijst dat je bv 6 eetlepels joghurt nodig hebt voor 7 dagen maar wat moet je dan met de rest van de joghurt. En de amandel, cashew en kokos boter dat gebruik ik verder niet. Hoewel kokosboter is denk ik kokosvet! Dat gebruik ik dan weer wel :)

Denk dat ik de recepten afwacht en er een eigen draai aan geef. Wil wel weer even resetten denk dat we hier achteraan het detox programma van Vegadutchie gaan volgen maar dan ook wat aangepast aan de recepten die we lekker vonden. Even geen suiker, vlees en alcohol zeg maar :) Zo stom we voelden ons daar beide erg goed bij en toch raak je er weer helemaal uit en verval je weer in oude eetpatronen…
Door hannabelgje
#3325555
Ik koop gewoon 1 soort notenboter en gebruik die dan. Yoghurt komt bij mij sowieso wel op en is lang houdbaar. Zijn laatste programma's zijn niet zo bewerkelijk. Dat zijn maar 2 verschillende smoothies/ sapjes per dag. Een dikke en een dunne.
Van dit nieuwe programma is het juist de bedoeling dat je binnen 5 minuten klaar bent.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door El_Kato
#3325576
Aaaah mooi :D

Nou lijkt 5 minuten me sterk ik ben nl niet zo'n snelle snijder en peller en de keukenmachine schoonmaken duurt ook altijd wel even maar goed minder bewerkelijk is altijd goed :P

Ga wel even op MP kijken voor zo'n handige blender met een beker erop. Wil er niet te veel aan uitgeven hebben al een dure keukenmachine maar das misschien nog wel een fijne aanvulling :)

Edit: Jij bent ook altijd lang van huis voor het werk maak je de smoothies een dag van te voren of doe je dat 's morgens? Met de slowjuicer doe ik nu wel vaak de avond van te voren sap maken maar kan dat met smoothie ook?
Door hannabelgje
#3325581
El_Kato schreef:Aaaah mooi :D

Nou lijkt 5 minuten me sterk ik ben nl niet zo'n snelle snijder en peller en de keukenmachine schoonmaken duurt ook altijd wel even maar goed minder bewerkelijk is altijd goed Afbeelding

Ga wel even op MP kijken voor zo'n handige blender met een beker erop. Wil er niet te veel aan uitgeven hebben al een dure keukenmachine maar das misschien nog wel een fijne aanvulling :)

Edit: Jij bent ook altijd lang van huis voor het werk maak je de smoothies een dag van te voren of doe je dat 's morgens? Met de slowjuicer doe ik nu wel vaak de avond van te voren sap maken maar kan dat met smoothie ook?
Ik heb zo'n blender met een beker. Super handig en ze zijn erg goedkoop. Ik heb de Domo. Ook omdat je daar losse bekers van bij kunt kopen.
De sapjes maak ik altijd de avond vantevoren. Deze blends ga ik klaarzetten in een blenderbeker in de koelkast zodat ik ze in de ochtend alleen maar hoef te blenden. Of in pak de zooi mee naar het werk en blend ze daar vers.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Siberienne
#3325583
Oh da’s ook slim, om vast klaar te zetten in de blender.

Vanmorgen de eerste juice vast gemaakt en geproefd, hij is lekker fris. Goede afwisseling voor onze fruit juices, is een blijvertje ;)

Wat wel gevaarlijk is, normaal maakt de meneer ontbijt maar nu heb ik het gedaan en was het lekker... hmmm... straks mag ik ook ontbijt gaan maken :biggrin2: was nou net taak die ik uitbesteed had ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door