Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3327597
Kaio schreef::jerry:
En jij had niet van die stukjes ?
Heb je bevroren erwten granaatappels gebruikt?
Ja ik had wel stukjes. Maar ik dacht, boeien. En zo op de 4e dag ook wel blij met iets om op te knagen ;D

Met het middagsapje straks zit ik op de helft!
Door marina
#3327599
Goeiemorgen!
Sapjes gisteren waren prima te doen.
De avond sap heb ik vervangen door wat gewokte groente en een stukje zalm.
Ik heb gisteren veel gesport (2 paarden gereden/25 km gefiets/ uitmesten ed) en de hele dag buiten geweest dus vond dat ik dat wel nodig had. Ik had in de sapjes ook wat meer nootjes/avocado gedaan voor extra vulling.

Anne: Ik merk dat ook zoveel eet momenten zijn gewoonte geworden omdat ik denk ze nodig te hebben, in de praktijk kan ik daar dus blijkbaar prima zonder :D

Eelke: ik zou het ook is proberen, ik heb een vreselijk haat aan ananas, maar toch geprobeerd en ik proef het niet echt in de smoothie.

Ik had besloten het 3 dagen te doen, maar het bevalt eigenlijk wel heel goed, dus vandaag ook 2 sapjes gemaakt :) Ik denk dat ik de week ook wel vol ga maken. Voel me zo goed, mijn buik is veel rustiger :D
Smoothie van vanmorgen was ook heerlijk, heb er wat extra groente door gedaan en wat gember, dat is echt een prettige toevoeging. Ik heb geen last van de pitjes, maar ik heb dan ook wel een hele goede optimum (dure ahum) blender.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3327604
Oooohhhwww >:( Gisteren alle drie de smoothies op, ging prima. Even trek; handje zonnebloempitten.
Kom ik thuis, zat de meneer net aan zn eigen 'sos'; bitterballen :-[ :-X :-[

Dus.... vandaag vol goede moed weer verder ::)
Door Elf
#3327605
Kaio schreef:Waarom gebruik je geen kokoswater?


Trouwens ml zit in India, in het hotel :
IMG-20180111-WA0000.jpg
De juicebar !! :o
Ideaal, zo'n juicebar! Zo hebben wij afgelopen zomer op vakantie in Italie een slowjuicer gekocht :o . Na een paar nachten in een hotel in Milaan, alwaar een juicer met allerlei groenten en fruit bij het ontbijt stonden werd ml ineens een liefhebber ::) . En dat terwijl we thuis een sapcentrifuge hebben die ook regelmatig gebruikt werd... Na het hotel hadden we een appartement in Toscane, zonder juicer natuurlijk .Dus hij op zoek naar een juicer en na een wilde achtervolging door een supermarkt (hij had een mevrouw met een juicer in haar karretje gespot :biggrin2: ) vond hij een slowjuicer. Onze pubers schaamden zich dood voor ons, we waren zo blij als een kind, haha! Overigens dronken en drinken ze graag een sapje mee :)
Door Elf
#3327606
Leuk om te lezen dat iedereen er zijn of haar eigen draai aan geeft. Dat moet ook wel want ik ben er van overtuigd dat elk lichaam anders reageert op voeding. Of het nu lichamelijk is of de mindset. Het is goed om even bewust bezig te zijn met voeding maar het moet geen obsessie worden. Voor mij brengt deze challenge, die ik maar gedeeltelijk volg omdat ik maar 2 smoothies per dag doe en 's avonds gewoon eet, dat ik nu wel 3x per dag eet. Normaal komt het voor dat ik 's avonds pas voor het eerst eet en dat kan ook niet gezond zijn. Nu het ik 3 eet-/drinkmomenten per dag dus al een hele verbetering :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3327608
Elf schreef:Ideaal, zo'n juicebar! Zo hebben wij afgelopen zomer op vakantie in Italie een slowjuicer gekocht :o . Na een paar nachten in een hotel in Milaan, alwaar een juicer met allerlei groenten en fruit bij het ontbijt stonden werd ml ineens een liefhebber ::) . En dat terwijl we thuis een sapcentrifuge hebben die ook regelmatig gebruikt werd... Na het hotel hadden we een appartement in Toscane, zonder juicer natuurlijk .Dus hij op zoek naar een juicer en na een wilde achtervolging door een supermarkt (hij had een mevrouw met een juicer in haar karretje gespot :biggrin2: ) vond hij een slowjuicer. Onze pubers schaamden zich dood voor ons, we waren zo blij als een kind, haha! Overigens dronken en drinken ze graag een sapje mee :)
Hahahaha, en ik zie het al voor , ook jullie pubers. Pap, mam, omg :nono2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3327648
Inge en Bono schreef:Oooohhhwww >:( Gisteren alle drie de smoothies op, ging prima. Even trek; handje zonnebloempitten.
Kom ik thuis, zat de meneer net aan zn eigen 'sos'; bitterballen :-[ :-X :-[

Dus.... vandaag vol goede moed weer verder ::)
Bitterbal-alert ::)

Ik doe nog niet mee, ik denk dat ik de sapjes weer ga doen tzt. Ik vond er bij de smoothies niet echt lekkere dingen tussen zitten, en dat vind ik toch wel een voorwaarde om het leuk te houden. Dus voor nu maar even salades en wat ander kh-arm spul. Werkt voor mijn lijf ook prima :)
Door hannabelgje
#3327651
Ik zit em nu te drinken. Hij is te doen. Nog steeds geen fan van kokoswater, maar ik hoor nu van een collega dat kokoswater van concentraat sowieso niet lekker is. Dus de volgende keer maar kijken voor een andere. Dat maakt misschien nog verschil.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Anne in Zweden
#3327656
hannabelgje schreef:Ik zit em nu te drinken. Hij is te doen. Nog steeds geen fan van kokoswater, maar ik hoor nu van een collega dat kokoswater van concentraat sowieso niet lekker is. Dus de volgende keer maar kijken voor een andere. Dat maakt misschien nog verschil.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Er zit absoluut verschil tussen het ene kokoswater en het andere! Sommige smaken heel zurig, andere juist wat zoeter. Ik vind die van UFC Refresh en Dr. Goerg erg lekker, maar die van Cocowell is ook heerlijk. Helaas zijn dat merken die je in de supermarkten niet aantreft en via internet moet bestellen. Ik bestel meestal 12 liter tegelijk - lekker koel in de zomer.

@Eelke: kokoswater smaakt niet naar kokos. Heb je het al eens geprobeerd?
Door hannabelgje
#3327657
Anne in Zweden schreef:
Er zit absoluut verschil tussen het ene kokoswater en het andere! Sommige smaken heel zurig, andere juist wat zoeter. Ik vind die van UFC Refresh en Dr. Goerg erg lekker, maar die van Cocowell is ook heerlijk. Helaas zijn dat merken die je in de supermarkten niet aantreft en via internet moet bestellen. Ik bestel meestal 12 liter tegelijk - lekker koel in de zomer.

@Eelke: kokoswater smaakt niet naar kokos. Heb je het al eens geprobeerd?
Inderdaad want kokos vind ik wel lekker. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door El_Kato
#3327665
Ik vond de smoothie van vanmorgen juist niet te haggelen :-X Die was me net even te groen ofzo.… Heb hem wel opgegeten maar niet met smaak ;)

Heb wel last van een opgeblazen buik met vieze stinkende winden. Gisteren ook al… ooh en moet best veel ontlasing in verhouding tot wat erin gaat…

Heb besloten dat we morgen lekker ergens gaan lunchen en dan ‘s morgens en ‘s avonds dan wel een smoothie. Voor zaterdag zijn we uitgenodigd om mee te gaan naar een hele goede italiaan (geen pizza’s) wel op eigen kosten maar het eten is zo heerlijk daar dus dan nemen we overdag smoothies en eten we ‘s avonds daar. Dat vind ik ook het lastige met zo’n programma er komt altijd van alles leuks en lekkers tussendoor waar ik moeilijk nee tegen kan zeggen ::)
Door Anne in Zweden
#3327667
El_Kato schreef:Ik vond de smoothie van vanmorgen juist niet te haggelen :-X Die was me net even te groen ofzo.… Heb hem wel opgegeten maar niet met smaak ;)

Heb wel last van een opgeblazen buik met vieze stinkende winden. Gisteren ook al… ooh en moet best veel ontlasing in verhouding tot wat erin gaat…

Heb besloten dat we morgen lekker ergens gaan lunchen en dan ‘s morgens en ‘s avonds dan wel een smoothie. Voor zaterdag zijn we uitgenodigd om mee te gaan naar een hele goede italiaan (geen pizza’s) wel op eigen kosten maar het eten is zo heerlijk daar dus dan nemen we overdag smoothies en eten we ‘s avonds daar. Dat vind ik ook het lastige met zo’n programma er komt altijd van alles leuks en lekkers tussendoor waar ik moeilijk nee tegen kan zeggen ::)
Ben je niet gewoon aan het ontgiften? Of kun je niet tegen rauwe boerenkool? Ik moet zeggen, ik heb absoluut nergens last van. Normaal gesproken krijg ik juist een opgeblazen buik van wat ik normaal eet (ik vermoed van brood, pasta, rijst, want de rest is voornamelijk groente en wat zuivelproducten om mee te koken), nu ben ik heerlijk plat. ;D

Wat het lunchen en de pizzeria betreft: zou ik ook gewoon doen. Zo'n programma is makkelijker vol te houden als je het ook een beetje relativeert allemaal. En als je, zoals ik, normaal gesproken best veel snaait tussendoor (niet per se ongezonde snaai, maar het telt wel bij elkaar op natuurlijk) en dat nu niet doet, dan scheelt dat al enorm. Dan kan een keertje normaal eten best, vinnik.
Door eelke
#3327678
Nee ik heb het nog nooit geprobeerd.

Poeh. Vanmorgen om 7.00 de eerste en om 12.00 de tweede. Om 15.00 alleen 100 gram gesneden verse ananas uit de supermarkt, dus ik heb nu hongerrrrr!! Maar dan is de avond nog zo lang...

En ik liet net Joep uit en toen stapte er iemand uit de auto met iets van een shoarma schotel... ::)

En morgen gaan we frietjes eten bij mijn moeder bedacht ik mijn sap mee te nemen, en dan gewoon een handje friet te nemen voor het meedoen, maar ik weet het zo net nog niet. Dat is inderdaad het moeilijke, er komt altijd wat tussen...
Door Chouka
#3327684
Gisteren ben ik ergens op bezoek geweest en ik heb ook een koek gegeten. Was moeilijk om te weigeren.

Tot nu toe is alles al goed meegevallen. Mijn verkoudheid is overgegaan naar de eerste griepsymptomen. Verder heb ik nergens last van.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door