Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3314124
hannabelgje schreef:Zelf slachten mag niet, dat mag alleen in een erkend slachthuis. Dus niet op de boerderij.
En na als ik overtollige haantjes heb dan slacht ik die zelf, maar dat mag dus eigenlijk niet nee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Oh OK, nou snap ik je beter. Nee, op de boerderij mag hier in NL ook niet. Maar de koeien waar ik het over heb (die mijn honden eten): die gaan per koe netjes in een veewagentje binnen het dorp naar een kleine goedgekeurde slachterij waar het geen lopende band werk is maar waar mensen met hart voor het vak werken. Ze proberen echt bewust alles met zo min mogelijk stress voor het rund te doen. En dit mag gewoon. Maar wij dwingen boeren, slachterijen, etc. naar massaliteit omdat de meeste mensen geen ruk voor het vlees dat ze eten willen betalen :-\
Door hannabelgje
#3314131
Lizzy schreef:
Oh OK, nou snap ik je beter. Nee, op de boerderij mag hier in NL ook niet. Maar de koeien waar ik het over heb (die mijn honden eten): die gaan per koe netjes in een veewagentje binnen het dorp naar een kleine goedgekeurde slachterij waar het geen lopende band werk is maar waar mensen met hart voor het vak werken. Ze proberen echt bewust alles met zo min mogelijk stress voor het rund te doen. En dit mag gewoon. Maar wij dwingen boeren, slachterijen, etc. naar massaliteit omdat de meeste mensen geen ruk voor het vlees dat ze eten willen betalen :-\
Ja dat klinkt al veel beter inderdaad.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3314135
kakocavi schreef:Kippen mag je gewoon thuis slachten hoor. Konijnen ook, en tot mijn eigen verrassing zelfs varkens.

https://www.nvwa.nl/onderwerpen/slachth ... erijdieren
Das NL.
In belgie mag het dus niet meer.
Alles moet in een slachthuis verdoofd geslacht worden. De heisa is ontstaan door de moslims die hun schapen onverdoofd geslacht willen hebben. En dat kan volgens activisten niet. Ene minister heeft dat idee gevolgd. En dus heeft de regering het maar meteen doorgetrokken naar alle dieren.
Door kakocavi
#3314139
pearlsofpassion schreef:Das NL.
In belgie mag het dus niet meer.
Alles moet in een slachthuis verdoofd geslacht worden. De heisa is ontstaan door de moslims die hun schapen onverdoofd geslacht willen hebben. En dat kan volgens activisten niet. Ene minister heeft dat idee gevolgd. En dus heeft de regering het maar meteen doorgetrokken naar alle dieren.
Oké, wist ik niet. Ben jij het er niet mee eens dat onverdoofd slachten verboden is? Zoiets haal ik uit de ondertoon in je post.

Thuis slachten kan wat mij betreft wel met kippen en konijnen, die kun je in een keer onthoofden of de nek breken. Hoewel ik daar ook mijn bedenkingen bij heb, want het kan gemakkelijk misgaan bij een onervaren iemand. Maar bij grotere dieren lijkt mij dat lastiger.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3314167
Door de manier waarop het dan nu moet gebeuren. Met wat er gebeurt in de slachthuizen. Ja, ben ik tegen zo'n verbod.
Ik vind dat onverdoofd slachten niet ideaal, maar het huidige alternatief nog veel slechter.
Door hannabelgje
#3314174
pearlsofpassion schreef:Door de manier waarop het dan nu moet gebeuren. Met wat er gebeurt in de slachthuizen. Ja, ben ik tegen zo'n verbod.
Ik vind dat onverdoofd slachten niet ideaal, maar het huidige alternatief nog veel slechter.
Onverdoofd ondersteboven gehangen worden lijkt me nog minder lekker eigenlijk. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3314205
hannabelgje schreef:Onverdoofd ondersteboven gehangen worden lijkt me nog minder lekker eigenlijk. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Dus je bent het met mee eens he? ;)
Door kakocavi
#3314252
pearlsofpassion schreef:Door de manier waarop het dan nu moet gebeuren. Met wat er gebeurt in de slachthuizen. Ja, ben ik tegen zo'n verbod.
Ik vind dat onverdoofd slachten niet ideaal, maar het huidige alternatief nog veel slechter.
Valt me op dat er weing meer gequote wordt hier.

Houd wel in gedachten dat het proces van onverdoofd slachten precies even fout kan gaan, inclusief kreupele beesten en stroomstokken etc, alleen is het slachten zelf dus ook nog eens onverdoofd.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3314268
kakocavi schreef:Valt me op dat er weing meer gequote wordt hier.

Houd wel in gedachten dat het proces van onverdoofd slachten precies even fout kan gaan, inclusief kreupele beesten en stroomstokken etc, alleen is het slachten zelf dus ook nog eens onverdoofd.
Ja ok, maar dan kan je op die praktijken tegen zijn. Maar zoals het verbod nu staat gaat het naar mijn idee zijn doel voorbij.
Door kakocavi
#3314270
pearlsofpassion schreef:Ja ok, maar dan kan je op die praktijken tegen zijn. Maar zoals het verbod nu staat gaat het naar mijn idee zijn doel voorbij.
Daar heb je wel een punt. Ik vind onverdoofd slachten onnodig wreed, maar dat geldt voor meer praktijken. In dat opzicht doen maar weinigen het goed genoeg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door