Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
#3312309
Hoe zorgen jullie ervoor dat je huis niet zo naar ‘hond’ ruikt? Gebruiken jullie daar speciale middeltjes voor?
Zelf ruik ik het natuurlijk allang niet meer, maar als ik het aan mijn bezoek vraag is die geur wel degelijk aanwezig. Ben gewoon benieuwd of, en zo ja wat jullie er aan doen.
Door fransbulletje
#3312310
De bullen gaan regelmatig in bad en krijg vaak van bezoek te horen dat de bullen zo fris ruiken en het in huis niet naar hond "stinkt". :biggrin2:
De heren liggen op schapenvachten dus was ook nooit kleedjes , alleen vachten dagelijks kloppen en af en toe borstelen.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op ma 28 aug 2017, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3312311
Toen ik boven nog mn studio had zat ik er echt mee.....paar x gevraagd en nope....niemand rook hond, gelukkig!
Als ze hebben gezwommen blaas ik ze wel droog..
Stofzuig en dweil iedere dag en ook mn achterdeur staat 9 vd 10x open
Verder heb ik in de gang toilet en kamer van die stokjes staan
Door MillyMol
#3312312
me and my boys schreef:Toen ik boven nog mn studio had zat ik er echt mee.....paar x gevraagd en nope....niemand rook hond, gelukkig!
Als ze hebben gezwommen blaas ik ze wel droog..
Stofzuig en dweil iedere dag en ook mn achterdeur staat 9 vd 10x open
Verder heb ik in de gang toilet en kamer van die stokjes staan
Bedoel je wierook?
Door nikèdog2000
#3312313
Ik vraag ook regelmatig of ze hond ruiken en ze zeggen altijd nee
Ik doe niets speciaals
Wel staat de hele dag de tuinder open
Ik was de honden nooit
Door Jantina
#3312314
Bij mij is alles waar de honden op liggen wasbaar en dat wordt ook minstens 2x per week allemaal gewassen met wasmiddel en azijn als spoelmiddel. Dagelijks stofzuigen. Natte honden drogen.
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3312315
Waxmelts! Omdat ik het heerlijk vind als het lekker ruikt.
De honden gaan met enige regelmaat door de Dogwash, scheelt ook meteen veel haar in huis als ze in de rui zijn.
Door Lizzy
#3312316
Hier ruikt het gewoon naar hond. En ik doe niks om dat te camoufleren want ik vind niks zo goor als het camoufleren van vieze luchtjes. Dus ja, ik maak elke dag mijn huis schoon, mandjes schoon, kleedjes schoon, vloer schoon en het ruikt hier naar hond. Als mensen daar geen zin in hebben gaan ze lekker ergens anders heen :biggrin2:
Door MillyMol
#3312318
Lizzy schreef:Hier ruikt het gewoon naar hond. En ik doe niks om dat te camoufleren want ik vind niks zo goor als het camoufleren van vieze luchtjes. Dus ja, ik maak elke dag mijn huis schoon, mandjes schoon, kleedjes schoon, vloer schoon en het ruikt hier naar hond. Als mensen daar geen zin in hebben gaan ze lekker ergens anders heen :biggrin2:
Zo denk ik er ook over, maar ik overweeg mijn huis in de verkoop te zetten en dan denk ik dat die geur potentiele kopers wel zal afschrikken, zelfs als er verse appelgebak in de oven zou staan…
Door fransbulletje
#3312319
MillyMol schreef:Zo denk ik er ook over, maar ik overweeg mijn huis in de verkoop te zetten en dan denk ik dat die geur potentiele kopers wel zal afschrikken, zelfs als er verse appelgebak in de oven zou staan…
Het kan dan inderdaad kopers afschrikken.
Wij hebben jaren geleden een huis bezichtigd waar ze 5 newfoundlanders hadden en de lucht die daar hing was echt verschrikkelijk.
Prachtig huis maar we zijn er snel weer weggegaan.
Door smulpaap
#3312320
MillyMol schreef:Zo denk ik er ook over, maar ik overweeg mijn huis in de verkoop te zetten en dan denk ik dat die geur potentiele kopers wel zal afschrikken, zelfs als er verse appelgebak in de oven zou staan…
Wij verkochten ons eerste huis in de goede tijd (net als nu ) We hadden toen ook al huisdieren . Het was zo verkocht , geen bord in de tuin gehad
Maar ik denk wel dat er een verschil is . Er zijn huizen waar echt ""stinkende hond "" woont . Dergelijke honden ruik je al als je ze bv aait
Ik heb buren die geen huisdieren hebben , maar er hangt altijd een zweetlucht omdat er erg slecht geventileerd word
Door Lizzy
#3312322
MillyMol schreef:Zo denk ik er ook over, maar ik overweeg mijn huis in de verkoop te zetten en dan denk ik dat die geur potentiele kopers wel zal afschrikken, zelfs als er verse appelgebak in de oven zou staan…
Nou moet ik zeggen: je ruikt hier hond. Maar ik geloof nou ook niet dat je tegen een muur van hondenmeur aanloopt als in :puke: . Want :puke: is niet goed voor de verkoop nee. Maar ik ben een keer in een ontzettend leuk huis in de Noord Oost Polder geweest (ohhh, echt bijna gekocht) en daar hingen overal van die stopcontact-geur-dingen :-X :-X :-X . Om die reden echt van het huis afgeknapt. Maar hondenmeur is ook niet goed nee.

Dus veel luchten, heeeeeeeeeel veel luchten, veel schoonmaken (gordijnen ook laten reinigen) en ik vind dat niks beter helpt dan een schoonmaakmiddel zonder geur (Klok vind ik echt fijn) en soda en misschien zoiets als dit: https://www.hondengeurverwijderen.nl/be ... ndenlucht/ veel hondenkleedjes/kussens wassen, luchten voordat de kijkers komen. En eventueel een luchtreiniger?

https://dierbewust.nl/natuurlijke-lucht ... ende-hond/

Luchtverfrissers, huisparfums en wierook en dergelijke om de meur te maskeren is niet alleen smerig maar ook nog eens rete ongezond!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3312325
Voorheen met Brutus & Lola rook je nooit echt hond bij ons in huis. Hooguit als we in de regen hadden gebanjerd en we net thuis waren. Maar hoe lief en hoe gek ik op Harry ben, dat is gewoon een vieze hond.... je ruikt hem beter dan Lola dus in huis ruik je hem ook meer. En ik ga hem echt niet elke dag wassen.... Ik doe verder niet anders dan hiervoor, dus het is zoals het is. Mijn huis is sowieso viezer met Harry valt niet tegen te poetsen met deze, vraag me niet hoe hij het doet maar hij krijgt het wel voor elkaar!
Door MillyMol
#3312328
constance.blokzijl schreef:Voorheen met Brutus & Lola rook je nooit echt hond bij ons in huis. Hooguit als we in de regen hadden gebanjerd en we net thuis waren. Maar hoe lief en hoe gek ik op Harry ben, dat is gewoon een vieze hond.... je ruikt hem beter dan Lola dus in huis ruik je hem ook meer. En ik ga hem echt niet elke dag wassen.... Ik doe verder niet anders dan hiervoor, dus het is zoals het is. Mijn huis is sowieso viezer met Harry Afbeelding valt niet tegen te poetsen met deze, vraag me niet hoe hij het doet maar hij krijgt het wel voor elkaar!
Het is een gave! ;D ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door