Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#3312806
Die heb ik als klein meisje ook gehad
Schat van een dier maar stront eigenwijs
Ach misschien juist wel goed dat je sommige rassen niet veel meer ziet
Hopelijk gebeurd het met de Berner en flatcoat ook, niet dat ik ze niet mooi vind maar die rot ziekte
#3312821
KarenH schreef:Ik bedacht me vd week dat ik eigenlijk nooit meer een Ierse Setter tegenkwam, stap ik gisteren uit de auto...wat staat er naast me? Een Ierse Setter.

Had ik met de bouvier. Ik schrijf hier da'k die nooit zie, ga rondje hardlopen en struikel er bijna over als ik vlakbij huis de hoek om hobbel...
#3312848
De Barsoi ken ik er 1 van. Verder komt een markiesje nog steeds weinig voor evenzo de grote munsterlander. De laekense herder zelden en de chodspy pes nog nooit gezien.

Daarentegen struikel je bij ons over de HR honden, de buitenlandertjes en de boomertjes.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3312879
Ik merk een duidelijk verschil met in welke wijk ik kom. In de zogenoemde achterstandswijken veel stafford achtigen. In de duurdere wijken zie je die nauwelijks en is het meer variatie naar mijn idee.

Zo kwam ik afgelopen week ineens een ridgeback tegen.
#3312973
Ik woon in een dorp waar ik zowat geen enkel ras tegenkom. Wél veel mensen hebben een hond. Maar zowat iedereen hier heeft een Friese Stabij. Of een kruising stabij/wetterhoun. Drie keer raden waar ik woon...
Juist, in Friesland ;D
Door smulpaap
#3313073
Cindy de Wolf schreef:De Barsoi ken ik er 1 van. Verder komt een markiesje nog steeds weinig voor evenzo de grote munsterlander. De laekense herder zelden en de chodspy pes nog nooit gezien.

Daarentegen struikel je bij ons over de HR honden, de buitenlandertjes en de boomertjes.
Hier is nog 1 oud Markiesje van 15 jaar oud
Vroeger zag ik ook nog weleens een Schipperke . Maar die zie ik nu ook nog maar zelden
Door smulpaap
#3324122
En jawel , vandaag zagen we sinds vele jaren weer eens een Ruwharige Hollander
We stonden even te praten met de eigenaar .... en Dolle Mina vermaakte zich ondertussen met de honden
Enne , langpoot ik hou jouw gemakkelijk bij hoor :biggrin2:
043.JPG
043.JPG (3.61 MiB) 2859 keer bekeken
048.JPG
048.JPG (3.77 MiB) 2859 keer bekeken
054.JPG
054.JPG (3.84 MiB) 2859 keer bekeken
Door miik
#3324231
Wij zijn in juli verhuisd naar het Westland (De Lier) en ik ben echt positief verbaasd.
Er lopen hier best wel wat windhonden, enkele galgo' s, een prachtige zwarte afgaan waar veel mee gefietst wordt... en dan moet je echt even stil staan om ze na te kijken ! En laatste een mevrouw met een blonde afgaan en een saluki... Ik zie ze graag !!!
Door saluki
#3324336
enya13 schreef:hier zie je maar zeer weinig variatie; vnl. [kruising] labjes, hussels en heel veel boomers.
o, ja en de nieuwe hype; angstige buitenlandertjes. daar verdien je karma punten mee lijkt het wel. lopen stakkers tussen die zo niet blij zijn dat ze "'gered"' zijn. liepen net weer te flyeren omdat er weer eentje ontsnapt was. beestje is al eerder weken weg geweest. wil helemaal geen huishond zijn. arme podenco.
Met de opmerking over karmapunten stoot je veel adoptanten tegen de borst, jammer. Er zijn inderdaad nog wel eens vermiste buitenlanders maar dat is 10 % van alle vermiste honden in Nederland! En niet alle Podenco's en buitenlanders zijn bang.

Aan honden zie ik veel kleine niet te definiëren rassen en eigenlijk nooit geen waak en verdedigings- honden.
Door enya13
#3324424
kijk alleen maar eens op waar is onze angel, dan zie je ze met bosjes voorbijkomen.
vaak bij overdracht of op dag 1 al foetsie.
meestal van die windhond mixen, die loeren op een gaatje om te ontsnappen.
zie je dan staan bij die oproep; zeer angstig, niet benaderen, bang voor mensen, trauma enz.
stakkerds! hier gister weer 1 in paniek, met tuig en stuiterende flexlijn er achteraan in het bos ontsnapt. en hij heeft maar 3 poten.....drukke weg ernaast....
Door zurca
#3324435
Ik heb geen zin in weer een discussie over wel of geen honden uit het buitenland adopteren.
Maar ik moet, als eigenaar van 2 buitenlandse honden, toch even zeggen dat zo'n opmerking echt niet leuk is. Ik ben het met je eens dat er best mensen zullen gaan voor een zielig snoetje en daar verder niet bij stilstaan wat het betekent om zo'n hond in huis te halen. Maar er zijn zoveel mensen die wel goed nadenken en lezen en vragen en rondkijken voor ze besluiten zo'n hond in huis te halen.

Verder beschouw ik mijzelf wel tot een hondeneigenaar die goed nagedacht heeft, en eentje die er alles aan deed om ontsnappen te voorkomen maar tjee... ook hier is het een paar keer gebeurd dat hond zonder (of met) riem los op straat terecht kwam. Gewoon door pech, door stomme samenloop van omstandigheden. Je kan niet alles voorkomen.

Dus alsjeblieft, denk na met zulke opmerkingen....niet iedereen neemt een buitenlandertje voor de karmapunten...
Door zurca
#3324437
Wij wonen in een dorpje en je ziet hier best veel honden. Van groot naar klein en van "zoveel mogelijk rassen in 1 hond" tot de rashond met stamboom.
Er lopen hier, gelukkig, weinig HR honden. Het meeste is toch wel het type "goedzak en maatje".
Weinig windhonden ook (de mensen gaan hier duidelijk niet voor de karmapunten ::) ;) )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door