Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Extreme
#3306773
Zelf geen huisdieren meer, maar er is een kat bij ons naar binnen gekomen, en heeft o.a. op schoenen en vloerbedekking geplast. Het rook als poezen of gecastreerde kater urine.
Ik krijg de geur niet uit de vloerbedekking. Het is een vloerbedekking met ondervloer, dus het zit ook lekker diep ingedrongen.
Toen ik het ontdekte heb ik het gelijk schoon gemaakt(helaas niet er aan gedacht om er eerst spa rood over heen te gooien, maar gewoon water met citronella). Dit meerdere keren herhaald, het werd wel beter maar het bleef.
Naar de dierenwinkel, uhm heet het urine off? Ik weet het niet precies, was voor kattenurine, dit er 2 x mee in gespoten. Geur word wel wat minder, maat het blijft stinken. Nu van HG nare geur weg, gesprayd, en als het er op zit, de vloeistof nog nat is, dan ruikt het wel beter, maar eenmaal opgedroogd, hangt er in mijn slaapkamer toch weer die vieze geur van katten urine.

Iemand nog tips?
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3306928
Dank allemaal voor jullie reacties.
Ik zit nu te denken wat de beste oplossing is om evt mee gaan te beginnen.
Ik wacht nog even om te zien of de HG zijn pacman actief maakt.
Intussen gelijk even denkend over wat jullie schreven.
Bakingsoda, zou dan gewone soda ook kunnen, daar word ook altijd over geschreven erover strooien in laten trekken en op zuigen. En werkt dit niet het best als de plek nog nat is?
Biotex groen of groene zeep, hmmmm is te proberen waard.
Capturine, nooit van gehoord ik ga even googlen.
#3306932
Extreme schreef:Bakingsoda, zou dan gewone soda ook kunnen, daar word ook altijd over geschreven erover strooien in laten trekken en op zuigen.
Baking soda (zuiveringszout) is iets anders als gewone soda.

Huisvlijt.com over gewone soda: Heeft je huisdier een ongelukje gehad op het vloerkleed? Doe er huishoud soda op en laat een paar uur intrekken. Daarna goed stofzuigen je kleed is weer fris.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3306935
Extreme schreef:Dank allemaal voor jullie reacties.
Ik zit nu te denken wat de beste oplossing is om evt mee gaan te beginnen.

Ik wacht nog even om te zien of de HG zijn pacman actief maakt.
Intussen gelijk even denkend over wat jullie schreven.
Bakingsoda, zou dan gewone soda ook kunnen, daar word ook altijd over geschreven erover strooien in laten trekken en op zuigen. En werkt dit niet het best als de plek nog nat is?
Biotex groen of groene zeep, hmmmm is te proberen waard.
Capturine, nooit van gehoord ik ga even googlen.
Ik zou beginnen met de droge oplossing en dus een pakje baking soda erover gooien, licht inwrijven en de volgende dag opzuigen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door