Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3306734
Al weer 7 weken woont Gabi bij ons, afkomstig uit het bosasiel in Istanbul. Hij werd geschat op 8 á 9 jaar.
Afbeelding
Hier werd ik verliefd op :smitten:
Afbeelding
Nét aangekomen, langs de sloot even snuffelen en plassen, daarna kennismaken met mijn andere mannen
Afbeelding
Veel slapen op z'n eerste echte orthopedische kussen
Afbeelding
Inmiddels eet hij met de mannen mee: barf :D
Afbeelding
Hij is bij de trimster geweest die 'm lekker gewassen heeft en alle losse haren eruit geblazen.

Het is écht zo'n schat, hij is lief, hij is makkelijk, blij met álles...ik denk dat hij ooit in een huis heeft gewoond want vanaf dag 1 weet hij hoe het werkt (hij heeft ook 2 voorbeeldhondjes natuurlijk). Het valt ook erg mee hoe snel hij gewend is aan alles, geluiden, stofzuiger e.d.
Lichamelijk is er het een en ander aan de hand: hij heeft artrose en daar krijgt hij nu Corta RX voor. Maar ik begrijp dat je meerdere supplementen kunt geven, bij elkaar?
Morgen ga ik weer naar de da voor een check. Zij zag vorige keer dat hij pijn had toen hij ging zitten en ik wil dat ze even naar z'n oren kijkt en hij sopt z'n liezen heel veel...
Hij is nu in een heel andere omgeving, met goeie zorgen en goed eten. Hij is al een end opgeknapt en mag hier lekker oud worden :smitten:
Door Lizzy
#3306736
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhwwwwwwwwwwwwwww, wat een LIEVERD :smitten: . Kijk hem liggen dan, in zijn heerlijke mandje :smitten:

En hij is met zijn neus in de boter gevallen bij jou! Wat onwijs tof dat hij bij jou oud mag worden :-* :-* :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3306745
Welkom in je fijne nieuwe thuis Gabi!

Wat ligt hij heerlijk tevreden te slapen zeg!? :-*
Heel veel geluk en plezier met Gabi. Wat boft hij dat hij bij jou mag wonen!!
Door Anne in Zweden
#3306752
Oooow, hartverwarmend, zo'n hond die op de drempel van het einde nog mag ervaren hoe het leven óók kan zijn, en weer een paar stappen bij de drempel vandaan kan zetten! Geweldig dat je dit doet, super! En wat ziet hij er prachtig uit op die laatste foto! Wat zal hij in en in gelukkig zijn...
Door M@rina
#3306766
Anne in Duitsland schreef:Oooow, hartverwarmend, zo'n hond die op de drempel van het einde nog mag ervaren hoe het leven óók kan zijn, en weer een paar stappen bij de drempel vandaan kan zetten! Geweldig dat je dit doet, super! En wat ziet hij er prachtig uit op die laatste foto! Wat zal hij in en in gelukkig zijn...

Precies wat ik dacht... Super!
Door smulpaap
#3306805
Ach , wat een verschil al zeg in zeven weken . Geweldig :-* :-*
Toch nog een gelukkige oude dag tegemoet mogen gaan
Dit is altijd zo mooi , om die oudjes weer zo op te zien bloeien
Ik heb ook een zwak voor dergelijke hondjes hoor , wij hebben ook een aantal senioren opgenomen
Door - pien -
#3306828
We boffen ook wel hoor, dat het zo'n makkelijke hond is, en je ziet 'm 'zichzelf' worden. Hij gaat na het eten lekker rollen in het gras :smitten: , doet af en toe een spelbuiging. Rocco heeft ook ooit met Joep willen spelen, dus wie weet gaan Rocco en Gabi een keer spelen. Rocco vindt het nu nog een beetje spannend dat Gabi er is. Joep vindt het vooral heel gezellig ;D
Als ik met de bakken eten naar achter loop naar het 'weitje' 'danst' Gabi mee ;D 'jammie vrouwtje, gaan we weer lekker eten' :biggrin2:
In het begin blafte hij nooit maar nu bewaakt hij mij met gegrom en geblaf en dat was afgelopen zondag wel even een dingetje toen meneer pien z'n kinders-met-aanhang hier waren ::) Dus dan ga ik even met m'n gt overleggen hoe en wat daarmee te doen...dat heb je zo met herplaatsers, dat er dingetjes zijn waar je gaandeweg achter komt en die best lastig kunnen zijn.
Met Joep hebben we aardig wat getobd maar dat is nu heel goed te doen. En na 21 jaar met honden leer ik nog steeds...
Veel in huis wordt aan de dieren aangepast :P Rocco ziet de zon in alle langsrijdende auto's/autoruiten naar binnen blikkeren en blijft dan springen en blaffen dus zitten we met de boel dicht :cool: Toen vorig jaar de tuin werd aangelegd moest er een 'weitje' komen, en een drink-/badderschaal voor de dieren. En verhoogde bakken met planten (helaas is Rocco net een kangaroe dus die springt er zo in ;D ) of er gaat er éen met z'n derrière in de border liggen ~ geknakte plantjes, zetten we weer nieuwe neer...
Paco werd op 8 jaar geschat toen we 'm uit het asiel haalden, hij was echt de meest relaxte hond die ik ooit heb gezien maar misschien was hij wel veel ouder...hij is hier nog geen 2 jaar geweest, helaas werd hij erg ziek en moesten we hem laten gaan.
Joep en Rocco waren afstandshondjes, dus dan weet je al wat meer van ze. Beiden met 9 jaar hier gekomen, Rocco als stabiel maatje voor Joep, en al hebben ze weinig samen, Joep vindt het wel heel fijn om een hondjesmaatje erbij te hebben...dat is duidelijk te merken (Joep heeft ook samengeleefd met 2 andere hondjes in z'n vorige huis).
Ik heb ook een zwak voor die afgedankte, overgebleven oudjes :smitten: Dan moet je ook weer op een gegeven moment afscheid nemen, en dat blijft klote...maar ze hebben dan nog een mooie tijd gehad.
En nu dan deze 'Blonde Dolly' erbij :)
Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door