Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3306508
Ik was vanmiddag een stukje aan het fietsen met de mountain bike en kwam een oudere dame uit ons dorp tegen die een poesje aan het aaien was. Ik stopte even om een praatje te maken en te vragen wat er met de poes was. Zij vermoedde dat het een zwerfkatje was, veel te mager, teken en hing daar al een week rond midden in een stukje ruig terrein tussen een paar boerderijen. Beestje was helemaal niet schuw, liet zich aanhalen, kwam kopjes geven en ging zelfs op de rug liggen om op de buik gekroeld te worden. Kortom: het leek ons eerder een gedumpt of verdwaalde beestje. Jong nog. Wel een wat bolle buik ondanks dat ze mager was.

Een kennis van de dame had haar al een week lang gevoerd waarop ze al wat aangekomen is, maar het blijft niet fijne situatie zo.
Ik heb net op de website van Amivedi gekregen maar ik zie bij de vermiste katten in Limburg niks dat op haar lijkt. Wij kunnen poes allebei niet mee naar huis nemen ivm onze honden. De dierenambulance komt volgens haar niet (meer) voor zwerfkatten. Zij ging nu maandag de gemeente Roermond bellen wat ze kan doen. Eten krijgt ze en het is niet koud, maar we vonden het allebei toch sneu. Het is zo'n schatje.

Kleine - ik denk nog jonge - poes, wit met wat rode vlekjes, kortharig. Ik zou haar echt schatten op minder dan een jaar maar ik heb geen verstand van katten. En niet schuw dus. Iemand hier nog tips wat te doen of met wie contact op te nemen? We zagen haar bij Asselt.
Laatst gewijzigd door Siberienne op di 11 jul 2017, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3306511
Bolle buikje zou goed kunnen komen door wormen :-\

Ik zou zelf contact opnemen met dierenambulance om te vragen wat je kan doen.
En anders zou je het katje wellicht zelf naar asiel kunnen brengen?
#3306515
Ik zou niet zomaar ontwormen. Een zwervende jonge poes, dan is er een zeer grote kans dat ze zwanger is. Ontwormen zou ik dan niet doen als er verder dan de dikke buik ( die dus van de zwangerschap kan komen) geen aanwijzing is voor wormen.

Geen idee of dat bij je in de buurt is maar Kat in Nood is een goed asiel in belgisch limburg dat vlot zwervers opneemt.
Door Siberienne
#3306521
pearlsofpassion schreef:Ik zou niet zomaar ontwormen. Een zwervende jonge poes, dan is er een zeer grote kans dat ze zwanger is. Ontwormen zou ik dan niet doen als er verder dan de dikke buik ( die dus van de zwangerschap kan komen) geen aanwijzing is voor wormen.

Geen idee of dat bij je in de buurt is maar Kat in Nood is een goed asiel in belgisch limburg dat vlot zwervers opneemt.

Ik kan het niet zo snel vinden op internet, maar illegaal met een poes waarvan ik geen idee heb of ze gevaccineerd is de grens over vind ik toch link

Blind ontwormen ga ik zeker niet doen, zwanger zou best kunnen.
Ze laat zich niet steeds zien en op de fiets kon ik haar niet meenemen...
morgen idd zelf de dierenambu nog maar even bellen.
#3306523
Siberienne schreef:Ik kan het niet zo snel vinden op internet, maar illegaal met een poes waarvan ik geen idee heb of ze gevaccineerd is de grens over vind ik toch link

Blind ontwormen ga ik zeker niet doen, zwanger zou best kunnen.
Ze laat zich niet steeds zien en op de fiets kon ik haar niet meenemen...
morgen idd zelf de dierenambu nog maar even bellen.
Oh ja, de grens. Daar had ik even niet aan gedacht...dat dat niet mag.
Wij hebben Luis gewoon in NL gehaald 7 jaar geleden.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3306564
dinky89 schreef:Bolle buikje zou goed kunnen komen door wormen :-\

Ik zou zelf contact opnemen met dierenambulance om te vragen wat je kan doen.
En anders zou je het katje wellicht zelf naar asiel kunnen brengen?
+1
#3306854
De dame uit het dorp was samen met een vriendin met reisbench er weer heen gegaan en daar en ze merkten dat hij gechipt was (het was dus een gecastreerde kater, deze blondine voelt zich nu errug blont, tot mijn verdediging, ik geloofde wat ze mij zei...

Zij naar dierenarts, chip uitgelezen, bleek de jongeman (nog geen jaar oud) al in maart (!) als vermist opgegeven te zijn. Kwam uit de stad Roermond zelf en is weer terug thuis tot grote vreugde baasjes. Mogelijk is hij weg gejaagd door een terror kater in de buurt?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door