Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3306290
*Gabriëlle* schreef:Zilverfolie, soda en heet water, werkt super snel en makkelijk.
Ik had al de tip zilverfolie, allesreiniger en heet water gekregen. Dat deed helemaal niets. Dus misschien was het niet goed blijven hangen hoe het moest. Dan gaan we soda kopen. Ben benieuwd. Maakt het nog uit welke kant van het folie boven ligt?
Anne in Duitsland schreef:Poetsen met tandpasta op een doekje. Minder snel, maar wel effectief!
:-X poetsen :-X
;D ;D vooruit, dat ga ik ook uitproberen. Met iets kleins :biggrin2:
Door El_Kato
#3306295
Ik breng het altijd naar mijn schoonzus die edelsmit is zij doet, in mijn geval een massieve armband, dan in een badje ofzoiets. Ben er nooit bij drink gezellig een bakkie koffie met mijn zwager tot ze terug is met een shiny glimmende armband ::) Ze heeft ook van die doekjes waarmee je kan poetsen.

Misschien dat een juwelier dit voor je kan doen?
#3306298
pike schreef:Ik had al de tip zilverfolie, allesreiniger en heet water gekregen. Dat deed helemaal niets. Dus misschien was het niet goed blijven hangen hoe het moest. Dan gaan we soda kopen. Ben benieuwd. Maakt het nog uit welke kant van het folie boven ligt?
Ik heb het alleen met zilverfolie en soda geprobeerd en kokend water uit de waterkoker, en in die combinatie gebeurt er wel van alles, wel af en toe een nieuw badje maken. En mocht je ook koperen dingen hebben, die als laatste doen of als eerst gewoon voor de lol. Ik kiepte alle aanwezige koperen stuivers ook in die badjes gewoon omdat ze er zo mooi uitkwamen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3306423
Ik heb een tijdje terug een speciaal doekje gekocht, maar dat is ook een crime. Veels te grof voor de sieraden, je bent een uur bezig en nog niet schoon, alleen oppervlakkig want in de kleine holletjes komt dat doekje niet.
Zilverpoets is ook een drama. Dan ben je ook met een tandenborstel aan het poetsen, duurt ook heel lang en nog steeds niet echt mooi. (Dus als die tandpasta ook zo lang duurt....)
Ja, de zilversmid die kan het wel doen. Die doet het in een of ander badje. Ik heb al eens wat laten schoonmaken en toen zag het er weer stralend uit. Maar binnen de kortste tijd is het weer zwart :( en ik kan toch moeilijk om de haverklap bij de zilversmid aankloppen om alles weer te laten reinigen. Het is nog niet schoon gemaakt of het is alweer zwart.
Mijn moeder had ook een soort van badje speciaal voor zilver, dat werkte met trillingen, maar er gebeurde niets. Het maakte alleen maar lawaai...
Volgende week ga ik de tip van de soda met zilverpapier proberen. Iets moet toch goed werken.
Door K&D
#3306719
Aldi heeft zo af en toe van die ultrasoongevallenomjebrilensieraden schoon te maken. Met een badje water. En anders een tube witte tandpasta en een doekje. Mocht je het in de wasbak doen dan niet vergeten het stopje goed dicht te doen. Anders ben je die kleine achterkantjes van oorbellen geheid kwijt... ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door