Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3306145
Oh die vieze trage krengen die bovenop je haar gaan zitten en je echt weg moet meppen. Bah, vieze beesten :-X :-X :-X

Nee, daar is helaas niks tegen bestand. Afzien. Afwachten tot het zwarte-vliegen-tijdperk weer voorbij is. Duurt altijd maar een paar weken :-X
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3306150
Anneloog schreef:Voorbeeldje van vleesetende planten ( ik heb ze langs mijn vijvers en woon vlak bij een paarden weide dus vliegen genoeg Afbeelding) AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Wat ontzettend leuk! Ik wist niet dat die buiten kunnen!
Door Anneloog
#3306152
Mieke L. schreef:Wat ontzettend leuk! Ik wist niet dat die buiten kunnen!
ja hoor vele vleesetende planten komen onderandere uit gebieden die vergelijkbare winters als ons hebben en we hebben ook inheemse vleesetende planten ( drosera's/zonnedauw) Vaak gaat het fout in de verzorging als ze verkocht worden omdat ze dan binnen worden gezet en kraan water krijgen wat ze niet wilen ivm kalk in het water, ook is het binnen te droge lucht, maar buiten is het perfect en echt ze pakken hier bij mij heel veel vliegen en muggen en zelfs wespen al heb ik die weinig. Ook hebben vele vlesetende planten een winter rust nodig en dat is binnen vaak lastig te geven dus echt buiten zijn ze een aanwinst en niet moeilijk mits je de basis goed hebt. Dus in turfstrooisel ( geen tuinturf ivm meststoffen) nat moerrascultuur houden en regenwater gebruiken of als je kraan water heel zacht is dit bij gebrek aan regen water. Verder niks. Ik heb sommige van mijn planten al zeker 6 jaar buiten langs de vijvers staan en ik breid de moerrassen elk jaar weer uit wawnt tja het is een beetje een verslavende verzamel hobby geworden ;)
Door eelke
#3306159
Bij mij gaan die altijd dood omdat ik te vee met mn vingers of een stokje erin prik, dan raken ze uitgeput :-[

Zo'n vliegenzak hielp hier wel. Ja je trekt er ook vliegen uit heel de buurt mee aan, maar omdat ie achter in de tuin ging, had ik wel het idee dat ze minder mijn huis in kwamen.
Door Anneloog
#3306162
eelke schreef:Bij mij gaan die altijd dood omdat ik te vee met mn vingers of een stokje erin prik, dan raken ze uitgeput :-[
hahahaha ja de venus vliegen vallen vinden dat geplaag zonder een maaltijd niet zo leuk en moet eerlijk bekennen ik heb er een aantal maar het zijn best 'zeikerds' tav hoe ze verzorgd willen worden, geef mij maar gewoon zonnedauws en bekerplanten ( saracenia's) die zijn makkelijk en vandaag en gister bv met de vliegende mieren is het echt leuk want heb ze ff flink verwend door ze te helpen al die vette vliegers in de kelken te stoppen ;) ( oke klein sadistje in mij was even wakker ;) )
Door Jantina
#3306180
Tsja wij wonen op een stoeterij. Wat moet ik zeggen, t is een ramp dit jaar! Op sommige dagen kan ik niet eens in de tuin met de kids. Te goor. In de stallen is het vlieg vrij. Wij hebben al 5 jaar het systeem van Kinnie. Dan onder de naam Fly Buster. Nee er is geen vlieg meer. Op de wei is het afschuwelijk. Maar ik heb het niet in huis want bij mij slaat het op mijn longen. Maar het is zeker een systeem dat zeer goed werkt.
Door kakocavi
#3306181
Angelique schreef:Dat helpt een uurtje :biggrin2:
Hoezo? Na een uurtje werken ze ook nog ;)

Als in je buurt sowieso veel vliegen zitten kun je weinig meer doen dan ze weg proberen te houden uit je huis. Je kunt ze niet goed weghouden door je huis schoon te houden, want ze komen niet op je huis af, het staat gewoon in een geliefde buurt. Je kunt ze wel doden, maar dat heeft ook geen zin want ze komen overal vandaan. Je kunt ze hooguit weren.
Door kakocavi
#3306182
Anneloog schreef:hahahaha ja de venus vliegen vallen vinden dat geplaag zonder een maaltijd niet zo leuk en moet eerlijk bekennen ik heb er een aantal maar het zijn best 'zeikerds' tav hoe ze verzorgd willen worden, geef mij maar gewoon zonnedauws en bekerplanten ( saracenia's) die zijn makkelijk en vandaag en gister bv met de vliegende mieren is het echt leuk want heb ze ff flink verwend door ze te helpen al die vette vliegers in de kelken te stoppen ;) ( oke klein sadistje in mij was even wakker ;) )
Ik heb venus vliegenvallen en die doen het op zich al jaren prima. Toen ik ze een tijdje had bleken er verstekelingen in te zitten: zonnedauw. Beiden gaan lekker maar ik zou er niet op vertrouwen als vliegendoder. Daarvoor zijn ze te zwak/ eten te weing.
#3306184
kakocavi schreef:Hoezo? Na een uurtje werken ze ook nog ;)

Als in je buurt sowieso veel vliegen zitten kun je weinig meer doen dan ze weg proberen te houden uit je huis. Je kunt ze niet goed weghouden door je huis schoon te houden, want ze komen niet op je huis af, het staat gewoon in een geliefde buurt. Je kunt ze wel doden, maar dat heeft ook geen zin want ze komen overal vandaan. Je kunt ze hooguit weren.
Hond rent er doorheen, lapje stof draait om zijn asje en er zitten gapende gaten in je horretje. Einde werking.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3306196
Angelique schreef:Hond rent er doorheen, lapje stof draait om zijn asje en er zitten gapende gaten in je horretje. Einde werking.
;D
Zoiets. Als er zo'n hond doorheenbanjerd dan draaien ze altijd sluiten ze nooit, en als ze al langer dan een uurtje goed blijven dan laten die magneten wel los door slijtage
binnen enkele dagen .
OK misschien krijgt het ook een beetje aan de soort honden :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door