Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3304361
Ik begin pigmentvlekken in mijn gezicht en op mijn handen te krijgen. Komt niet door de leeftijd hoor :biggrin2: maar ik lees overal dat je SPF 30 op je snuit moet smeren. Maar ik weiger iets op mijn snuit te smeren dat zo giftig is als de pest. Maar ik heb ook geen zin in zo'n lijkwit gezicht door de niet-nano-zink en titanium :biggrin2:

Wat gebruiken jullie/kunnen jullie aanbevelen?
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3304369
Persoonlijk kan ik niet tegen alle zonnebrand, dus ik heb een bus (die is geel/wit) die is voor de super gevoelige huid, kost een fortuin maar vorig jaar gesmeerd met spul van rituals en ik werd gek van de jeuk! Dus met die bus was het weer een beetje recht getrokken...
Ik weet dat ik tegen de smeersels van nivea kan, dus die heb ik. En nivea is spf 30 ook echt spf 30, dat schort bij veel nog wel eens.
Ik heb nooit de melk, zo'n geklieder, ik heb meestal de spuitflessen, dat vind ik makkelijker en geen witte bek van de zonnebrand
Door Lizzy
#3304372
constance.blokzijl schreef:Persoonlijk kan ik niet tegen alle zonnebrand, dus ik heb een bus (die is geel/wit) die is voor de super gevoelige huid, kost een fortuin maar vorig jaar gesmeerd met spul van rituals en ik werd gek van de jeuk! Dus met die bus was het weer een beetje recht getrokken...
Ik weet dat ik tegen de smeersels van nivea kan, dus die heb ik. En nivea is spf 30 ook echt spf 30, dat schort bij veel nog wel eens.
Ik heb nooit de melk, zo'n geklieder, ik heb meestal de spuitflessen, dat vind ik makkelijker en geen witte bek van de zonnebrand Afbeelding
Ja OK, maar daar zit je reinste gif in, in Nivea...., dus dat gaat 'm voor mij niet worden.
Door Lizzy
#3304378
Siberienne schreef:Ik weet niet wat jij gif vindt, maar een vriendin van mij met huidontstekingen smeert nu deze ;
https://www.drleenarts.com/product/zonn ... are-spf30/
Net jammer dat er dan homosalate in zit :

Homosalate This UV-absorbing sunscreen ingredient helps sunscreen to penetrate your skin. Once the ingredient has been absorbed, homosalate accumulates in our bodies faster than we can get rid of it, becomes toxic and disrupts our hormones.

Disrupts estrogen, androgen and progesterone.

Sorry, gaat 'm ook niet worden :-\
Door fransbulletje
#3304380
Vorig jaar deze gekocht bij mijn biologische winkel.
Geeft iets een witte gloed maar trekt snel weg en handig in pompflacon.
lovea-bio-sun-spray-spf-30-100ml.jpg
lovea-bio-sun-spray-spf-30-100ml.jpg (73.64 KiB) 2671 keer bekeken
Door Lizzy
#3304384
fransbulletje schreef:Vorig jaar deze gekocht bij mijn biologische winkel.
Geeft iets een witte gloed maar trekt snel weg en handig in pompflacon.
lovea-bio-sun-spray-spf-30-100ml.jpg
Ja, die heb ik! Na 5 uur zie ik er nog steeds uit als Casper ;D ;D ;D

Afbeelding

Schijnt per huid te verschillen.....
Door fransbulletje
#3304387
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: Tja dit wil je niet...
Geisha-in-Kyoto-Day-3.jpg
Geisha-in-Kyoto-Day-3.jpg (107.78 KiB) 2654 keer bekeken
Laatst gewijzigd door fransbulletje op do 22 jun 2017, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#3304390
Oh ik heb de ingrediënten gevonden. Hocus pocus voor mij. Ik heb hem nog niet gebruikt. Zie nu ook hoe duur het is, jeetje, het zat in een kado tas die ik kreeg omdat de drogist 4 dagen dicht was geweest wegens verbouwing. Heb ook de after sun. (en nog veel meer producten).

Water, Ethylhexylmethoxycinnamaat, Caprylic/Capric triglyceride, Octocryleen, Zonnebloem (Helianthus annuus seed oil)*, Butylmethoxydibenzoylmethaan, Glycerine, Cetylalcohol, Glycerylstearaat, Kokos (Cocos nucifera seed oil)*, Macadamia (Macadamia ternifolia seed oil)*, Natriumstearoylglutamaat, Olus olie, Amandel (Prunus amygdalus dulcis oil), Parfum, Alcohol, Acetyl Tyrosine, Butyleenglycol, Levulinezuur, p-Anijszuur, Xanthaangom, Aloë (Aloe barbadensis extract), Natriumlevulinaat, Ascorbylpalmitaat, Tocoferol, Adenosinetrifosfaat, Zoethout (Glycyrrhiza glabra root extract)*, Gehydroliseerd plantaardig eiwit, Fytinezuur, Goudsbloem (Calendula officinalis flower extract)*, Melkzuur.
Door Lizzy
#3304392
eelke schreef:Oh ik heb de ingrediënten gevonden. Hocus pocus voor mij. Ik heb hem nog niet gebruikt. Zie nu ook hoe duur het is, jeetje, het zat in een kado tas die ik kreeg omdat de drogist 4 dagen dicht was geweest wegens verbouwing. Heb ook de after sun. (en nog veel meer producten).

Water, Ethylhexylmethoxycinnamaat, Caprylic/Capric triglyceride, Octocryleen, Zonnebloem (Helianthus annuus seed oil)*, Butylmethoxydibenzoylmethaan, Glycerine, Cetylalcohol, Glycerylstearaat, Kokos (Cocos nucifera seed oil)*, Macadamia (Macadamia ternifolia seed oil)*, Natriumstearoylglutamaat, Olus olie, Amandel (Prunus amygdalus dulcis oil), Parfum, Alcohol, Acetyl Tyrosine, Butyleenglycol, Levulinezuur, p-Anijszuur, Xanthaangom, Aloë (Aloe barbadensis extract), Natriumlevulinaat, Ascorbylpalmitaat, Tocoferol, Adenosinetrifosfaat, Zoethout (Glycyrrhiza glabra root extract)*, Gehydroliseerd plantaardig eiwit, Fytinezuur, Goudsbloem (Calendula officinalis flower extract)*, Melkzuur.
Die met de SPF bevat volgens mij andere ingrediënten?

Ingrediënten van Bloem Care for Sun:
Aqua, Alcohol Denat, Dibutyl Adipate, Di-C12-13 Alkyl Tartrate, Ethylhexyl Triazone, Octocrylene, Duindoorn (Hippophaes rhamnoides), Butyl Methoxydibenzoylmethane, Diethylhexyl Butamido Triazone, Urea, Tocopheryl Acetate, Diethylamino Hydroxybenzoyl, Hexyl Benzoate, Panthenol, Xanthan Gum, Allantoin, Acrylates/Vinyl Isodecanoate Crosspolymer, Disodium EDTA, Parfum.

Volgens mij wel veilige SPF filters!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door