Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#3304393
Er zijn maar een paar bio merken die zonnebrandcreme hebben en allen met witte waas.
En zo'n mineraalfilter is ook weer niet goed want bevat nanodeeltjes.
Gewoon gezond eten en VEEL tomaten!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3304394
Ik gebruik zwitsal factor 50.
Ik heb zoiets van: als het een teer baby-huidje beschermd, beschermd het mijn huid zeker.

Het is zo sterk dat je de hele middag in de volle zon kunt zitten en je wordt niet eens bruin!?
Gezondheid vind ik op het moment belangrijker dan een mooi kleurtje. ;)
Door Lizzy
#3304395
fransbulletje schreef:Er zijn maar een paar bio merken die zonnebrandcreme hebben en allen met witte waas.
En zo'n mineraalfilter is ook weer niet goed want bevat nanodeeltjes.
Gewoon gezond eten en VEEL tomaten!
Ja, hoewel sommige dan weer zonder nano zouden zijn. Maar ja, je ziet er toch niet uit nadat je dat erop gesmeerd hebt ;D
Door eelke
#3304397
Lizzy schreef:Die met de SPF bevat volgens mij andere ingrediënten?

Ingrediënten van Bloem Care for Sun:
Aqua, Alcohol Denat, Dibutyl Adipate, Di-C12-13 Alkyl Tartrate, Ethylhexyl Triazone, Octocrylene, Duindoorn (Hippophaes rhamnoides), Butyl Methoxydibenzoylmethane, Diethylhexyl Butamido Triazone, Urea, Tocopheryl Acetate, Diethylamino Hydroxybenzoyl, Hexyl Benzoate, Panthenol, Xanthan Gum, Allantoin, Acrylates/Vinyl Isodecanoate Crosspolymer, Disodium EDTA, Parfum.

Volgens mij wel veilige SPF filters!
Dat zeg ik, hocus pocus! :D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3304414
Eh ja ik heb lavidal variant allergische huid, voldoet denken ik niet aan jou verlanglijstje..
Ik ga niet meer klooien met zonnebrand, ben wel eens vaker chemisch verbrand door juist de zonnebrandcrème ! Ook in mijn gezicht !
En toch heb ik echt iets nodig, als witje.

En bii wil absoluut niet zeggen dat je er beter tegen kunt, heb genoeg bio schampoo's geprobeerd waarmee ik ook onder de uitslag zat. Nou dat zal ook voor zonnebrand gelden.

Maar succes met je zoektocht ;)
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3304415
Lizzy schreef:Ik geloof dat ik het opgeef... dan maar vlekken... Wat een gedoe met die filters!
Waarom probeer je die van zwitsal niet?
(die heeft UVA en UVB bescherming)

Echt super spul. ;)
Door Lizzy
#3304421
Border Bandit schreef:Waarom probeer je die van zwitsal niet?
(die heeft UVA en UVB bescherming)

Echt super spul. ;)
Omdat ik nergens kan vinden wat er in zit! Ik zit al te goegelen!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3304422
O echt Kaio!? Dat heb ik gemist. :biggrin2:

Goh, dat verwachtte ik niet, met baby-producten zijn ze doorgaans zo voorzichtig..


Lizzy, ik heb een foto geprobeerd te maken. Er zat een plakker op, ik hoop dat je het een beetje kunt lezen.
DSC07304.JPG
DSC07304.JPG (2.43 MiB) 1682 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door