Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3464469
Lizzy schreef: vr 27 okt 2023, 21:37 Dit juist niet. Dat verkort alleen je kuitspieren verder en dat is soms zelfs part of the problem.
Helemaal mee eens!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3464470
Kan zeker.
Ze zeggen dat hier. Dat het helpt tegen de pijn.
Maar ik heb er geen ervaring mee. Gelukkig.
Ik verwacht wel dat Hanna dat advies gaat krijgen.
Door hannabelgje
#3464472
Ik verwacht dat ze steunzolen aan gaan meten om de overbelaste pezen te ontzien. En misschien ook shockwave om de verkalking weg te halen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door ellenned
#3464473
Ik heb denk ik al 8 jaar chronische peesplaatonsteking, ik werk bijna full time in de gehandicaptenzorg, neem dan maar eens rust ::) .... Ik heb echt alles geprobeerd, osteopathie, diverse aangemeten zolen, iemand die mij opnieuw heeft leren lopen zeg maar, fysio, de hele mikmak. Ik heb jaren mijn dagen zo ingedeeld dat ik wel kon gaan werken, maar kon dan thuis niets (meer).
Wat mij uiteindelijk wat heeft geholpen; een lange serie shockwave, nu ga ik nog iedere maand een keer voor 'onderhoud', aangepaste zooltjes door de podoloog aangemeten en ik ben bij Starshoe geweest, een zaak in Zoetermeer die adviseert in schoenen, met name voor hardlopers maar ook voor mensen met voetproblemen. Je gaat daar met verschillende schoenen op een loopband lopen dat wordt gefilmd en dan geven zij advies over welke schoenen. Deze drie dingen hebben mij geholpen, ik ben er zeker niet van af maar zo is het te doen.
Succes! Het beïnvloed heel je dag....
Door Lizzy
#3464504
ellenned schreef: za 28 okt 2023, 09:41 Ik heb denk ik al 8 jaar chronische peesplaatonsteking, ik werk bijna full time in de gehandicaptenzorg, neem dan maar eens rust ::) .... Ik heb echt alles geprobeerd, osteopathie, diverse aangemeten zolen, iemand die mij opnieuw heeft leren lopen zeg maar, fysio, de hele mikmak. Ik heb jaren mijn dagen zo ingedeeld dat ik wel kon gaan werken, maar kon dan thuis niets (meer).
Wat mij uiteindelijk wat heeft geholpen; een lange serie shockwave, nu ga ik nog iedere maand een keer voor 'onderhoud', aangepaste zooltjes door de podoloog aangemeten en ik ben bij Starshoe geweest, een zaak in Zoetermeer die adviseert in schoenen, met name voor hardlopers maar ook voor mensen met voetproblemen. Je gaat daar met verschillende schoenen op een loopband lopen dat wordt gefilmd en dan geven zij advies over welke schoenen. Deze drie dingen hebben mij geholpen, ik ben er zeker niet van af maar zo is het te doen.
Succes! Het beïnvloed heel je dag....
Poeh. Niet echt opwekkend, jouw verhaal :-\ . Wat ontzettend rot voor je :-\ . Ik ben blij dat het een soort van te doen is nu maar jeetje, je zou hier gewoon van af willen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3464569
"Winter" Druppies gekocht. Ze zitten wat ruim, maar wel heel lekker. Ik heb ze liever wat ruimer, dan kan ik er dikke sokken in, en krappe laarzen zijn sowieso te koud vind ik.

signal-2023-10-31-142142_002.jpeg
signal-2023-10-31-142142_002.jpeg (64.79 KiB) 859 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3464630
Begint bij mij trouwens ook weer.
Valt me op dat het vaak in de herfst begint, van lichte echte barefoot schoenen en blote voetjes naar hogere toch stuggere schoenen en thuis in huis ook altijd iets aan. Zou het daaraan liggen?
Mijn kuit staat ook wel strak, maar die los krijgen dat is altijd zo moeilijk. ( Heb al allerlei filter hulpmiddelen :biggrin2: maar het is gewoon lastig om als je het zelf wilt doen om je kuit optimaal ontspannen te kunnen houden)

En en steunzolen en shit heb ik jaren gehad werd alleen aar erger, met barefoot beter maar ja eigenlijk wil ik altijd op blote voeten lopen zou het fijnst zijn ::)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3464631
Kaio schreef: vr 03 nov 2023, 09:12 Begint bij mij trouwens ook weer.
Valt me op dat het vaak in de herfst begint, van lichte echte barefoot schoenen en blote voetjes naar hogere toch stuggere schoenen en thuis in huis ook altijd iets aan. Zou het daaraan liggen?
Mijn kuit staat ook wel strak, maar die los krijgen dat is altijd zo moeilijk. ( Heb al allerlei filter hulpmiddelen :biggrin2: maar het is gewoon lastig om als je het zelf wilt doen om je kuit optimaal ontspannen te kunnen houden)

En en steunzolen en shit heb ik jaren gehad werd alleen aar erger, met barefoot beter maar ja eigenlijk wil ik altijd op blote voeten lopen zou het fijnst zijn ::)
Als koude voeten het enige is wat je ervan weerhoudt, zou je beenwarmers kunnen proberen. Als je je enkels en onderbenen goed warm houdt schijn je minder last van koude voeten te hebben.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3464633
doranto schreef: vr 03 nov 2023, 09:20 Als koude voeten het enige is wat je ervan weerhoudt, zou je beenwarmers kunnen proberen. Als je je enkels en onderbenen goed warm houdt schijn je minder last van koude voeten te hebben.
Hmm zou wat zijn. Valt te proberen . Ik heb wel eens van die sokken emt antislip aan .Maar natuurlijk hebben we ook meer natte vloeren met de beren zo in de herfst dat is dan ook minder. Maar om af te wisselen wel een idee
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3464636
Als mijn kuiten vaak in kramp gaan ga ik gewoon strechen. Dagelijks. Dat helpt.

En qua winterschoenen komen er toch weer Wildlings. Zeker de hoge zijn heerlijk warm.

Luks barefoot staat trouwens op het punt om failliet te gaan. Ik vind het heel jammer, ze hebben ook mooie met wol gevoerde leren laarzen. Maar ik vind ze gewoon veel te duur. :-[
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3464638
pearlsofpassion schreef: vr 03 nov 2023, 09:39 Als mijn kuiten vaak in kramp gaan ga ik gewoon strechen. Dagelijks. Dat helpt.

En qua winterschoenen komen er toch weer Wildlings. Zeker de hoge zijn heerlijk warm.

Luks barefoot staat trouwens op het punt om failliet te gaan. Ik vind het heel jammer, ze hebben ook mooie met wol gevoerde leren laarzen. Maar ik vind ze gewoon veel te duur. :-[
Met wildlings kan ik hier niet lopen, ligt ik gelijk gestrekt in de modder. Heb zomerschoenen en daarmee was het af en toe al glad . Dus nu met de nattigheid. Verder zitten ze idd heerlijk maar ik heb iets van profiel nodig .

Stretchen lukt gewoon niet genoeg. Ik kan ze helemaal stretchen ( doe ik ook veel) maar het doet gewoon niet zo veel. (,kan zijn doordat ik vrij mobiel ben ) .

Bedenk me ook we zijn net terug van vakantie veel lopen en veel bergwandelingen, dat zal wel meespelen in de kuitbelasting. Moet die gewoon weer los zien te krijgen
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3464640
Profiel en soepel zou ik denken aan belenka ranger of vivo trail. Maar die heb je al zeker? :biggrin2:
Of idd zo'n soepele gummielaars met voering en dikke sokken erin.
Of die Freet, die hebben ook trail-modellen (waterdicht) en de hak is idd licht verhoogd maar niet meer dan in een vivo. En de zool is wel super soepel, echt vergelijkbaar met wildling, maar dan wel met profiel. Geen idee of het voldoende is.
Die soepele zool helpt ook wel om recht te blijven want persoonlijk glijdt ik nog veel meer op de vivo laarzen, die nochtans meer profiel hebben, dan op de wildling. Maar dat is volgens mij omdat de zool te plat blijft en zich niet naar je voet zet waardoor je een soort surfplank op de modder krijgt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3464644
pearlsofpassion schreef:Profiel en soepel zou ik denken aan belenka ranger of vivo trail. Maar die heb je al zeker? :biggrin2:
Of idd zo'n soepele gummielaars met voering en dikke sokken erin.
Of die Freet, die hebben ook trail-modellen (waterdicht) en de hak is idd licht verhoogd maar niet meer dan in een vivo. En de zool is wel super soepel, echt vergelijkbaar met wildling, maar dan wel met profiel. Geen idee of het voldoende is.
Die soepele zool helpt ook wel om recht te blijven want persoonlijk glijdt ik nog veel meer op de vivo laarzen, die nochtans meer profiel hebben, dan op de wildling. Maar dat is volgens mij omdat de zool te plat blijft en zich niet naar je voet zet waardoor je een soort surfplank op de modder krijgt.
Hoe raad je dat toch? :biggrin2:
Die schoenen zijn idd goed, maar alles is natuurlijk stugger als bij zo'n zomer schoentje. En ik denk ook dat het komt doordat het hoge schelen zijn dan zit je enkel vaster, minder mobiliteit in enkel met als gevolg slechter afwikkelen. Maar ja lage schoenen in 10-20 cm blub is ook weer zoiets :P

Tis hier wel echt blub grond waar we eerst in België woonden was de grond heel anders, althans merk wel veel verschil. Hier is het echt gladdere plakkende modder. Met als nadeel dat alles ook vochtiger blijft.
Door Lizzy
#3464649
doranto schreef: di 31 okt 2023, 14:28 "Winter" Druppies gekocht. Ze zitten wat ruim, maar wel heel lekker. Ik heb ze liever wat ruimer, dan kan ik er dikke sokken in, en krappe laarzen zijn sowieso te koud vind ik.


signal-2023-10-31-142142_002.jpeg
Oh leuk! Waar heb je die gekocht?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door