Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3363150
src_esther schreef:Sinds ik vrijwel enkel op barefoot schoenen loop, verdwijnen langzaam allemaal knobbeltjes, (beginnende) likdoorns en eeltplekken. Een groot nadeel, ik begin de 'schroef' in mij geopereerde teen (hallux valgus operatie) te voelen, dat doet soms pijn of jeukt vreselijk. Die teen was natuurlijk gewoon weer scheef gaan staan, misschien is dat nu aan het herstellen, hoop ik.
Daar zit ik ook een beetje op te hopen, dat likdoorns wegtrekken. Die had ik op de meest rare plekken, in elk geval voel ik ze nu niet meer, ze zitten er nog wel. Andere eeltplekken, geen idee of dat weg gaat. Ik kan me herinneren ooit eens een foto gezien te hebben waarop een groep mensen van een of andere Afrikaanse bevolkingsgroep stond afgebeeld. Allemaal met blote voeten, en ze stonden bovenop het prikkeldraad. Door de dikke eeltlaag onder hun voeten voelden ze daar niets van.....
Door src_esther
#3363156
pike schreef:Daar zit ik ook een beetje op te hopen, dat likdoorns wegtrekken. Die had ik op de meest rare plekken, in elk geval voel ik ze nu niet meer, ze zitten er nog wel. Andere eeltplekken, geen idee of dat weg gaat. Ik kan me herinneren ooit eens een foto gezien te hebben waarop een groep mensen van een of andere Afrikaanse bevolkingsgroep stond afgebeeld. Allemaal met blote voeten, en ze stonden bovenop het prikkeldraad. Door de dikke eeltlaag onder hun voeten voelden ze daar niets van.....
Verschil met barefoot schoenen en blote voeten is onder andere natuurlijk dat je met schoenen geen eelt ontwikkeld.

Overigens smeer ik mijn voeten regelmatig in met kokosolie, geen idee of het echt effect heeft, maar het voelt wel prettig vind ik. Mijn idee is dat het de hardere delen week maakt. Het lijkt te helpen alleen met gewone schoenen leek er niet tegenop te smeren... Was er ergens iets weg, verscheen het op een andere plek of weer terug.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3363159
Ik kreeg eerst meer eelt en dat is nu weer weg.
Kan wel verschil zijn tussen werkelijk blote voeten in de zomer en nu, nu ik steeds kousen of schoenen draag.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3363160
nou besteld :D
Ik zat al de hele tijd te kijken op de zaqq website (ook in duitsland gemaakt, ook duurzaam dus) maar ik twijfelde daar over veel modellen. De een die ik leuk vond te veel wandelschoenachtig, de ander te gymp achtig, de ander leuk maar wel van vilt, ook niet handig in de winter.
Dus ja nu deze voor maar 110, en van leer dus kunnen ook nu gedragen worden, en ik geloof dus wel dat ze mijn voeten zullen passen, dan was de beslissing eindelijk en snel genomen. Joepie ik heb dalijk ook *nietvoorhondendoeleinden* barefoots, dus voor de "gewoon" :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3363391
Lizzy, had jij toevallig je trackers ingespoten met impregneerspray? Ik had de mijne toevallig een poos geleden daarmee ingespoten en guess what? Ik had zeiknatte voeten! Echt rondom nat! Dat heb ik nog nooit eerder gehad, maar ik heb ook nog nooit zo'n spuitbus gebruikt. Ik heb ze nu weer dik ingevet en probleem is weer over gelukkig!
Gebruikersavatar
Door pike
#3363395
Ik niet Lizzy maar ik heb mijn trackers in het begin ook gesprayed, zelfs 3x. Onlangs heb ik ze in de wax gezet volgens de aanwijzing van de waxfabrikant: 3x een dunne laag aanbrengen.
Door Lizzy
#3363397
Doranto schreef:Lizzy, had jij toevallig je trackers ingespoten met impregneerspray? Ik had de mijne toevallig een poos geleden daarmee ingespoten en guess what? Ik had zeiknatte voeten! Echt rondom nat! Dat heb ik nog nooit eerder gehad, maar ik heb ook nog nooit zo'n spuitbus gebruikt. Ik heb ze nu weer dik ingevet en probleem is weer over gelukkig!
Oh echt!!!!!!!!!!!!!!!?!!!!!!!!!!!!!! Nee, ik had Nikwax waterproof-hatseflats gebruikt. Naaaah, natter konden m'n voeten niet worden! Ingevet met wat?????
Gebruikersavatar
Door doranto
#3363408
Lizzy schreef:Oh echt!!!!!!!!!!!!!!!?!!!!!!!!!!!!!! Nee, ik had Nikwax waterproof-hatseflats gebruikt. Naaaah, natter konden m'n voeten niet worden! Ingevet met wat?????
Ik pak altijd wat er voorhanden is als het maar stevig vet is (niet van dat dunne spul) Ik heb er nu vet opgesmeerd van "Tana" het is wit (als je het erop smeert is het kleurloos), behoorlijk hard en officieel bedoelt als 'protector' voor 'juchtleer' (wat dat ook moge zijn).
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3363409
Lizzy schreef:Oh echt!!!!!!!!!!!!!!!?!!!!!!!!!!!!!! Nee, ik had Nikwax waterproof-hatseflats gebruikt. Naaaah, natter konden m'n voeten niet worden! Ingevet met wat?????
Die nikwax alleen doet hier ook niet veel. Is prima als basis om te impregneren, maar dan waxen we wel af met schoenwax. Geen ledervet.
Op de gewone leren bergschoenen, maar ik kan me voorstellen dat het voor barefoot/leer ook goed werkt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3363413
pearlsofpassion schreef:Ik kreeg eerst meer eelt en dat is nu weer weg.
Kan wel verschil zijn tussen werkelijk blote voeten in de zomer en nu, nu ik steeds kousen of schoenen draag.
Ik krijg op 1 plek op mijn linkervoet een eeltbultje. Het is geloof ik (nog) geen likdoorn, maar ik heb met lopen wel steeds het idee dat er iets in mijn schoen zit.
Hoop dat het weer wegtrekt, heb nog nooit last van eelt gehad en dit is best irritant.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3363416
Ik heb mijn trackers nog steeds met niks behandeld. :P
En toch droge voeten. Laatst meende ik wel wat nattigheid te voelen via de tong maar dat weet ik niet 100% zeker. Kan kou geweest zijn, maar goed thuis niet serieus naar gekeken omdat ik er geen last van had ( of het was kou of het plekje was al droog. ..)
Door src_esther
#3364361
Doranto schreef:Dankjewel voor de tip! Vind het wel heel erg vreemd trouwens, omdat bij beide websites het volgens mij dezelfde Duitse winkel betreft. Ik heb zojuist van de ene website de Evolution voor mezelf besteld en van de andere de Alpin S H1 voor ml. Het scheelt enorm in prijs! Nu maar hopen dat de maten goed zijn :)
Heb je ze al binnen of is er vertraging door de feestdagen?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3364374
src_esther schreef:Heb je ze al binnen of is er vertraging door de feestdagen?
Toevallig kreeg ik 28/12 bericht dat ze het gingen verzenden. Op de site van DHL is tot nu toe alleen te zien dat het pakket is aangemeld maar het zal inderdaad druk zijn deze dagen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door