Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350453
Doranto schreef:Zojuist voor ml zijn eerste paar bf schoenen besteld in de UK. Het zijn de z-trails van xeroshoes geworden. Ben benieuwd hoe ze hem gaan bevallen.
@Kaio hoelang heb jij moeten wachten tot ze binnen waren?
Die van jou staan je echt heel leuk! :)
Maandag avond besteld, woensdag op post gegaan, zaterdag kwamen ze hier. Dat hier is dus wel Duitsland, duurt wat langer doorgaans


Oja is toch ff wennen zoveel ruimte en vrijheid voor de tenen :biggrin2:
Door fransbulletje
#3350469
Kan echt niet meer op gewone schoenen lopen ;D

Moest vanmorgen even wat uit de schuur halen dus oude klompen aangeschoten.
Loop over het gras heen en klap zo door mijn enkel ....hup daar lag ik met mijn hoofd in de border zo over de buxushaag heen ::)
Gat in mijn broek, geschaafde knie, blauwe hand en verdraaide rug.
Het enige wat niet zeer doet...mijn enkel ;D
Klompen liggen nu in de kliko, veel te gevaarlijk!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350565
fransbulletje schreef:Kan echt niet meer op gewone schoenen lopen ;D

Moest vanmorgen even wat uit de schuur halen dus oude klompen aangeschoten.
Loop over het gras heen en klap zo door mijn enkel ....hup daar lag ik met mijn hoofd in de border zo over de buxushaag heen ::)
Gat in mijn broek, geschaafde knie, blauwe hand en verdraaide rug.
Het enige wat niet zeer doet...mijn enkel ;D
Klompen liggen nu in de kliko, veel te gevaarlijk!
Klompen zijn sowieso ondingen :biggrin2:
Zou nog wachten met juichen om je enkel. Dat wasmand deurmatje omzwik momentje van mij heeft me pas na een of 2 dagen voor last in de enkel bezorgd
Maar de buxushaag lag lekker ? :P
Door fransbulletje
#3350575
Kaio schreef:Klompen zijn sowieso ondingen :biggrin2:
Zou nog wachten met juichen om je enkel. Dat wasmand deurmatje omzwik momentje van mij heeft me pas na een of 2 dagen voor last in de enkel bezorgd
Maar de buxushaag lag lekker ? :P
Heb toch heel wat kilometers gelopen op die klompen op mijn werk en nooit problemen maar nu...
Heb overal pijn behalve mijn enkel maar we wachten af.
De buxushaag zit nu een deuk in ;D was wel zacht :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3350578
Dat je het bij een dag dierentuin niet meer volhoudt op gewone schoenen en dus maar even gaat pootjebaden en een half uur op blote voeten rondloopt. Tot we weer bij gravelpaden aankwamen, toen de schoenen maar weer aan.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3350583
Anne in Zweden schreef:Ik overweeg deze te bestellen, voor de netjes. Dan heb ik de collectie wel compleet (zomer-winter, netjes-vrijetijd).

Afbeelding
leuk!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3350586
Hoe zien jullie nu of een schoen barefoot is of niet?
Bij de Merrells vb, is het mij niet bij elk model duidelijk. Of is dat ook gewoon een soort van overgangsreeks?

Ik denk, dat m'n huidige Nep-all-stars ook al redelijk barefoot zijn. Dunne zool, geen voorgevormde binnenzool, geen verhoogde hiel en de schoen zelf geeft geen steun. Alleen de tenen zouden wat meer ruimte mogen hebben. Maar dat is lastig vergelijken als je nooit echte barefoots gehad hebt...
En de Merrell vapor glove 3 lijkt mij aan de tenen ook een stuk minder breed dan de vivo's...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350589
pearlsofpassion schreef:Hoe zien jullie nu of een schoen barefoot is of niet?
Bij de Merrells vb, is het mij niet bij elk model duidelijk. Of is dat ook gewoon een soort van overgangsreeks?

Ik denk, dat m'n huidige Nep-all-stars ook al redelijk barefoot zijn. Dunne zool, geen voorgevormde binnenzool, geen verhoogde hiel en de schoen zelf geeft geen steun. Alleen de tenen zouden wat meer ruimte mogen hebben. Maar dat is lastig vergelijken als je nooit echte barefoots gehad hebt...
En de Merrell vapor glove 3 lijkt mij aan de tenen ook een stuk minder breed dan de vivo's...
Staat er dan bij dat het barefoot is.
All stars of nepperts zijn verre van barefoot! Ik heb all stars en die zool bevat absoluut niet de flexibiliteit van een barefoot schoen. Heeft ook nog echt een dikke stugge zool tov barefoot. Daarnaast is de vorm van de tenen inderdaad ook niet ok. Het loopt echt anders. Bovendien zijn de merrels heel veel lichter. En in mijn merrels kan ik zo zonder sokjes lopen , hoef ik in de gympen niet te proberen ivm drukplekken, en erger nog blaren als ik erg zweet erin.
Laatst gewijzigd door Kaio op ma 30 jul 2018, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350591
Anne in Zweden schreef:Ik overweeg deze te bestellen, voor de netjes. Dan heb ik de collectie wel compleet (zomer-winter, netjes-vrijetijd).

Afbeelding
Die zijn inderdaad netjes .
Zie je niet eens meer dat het barefoot is :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3350594
pearlsofpassion schreef:Hoe zien jullie nu of een schoen barefoot is of niet?
Bij de Merrells vb, is het mij niet bij elk model duidelijk. Of is dat ook gewoon een soort van overgangsreeks?

Ik denk, dat m'n huidige Nep-all-stars ook al redelijk barefoot zijn. Dunne zool, geen voorgevormde binnenzool, geen verhoogde hiel en de schoen zelf geeft geen steun. Alleen de tenen zouden wat meer ruimte mogen hebben. Maar dat is lastig vergelijken als je nooit echte barefoots gehad hebt...
En de Merrell vapor glove 3 lijkt mij aan de tenen ook een stuk minder breed dan de vivo's...
Toch zijn de Merrells bij de tenen ook breed. Ik heb ook Vivo's, maar omdat ik die heel ruim heb gekocht ivm wintersokken later dit jaar, zijn die bij de tenen inderdaad breder dan mijn Vapor Gloves. Maar ook in de VP's hebben mijn tenen alle ruimte.

Ik zie net als veel anderen hier dat mijn tenen inmiddels verder uit elkaar staan dan voorheen. Wat denk ik het beste teken is dat je echte barefootschoenen hebt gekocht. :biggrin2:
Door fransbulletje
#3350596
Anne in Zweden schreef:Ik overweeg deze te bestellen, voor de netjes. Dan heb ik de collectie wel compleet (zomer-winter, netjes-vrijetijd).

Afbeelding
Echt net schoentje, leuk!
Door fransbulletje
#3350600
Kaela schreef:Dat je het bij een dag dierentuin niet meer volhoudt op gewone schoenen en dus maar even gaat pootjebaden en een half uur op blote voeten rondloopt. Tot we weer bij gravelpaden aankwamen, toen de schoenen maar weer aan.
Kan me er wel wat bij voorstellen.
Ik krijg mijn gewone schoenen bijna niet meer aan en het voelt dan zo beknellend.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3350623
Kaio schreef:Staat er dan bij dat het barefoot is.
All stars of nepperts zijn verre van barefoot! Ik heb all stars en die zool bevat absoluut niet de flexibiliteit van een barefoot schoen. Heeft ook nog echt een dikke stugge zool tov barefoot. Daarnaast is de vorm van de tenen inderdaad ook niet ok. Het loopt echt anders. Bovendien zijn de merrels heel veel lichter. En in mijn merrels kan ik zo zonder sokjes lopen , hoef ik in de gympen niet te proberen ivm drukplekken, en erger nog blaren als ik erg zweet erin.
Ik zie het er bij de vapor glove ook niet bijstaan.
En de Bare Access Flex dan? Klinkt wel wat barefoot, maar als ik de foto's bekijk weet ik het niet. Lijkt zo wat tussenin te liggen maar je kan het eigenlijk gewoon niet zien...
Ik vind het toch moeilijk... :-\

Mn tenen staan altijd al vrij wijd. Er is ruimte tussen alle tenen. Daar heb ik in schoenen dus ook steeds het eerst last.
De vraag is natuurlijk of ze dan nog veel wijder gaan komen te staan als ik barefoot schoenen koop en ik gewoon extra brede voeten heb, of dat ze niet veel meer verder gaan verwijden omdat ze al ver uit elkaar staan...

Echte all stars heb ik nooit gehad, dus ik weet niet hoe die zijn. En ik vermoed dat er uiteraard wel een verschil is met barefoots. Die neppe van mij kan ik idd niet zo oprollen, maar ik voel er toch verdacht veel van de ondergrond doorheen en stug kan je de zool zeker niet noemen. Maar goed, tis te hopen dat er idd nog wel een serieus verschil opzit met barefoots.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350629
pearlsofpassion schreef:Ik zie het er bij de vapor glove ook niet bijstaan.
En de Bare Access Flex dan? Klinkt wel wat barefoot, maar als ik de foto's bekijk weet ik het niet. Lijkt zo wat tussenin te liggen maar je kan het eigenlijk gewoon niet zien...
Ik vind het toch moeilijk... :-\

Mn tenen staan altijd al vrij wijd. Er is ruimte tussen alle tenen. Daar heb ik in schoenen dus ook steeds het eerst last.
De vraag is natuurlijk of ze dan nog veel wijder gaan komen te staan als ik barefoot schoenen koop en ik gewoon extra brede voeten heb, of dat ze niet veel meer verder gaan verwijden omdat ze al ver uit elkaar staan...

Echte all stars heb ik nooit gehad, dus ik weet niet hoe die zijn. En ik vermoed dat er uiteraard wel een verschil is met barefoots. Die neppe van mij kan ik idd niet zo oprollen, maar ik voel er toch verdacht veel van de ondergrond doorheen en stug kan je de zool zeker niet noemen. Maar goed, tis te hopen dat er idd nog wel een serieus verschil opzit met barefoots.
Staat op de merrell website toch echt bij de omschrijving erbij barefoot. Alleen de gloves zijn geloof ik barefoots, je hebt de trial glove nog en volgens mij zit daar iets meer demping in.

Het gaat er met barefoots ook een beetje om dat niet je schoen bepaald hoe je voet loopt maar door die flex zool die helemaal met je voet beweegt jou voet het bepaald.
Mijn tenen stonden ook al redelijk wijd, maar in veel schoenen kwamen ze dus in de verknelling te zitten. In deze niet ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door