Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3468822
Vreselijk is dat die pijn. Ik heb nu skechers met arch support en daar kan ik redelijk op lopen. Die zooltjes van de podo van 265 euro kan ik niet op lopen. Lijkt het zelfs erger te maken. En barefoot lijkt op het moment ook niet hier.
Ik ben benieuwd hoe je afspraak verloopt lizzy.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3468934
hannabelgje schreef: wo 28 feb 2024, 17:52 Vreselijk is dat die pijn. Ik heb nu skechers met arch support en daar kan ik redelijk op lopen. Die zooltjes van de podo van 265 euro kan ik niet op lopen. Lijkt het zelfs erger te maken. En barefoot lijkt op het moment ook niet hier.
Ik ben benieuwd hoe je afspraak verloopt lizzy.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Nou, er is een echo gemaakt. Peesplaat is 5,9 mm. Dus ja, er zit een peesplaatontsteking maar dat wisten we al. Hij gaat zooltjes maken en hij zou het liefst zien dat ik die in harde stugge schoenen draag zoals mijn Meindles. Ik moet ook shockwave therapie. En een nachtspalk om.

Dus, gisteren de eerste shockwave behandeling gehad. Dat zou zeer moeten doen. Maar hij zei "gut, je bewoog zelfs geen teen, maar ik denk dat mensen die al 1 jaar rondlopen met deze peesplaatontsteking, zijn niet echt kleinzierig". Volgende week behandeling 2. En vannacht mijn nachtspalk omgehad (ook geen feestje). En ik moet meer rusten. En ik moet minimaal 3 keer per dag met een ijsblok koelen.

Maar goed, jij hebt wekenlang rust genomen, ging hartstikke goed maar ik begrijp dat jij ook weer dikke vette pijn hebt... Dus dat heeft ook niet echt geholpen?

Oh, en de fysiotherapeut waar ik dus was voor de shockwave vond zooltjes in die Meindles helemaal geen goed idee, zag liever dat ik op de Kybun blijf lopen. Hij vond dat ik vooral naar mijn eigen lichaam moest luisteren. Dus als die zooltjes + Meindle lekker loopt: prima, anders vooral daar NIET op gaan lopen. OK, ik ben €370 armer, moet nog minimaal 4 behandelingen shockwave, niet extra verzekerd en ook een illusie armer. Peesplaatontstekingen kunnen zo maar 1 tot anderhalf jaar problemen geven en als je je lichaam niet de kans geeft om te genezen, gaat het nog veel langer duren.

Dus. Als ik jou advies mag geven: luister naar je lichaam.
Door hannabelgje
#3468937
Ja nu ik weer meer loop is de pijn weer gewoon terug. Ook mijn podotherapeut zei stevige schoenen, maar daar kan ik echt niet op lopen. Dan gaat alles zeer doen. Nu met mijn skechers wandelschoenen kan ik best ok lopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3468938
Ik hoor zo vaak dat mensen van podologen stugge schoenen en zolen moeten en naar de fysio waarbij de fysio dan weer zegt: thuis zoveel mogelijk op blote voeten.

Dat werkt elkaar toch gigantisch tegen?
Komt toch nooit goed?

Naar je voeten luisteren zou ik idd zeggen. Of een barefootpodoloog zoeken als je er nog in gelooft dat die je met oefeningen kan helpen. Of nog wat anders.
Als de conventionele weg niet werkt en je hebt het geprobeerd, heb je soms niets meer te verliezen met iets anders te proberen.
Maar jullie komen beide van gewoon 100% barefoot dus simpelweg daarin gaat de oplossing alleszinds ook niet zitten.

Heb wel met jullie te doen. :-\ :-*
Door Lizzy
#3468940
pearlsofpassion schreef: vr 01 mar 2024, 09:34 Ik hoor zo vaak dat mensen van podologen stugge schoenen en zolen moeten en naar de fysio waarbij de fysio dan weer zegt: thuis zoveel mogelijk op blote voeten.

Dat werkt elkaar toch gigantisch tegen?
Komt toch nooit goed?

Naar je voeten luisteren zou ik idd zeggen. Of een barefootpodoloog zoeken als je er nog in gelooft dat die je met oefeningen kan helpen. Of nog wat anders.
Als de conventionele weg niet werkt en je hebt het geprobeerd, heb je soms niets meer te verliezen met iets anders te proberen.
Maar jullie komen beide van gewoon 100% barefoot dus simpelweg daarin gaat de oplossing alleszinds ook niet zitten.

Heb wel met jullie te doen. :-\ :-*
Ben ik geweest. Heeft echt niks geholpen. Dus ja nee, voor mij gewoon even geen barefootschoenen meer. Kybun benaderd het barefoot lopen trouwens heel aardig, maar dan met forse demping.
Door Lizzy
#3468944
pearlsofpassion schreef: vr 01 mar 2024, 09:57 Dan is dat wss nog het beste als je daar goed mee uit de voeten kan.
Ale, geef nu die zooltjes een kans he. Wie weet werkt dat fantastisch...
Ja ga ik ook doen hoor. Ik heb ze betaald, kan het allicht proberen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door