Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3464710
En weer terug van podotherapeut. Ik ben ingetapet en er zijn zooltjes in de maak. Het is geen hielspoor maar een peesplaat probleem. Uiteraard wordt er ook gezegd dat je stevige schoenen moet dragen blablabla.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door hannabelgje
#3464737
En het intapen doet wonderen voor de pijn. Ik heb serieus veel minder pijn en kan beter lopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Too
#3464740
hannabelgje schreef: wo 08 nov 2023, 11:01 En het intapen doet wonderen voor de pijn. Ik heb serieus veel minder pijn en kan beter lopen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Dat is fijn Hanna
tapen kun je ook prima zelf (laten) doen wanneer je weet welke methode voor jou werkt.

Ik ben geen barefooter maar voor mij : de favoriete werkschoen ( hoge wandelschoenen) in de ban want stug en de enkel wordt gefixeerd . Sindsdien werk ik op sneakers met maatwerk zooltjes en dat gaat best goed
Sterke enkels, soepele voeten was het motto en veel, héél veel geduld ::) ,
ik wandel niet zoveel in ruiger terrein maar naast de standaard oefeningen hielp zoiets als zumba ook goed om wat andere spieren in die voeten en enkels te bewegen


En Siberienne schreef het ooit, Lizzy zei het hier en mijn podo/fysio/chiro zegt hetzelfde : vaak zit de oorzaak (veel) hoger in de keten en is die peesplaatontsteking het gevolg daarvan
Door hannabelgje
#3464744
Ik heb een hele smalle hak aan die kant en ook doorgezakte voeten. Daardoor staat er extra veel druk op die peesplaat. Dat is de vermoedelijke oorzaak.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3464751
Och balen dat dat nog steeds zo is als je al zo lang barefoot loopt. Bij mij is de doorzakking helemaal weg.
Als dat niet zo is, kan ik me voorstellen dat je van steeds barefoot lopen last krijgt. :-\
Heel langzaam opbouwen zou ik dan denken. Hopelijk kunnen de tape, zooltjes en oefeningen helpen om de belasting te verminderen en toch sterkere voeten te kweken.
Fijn dat de pijn toch al minder is. Dat is nu het belangrijkste.
Door hannabelgje
#3464753
Ik loop alleen buiten op schoenen. Veel op sokken en blote voeten omdat ik een hekel heb aan schoenen. Maar dat mag nu niet meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3464836
Ik kan me. Ik erbij voorstellen ook in huis met schoenen te lopen :-[

Ben toch inmiddels voor zelf werken van de voet geworden. Zeker aangezien ik jaren met inlegzolen nog steeds heb lopen janken van de pijn als ik meer liep. En dat heb ik niet meer. Als ze nu erg belast raken herstelt het ook wel sneller.

Hier is het weer stuk beter, kwam vanuit kuit, en niet persee waar je het eerst aan denkt. Buitenkant bij de aanhechting aan de knie....

Ik heb het zelf ook 1 dag getaped toen ik veel moest lopen. Dat scheelt ook echt. Kun je meestal best zelf doen. Kunt allerlei filmpjes op YouTube vinden bijv.
Door hannabelgje
#3464975
Weer in de wachtkamer van de podo. Ff opnieuw laten tapen. Dat lukt zelf niet echt goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door doranto
#3465063
Ik meende hier een poosje geleden iets gelezen te hebben over een fysiotherapeut of orthopeed die uitging van het principe barefoot. Ik kan dat niet terugvinden. Wie kent er zo iemand?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3465461
Ik heb nieuwe BeLenka schoenen. De iets hogere schoenen waar je enkel in zit. Nevada in Mustard kleur. Vind ze heel mooi dus ben er echt wel excited over.
Het is erg wennen, de zolen zijn toch een stuk dikker en stugger met demping en al. Niet overdreven, maar ja, als je Wilding gewend bent... ::)
Ook rond de enkel zijn ze veel steviger. Ze worden wel duidelijk soepelder met gebruik. Ik krijg ze ook al een stuk vlotter aan en ze plooien gemakkelijker mee met mn bewegingen. Maar mn enkels hebben echt spierpijn. :???: Zeker van harder te moeten werken om er beweging in te krijgen. Ik heb nochtans niet dat gevoel als ik ze draag. Beetje gek. Opmerkelijk ook.
Al bij al vind ik het wel aangename schoenen. Al glijdt ik er op ons nat natuurstenen terras echt mee uit. Ik kan me voorstellen dat ze in diepe modder het wel beter doen, daar wil ik ze nog niet in testen. :P
Maar als je een stevigere schoen wil, op zich wel goed. Heel breed voorraan idd.
Maar ik wil toch nieuwe winter Wildlings. Tis niet hetzelfde. Qua comfort toch nog een heel groot verschil.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door