Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3371644
Doranto schreef:Inmiddels begin ik me steeds meer af te vragen, hoe men ooit heeft kunnen bedenken dat het goed is om de natuurlijke boog onder je voet te ondersteunen, zodat die niets meer kan doen, en waarom is de standaard een verhoging onder de hak zodat je lichaamshouding onnatuurlijk wordt?
Dat samengeknepen tenen en een hoge hak door mensen mooi gevonden wordt kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar sportschoenen, of wandelschoenen immobiliseren de voet en veranderen je natuurlijke houding óók. Gelukkig krijgt bf steeds meer bekendheid. Mij lijkt dat zéker voor kinderen erg belangrijk.
Ik zit met dezelfde vragen. Bizar toch eigenlijk, als je er over na denkt?
Door hannabelgje
#3371656
Ik ga mijn gobi hi tops verkopen. Hoge schoenen is duidelijk niet mijn ding. Ze blijven pijn doen aan mijn been.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Siberienne
#3371670
Lizzy schreef:Ik zit met dezelfde vragen. Bizar toch eigenlijk, als je er over na denkt?

Over sportschoenen staat een leuk stuk in ‘Born to run’ waarvan de verkorte versies is, de oprichters van Nike hadden rubber, een wafelijzer en een leuk reclame verhaaltje.
Tot aan de opkomst van Nike hadden sportschoenen helemaal geen dikke zolen. (Jaren ‘70)

Hier een link naar een artikel vd auteur van dat boek

https://www.chrismcdougall.com/born-to- ... ng-debate/

Ondertussen klos ik op sneeuwschoenen rond ;D ;D kan me verheugen op de bf’s Volgende week....
Door hannabelgje
#3373959
Afgelopen week mijn eerste paar fivefingers binnengekregen. Tweedehands dus goed betaalbaar. Ik ben er zo blij mee. Ze lopen zalig! Stonden al heel lang op mijn verlanglijstje. Nu moet ik nog kantoorschoenen. Ik ben er nog niet uit wat ik wil. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door fransbulletje
#3373991
hannabelgje schreef:Afgelopen week mijn eerste paar fivefingers binnengekregen. Tweedehands dus goed betaalbaar. Ik ben er zo blij mee. Ze lopen zalig! Stonden al heel lang op mijn verlanglijstje. Nu moet ik nog kantoorschoenen. Ik ben er nog niet uit wat ik wil. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gaaf!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3373995
Voor mij geven de five-fingers het ultieme 'blotenvoetengevoel'. Soms gaat dat mij iets te ver en doe ik een stapje terug door bijvoorbeeld mijn joe nimbles te dragen. Die zijn door het inlegzooltje nét iets comfortabeler.
Maar fijn zijn ze zeker!! En ik ga ze ook zeker weer dragen deze zomer!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3374001
Lizzy schreef:Ik denk dat ik ze toch ook maar ga kopen voor de zomer, voor het wandelen met de honden :g:
Zolang je er maar niet mee door wat hogere begroeiing hoeft te lopen. Of je moet bosjes bloemetjes e.d. tussen je tenen leuk vinden. :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3374002
Ik verheug me nu alweer op de tijd dat het warm genoeg is om fivefingers te dragen, ze zitten zoooo lekker! Ik heb drie paar, met zolen van verschillende dikte. In de zomer woon ik in die met de dunste zolen, alleen bij het wandelen met de honden heb ik iets dikkere zolen, vanwege het grindweggetje waar we op lopen, en in het bos wil ook nog weleens iets akeligs omhoogsteken uit de grond waar ik liever iets meer bescherming tegen heb voor m'n voeten. En dan nog de 'nette' fivefingers (als je ze zo kunt noemen ;D ) voor in de stad.
Inderdaad, dan merk je dat de fivefingers toch wel het echte BF-lopen is, vergeleken met de Joe Nimbles of de Vivobarefoots.

Kekke schoentjes heb je gescoord, Hanna!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3374004
Anne in Zweden[b] schreef:Ik verheug me nu alweer op de tijd dat het warm genoeg is om fivefingers te dragen, ze zitten zoooo lekker! [/b]Ik heb drie paar, met zolen van verschillende dikte. In de zomer woon ik in die met de dunste zolen, alleen bij het wandelen met de honden heb ik iets dikkere zolen, vanwege het grindweggetje waar we op lopen, en in het bos wil ook nog weleens iets akeligs omhoogsteken uit de grond waar ik liever iets meer bescherming tegen heb voor m'n voeten. En dan nog de 'nette' fivefingers (als je ze zo kunt noemen ;D ) voor in de stad.
Inderdaad, dan merk je dat de fivefingers toch wel het echte BF-lopen is, vergeleken met de Joe Nimbles of de Vivobarefoots.

Kekke schoentjes heb je gescoord, Hanna!
@Hanna, veel plezier ermee!


Ik kan ook niet wachten tot het weer warmer wordt, mijn voeten vinden deze kou toch echt niet lekker. Draag nu nog steeds de Furoshiki winter bontjes. :)

Voor het werk (als het warmer is) heb ik deze:
Afbeelding
Model van vorig jaar, met korting gekocht. ;) Voor 2019 hebben ze ook weer leuke nieuwe kleuren. Laat ik nou net op zoek zijn naar roze...... :biggrin2:
Door Lizzy
#3374309
Doranto schreef:Zolang je er maar niet mee door wat hogere begroeiing hoeft te lopen. Of je moet bosjes bloemetjes e.d. tussen je tenen leuk vinden. :biggrin2:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik vind het wel een uitdaging :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3374311
Lizzy schreef:
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Ik vind het wel een uitdaging :biggrin2:
Heel gek maar nu zie ik mij Lizzy voor me die madeliefjes met haar voeten aan het plukken is.Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Laika
#3374387
-Annemarie- schreef:@Hanna, veel plezier ermee!


Ik kan ook niet wachten tot het weer warmer wordt, mijn voeten vinden deze kou toch echt niet lekker. Draag nu nog steeds de Furoshiki winter bontjes. :)

Voor het werk (als het warmer is) heb ik deze:
Afbeelding
Model van vorig jaar, met korting gekocht. ;) Voor 2019 hebben ze ook weer leuke nieuwe kleuren. Laat ik nou net op zoek zijn naar roze...... :biggrin2:
Van welk merk zijn deze schoenen?
Ik volg dit topic al lang want met mijn pijnlijke voeten en rug lijken barefootschoenen me erg fijn. De reden dat ik ze nog niet gekocht/gevonden heb is dat ik door mijn rugklachten vaak moet zitten om schoenen aan te doen tenzij het instappers zijn. Thuis loop ik de hele dag van binnen naar buiten en stap dan gemakkelijk in mijn birki's.
Barefootsloffen ben ik nog niet tegengekomen :biggrin2:
Door Lizzy
#3374388
Ik moet je zeggen dat ik mijn veterschoenen (barefootshoes) nooit strik. Ik doe de schoenen aan, zorg dat ze goed los zitten, leg daarna een knoop in de veters en stap er in en uit. OK, soms met behulp van een vinger aan de achterkant van de schoen om 'm over m'n hiel te trekken maar that's it. Ik wil dat mijn schoenen los zitten. Dit dus in het geval van de lagere schoenen hoor, de hogere moet ik wel strikken. Ik heb de Vivo Stealth en Vivo Primus Trail FG.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door