Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kuikuhnek
#3298900
Beste leden,

Over een kleine twee weken is het zover, dan krijgen wij onze Engelse Mastiff.
Inmiddels besloten hem groot te gaan brengen met Carnibest, hij is gespeend met Energique en krijgt ook af en toe brokken om hem daar aan te laten wennen voor de eigenaren die brokken gaan geven.
Maar dit terzijde.

Hij zal gemiddeld een 100 kilo gaan wegen en wij willen graag een goeie mand hebben of iets waar hij op kan liggen.
Uiteraard hebben wij al een en ander uitgezocht en het blijkt nog een lastige klus.
De fokker en een bevriend fokker raden een matras aan, echter die ruimte hebben we binnen niet.
Een kinder matras zou ook voldoen.
Verder hebben wij de Big Barker gevonden, een Amerikaans merk maar wel rete duur.

Mogelijk heeft een van jullie een goeie betaalbare oplossing of ervaringen met manden voor grote honden.

Mvg,

Tibor
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3298901
Gefeliciteerd met je pup!

100 kilo??? :o
Onze Mastin Espanol (met stamboom, geen kruising) was 80 kilo, en al echt een hele flinke hond. Volgens mij is een Engelse Mastiff met 100 kilo echt wel te zwaar, of vergis ik me daar in?

Wij hadden een oud matras voor onze Mastin, een kindermatras kan wel, maar kijk dan wel voor een stevige, niet zo'n hele goedkope. In de praktijk werd er trouwens bijna nooit op de matras gelegen, de koude harde tegels waren hier favoriet ::)
Door Kuikuhnek
#3298903
Hahahaha, nee 100 kilo is wel haalbaar hoor. Uiteraard zijn sommige 100 en veel te dik, maar er zitten zat reuen tussen die maximaal bespierd zijn en de 100 aantikken of er zelfs overheen gaan.
Uiteraard heb je het niet voor het kiezen qua waar ze gaan liggen maar als ze dan toch ergens op gaan liggen dan liever zacht.

Edit: ter info, pups zijn nu 7 weken, en die van ons weegt bijna 10 kilo.
Door *Gabriëlle*
#3298906
(Traag)schuim matras van marktplaats, zelf op maat die je wil zagen, waterdichte matrashoes eromheen vouwen, fleece kleedje erover, klaar!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3298907
Ik zou eerst alle vreet- en knaagfases doorlopen voordat je een dure mand aanschaft. Tot die tijd..babymatrasjes.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3298908
Ik wilde voor Harry ook vanalles lekker zacht aanschaffen, en waar wil die mafkees op liggen..... Een vetbed ligt er in zijn bench, en zelfs die ligt in de ochtend in een hoekje gefrummeld omdat meneer toch liever op de harde bodem ligt....

Dus ik zou eerst uitzoeken waar je hond het liefste op ligt, voor je allerlei dure dingen haalt! Ik weet met Brutus nog, ik zo'n duur kussen van Fatboy gekocht, kostte 90 dacht ik, mooi dat hij het vertikte om erop te gaan liggen... Echt niet! Ding via mp verkocht voor €60.... Mooi zonde van de centen dus.
Door eelke
#3298913
Ik had het goedkoopste babymatras van ikea. Voor een wat dikkere kun je ook een duurdere nemen natuurlijk.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categ ... kea/18682/

Daaromheen had ik geplastificeerde stof gedaan. Die zie ik nu niet op de ikea site staan, maar kun je ook vast op de markt kopen. Het matras gewoon inpakken als een kadootje zeg maar, en de randen vastplakken met lijn (of gewoon met ducttape).

Voor het lekkere deed ik er altijd een peuteerdekbedje op leggen en daaroverheen nog een hoeslaken.

Als je het wat groter wilt hebben kun je ook een peutermatrasje gebruiken, en wil je het simpeler aanpakken kun je natuurlijk ook zo'n waterdichte matrashoes voor kopen.

In ruil voor deze info wil ik eigenlijk wel een foto van de pup :P
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3298914
Grote hond, grote sloper. Eerst lekker een baby of kindermatrasje aanschaffen en als de sloopfase voorbij is kan je zelf een mooie houten mand in elkaar knutselen, of overstappen op een mooi op maat gemaakt kussen. Of allebei.
Door Kuikuhnek
#3298933
Afbeelding

Een Fluffy Mastiff. Wordt als fout gezien binnen het ras.
Maar een fors aantal draagt nog steeds de genen van het langere haar.
Ons maakt het geen drol uit als het maar gezond is.
En wij vinden dat Fluffy juist wel grappig.
Maar een Engelse Mastiff dus.
Door eelke
#3299020
Wel een schaars fotootje hoor ;) wat grappig, Fluffy-gen. Als fan van grote lobbesen met berenvacht kan ik me helemaal voorstellen dat je dat leuk vind!
Door Kuikuhnek
#3299025
Je kan op de foto klikken als het goed is.
Ik zal wel met wat meer komen als we hem hebben. Nog 10 nachtjes.
Schijnt in de genen te zitten omdat ze ooit met Sint Bernards gekruist zijn om het ras weer nieuw leven in te blazen.
Er zijn enorme tegenstanders van de Fluffy variant maar ook fokkers die ze juist fokken.
Onze fokker fokt ze niet speciaal maar gaat ze ook niet uit de weg. Voor haar is de gezondheid en het karakter veel belangrijker. Dus, zoals zij zegt, waarom zou ik een prima gezonde hond met een mooi karakter uitsluiten van de fok. Wij zijn er blij mee ;)
Door Eef+Stippels
#3299122
Gezinsuitbreiding, wat leuk!

Ik vind de bedden van Comfortkussen ideaal (soort biabed). Van kunstleer, makkelijk schoon te houden. Je kunt ze laten maken met traagschuim. Dat hebben wij ook gedaan. We zijn niet voor een traagschuim matras gegaan, want ze hebben hier graag randen.

Maar misschien is het inderdaad handig om te wachten tot de sloopperiode voorbij is...
Door Kuikuhnek
#3299147
Ja dat gaat het wel worden, peuter matras en dan inderdaad wachten tot de fase voorbij is.
Sowieso gaat hij de bench in bij afwezigheid.
En kijken of hij wel wil liggen op een matras.
Bedankt voor de tips allemaal.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door