Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door ChantalKrijn
#3290633
Ik loop ook, in mijn eentje. Ik vind dat het lekkerst. Lekker eigen tempo, niemand om je druk over te maken. Het liefst nog 's avonds heel laat :biggrin2:
Een kilometer of 5. Ik loop op Fivefingers, barefoot dus.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3290634
Siberienne schreef:Ik denk echt dat alleen het rekken van je kuitspieren niet genoeg is. Die hele achterkant is een keten: kuiten, hamstrings, rug is 1 geheel functioneel anatomisch gezien.
Heb jij wel eens een downward dog houding geprobeerd? Kun in dat met je hakken op de grond?
IMG_0251.JPG
Zo dus?


Voordat ik in de kreukels schiet, maakt het nog uit hoe je bij dit eindresultaat komt? Vanuit liggende positie omhoog komen, of vooroverbukken vanuit rechtopstaan?

(heeft nog nooit yoga gedaan op 1 proeflesje na wat lollig maar niet leerzaam was ;D)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3290636
Ik wacht op beter weer :biggrin2: Tot nu toe is het prut, zowel buiten als op de band. Eerst een hielspoor die zich direct melde, toen een flinke griep die de conditie tot 0,0 reduceerde, dan nog schoenen die me de krampen gaven en de lol zat er goed in. Oké, nieuwe ronde, nieuwe schoenen, nieuwe kansen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3290637
Siberienne schreef:Ik denk echt dat alleen het rekken van je kuitspieren niet genoeg is. Die hele achterkant is een keten: kuiten, hamstrings, rug is 1 geheel functioneel anatomisch gezien.
Heb jij wel eens een downward dog houding geprobeerd? Kun in dat met je hakken op de grond?
IMG_0251.JPG
Zo dus?
Die is geweldig en dan nog liefs om en om, een knie inzakken en dan van de andere voet de hak door de grond proberen te duwen!

ik kom meestal vanuit een plank in die houding ;)
Door Martine-Tom
#3290638
Kaio schreef:Die is geweldig en dan nog liefs om en om, een knie inzakken en dan van de andere voet de hak door de grond proberen te duwen!

ik kom meestal vanuit een plank in die houding ;)
Plank...finally something that sounds like I could do :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door zurca
#3290642
Angelique schreef:Ik wacht op beter weer :biggrin2: Tot nu toe is het prut, zowel buiten als op de band. Eerst een hielspoor die zich direct melde, toen een flinke griep die de conditie tot 0,0 reduceerde, dan nog schoenen die me de krampen gaven en de lol zat er goed in. Oké, nieuwe ronde, nieuwe schoenen, nieuwe kansen :biggrin2:
Oh gets... Nou succes met de nieuwe ronde dan! Dat vooral de nieuwe schoenen voor wat meer comfort gaan zorgen!

Over schoenen gesproken he?! Hebben jullie schoenen aan laten meten of gewoon wat gekocht wat prettig zit?
Ik ben zelf begonnen op een paar lichte wandelschoenen. Zag mezelf al schoenen aanschaffen en die dan stof laten verzamelen in de gang. Maargoed na een maandje of twee toch maar, via internet, een paar adidas hardloopschoenen gekocht. Recensies waren goed, en inderdaad ze zitten lekker. Krijg met lopen geen zere voeten ofzo en ook nadien nergens last van. Collega van mij loopt ook en die heeft echt schoenen aan laten meten, veel beter zo zei zij....
Door eelke
#3290644
Ik word al moe van alleen al het lezen van dit topic ;D

Nahhh ik heb dus sinds kort een crosstrainer. Soms ga ik daar op, en dat vind ik al goed genoeg :cool:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3290645
zurca schreef:Oh gets... Nou succes met de nieuwe ronde dan! Dat vooral de nieuwe schoenen voor wat meer comfort gaan zorgen!

Over schoenen gesproken he?! Hebben jullie schoenen aan laten meten of gewoon wat gekocht wat prettig zit?
Ik ben zelf begonnen op een paar lichte wandelschoenen. Zag mezelf al schoenen aanschaffen en die dan stof laten verzamelen in de gang. Maargoed na een maandje of twee toch maar, via internet, een paar adidas hardloopschoenen gekocht. Recensies waren goed, en inderdaad ze zitten lekker. Krijg met lopen geen zere voeten ofzo en ook nadien nergens last van. Collega van mij loopt ook en die heeft echt schoenen aan laten meten, veel beter zo zei zij....
Ik was tevreden met asics dus heb nieuwe asics gekocht, wel passen want niet alles is hetzelfde, en mijn voeten hevben dure smaak :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3290646
Angelique schreef:Ik wacht op beter weer :biggrin2: Tot nu toe is het prut, zowel buiten als op de band. Eerst een hielspoor die zich direct melde, toen een flinke griep die de conditie tot 0,0 reduceerde, dan nog schoenen die me de krampen gaven en de lol zat er goed in. Oké, nieuwe ronde, nieuwe schoenen, nieuwe kansen :biggrin2:
Heule fijne schoenen hoor!
Om te wandelen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3290649
Kaio schreef:Die is geweldig en dan nog liefs om en om, een knie inzakken en dan van de andere voet de hak door de grond proberen te duwen!

ik kom meestal vanuit een plank in die houding ;)

Oke, planken doe ik heel vaak dus die ken ik. Ga straks eens proberen als de pizza wat gezakt is :biggrin2:
zurca schreef:Over schoenen gesproken he?! Hebben jullie schoenen aan laten meten of gewoon wat gekocht wat prettig zit?
Ik ben zelf begonnen op een paar lichte wandelschoenen. Zag mezelf al schoenen aanschaffen en die dan stof laten verzamelen in de gang. Maargoed na een maandje of twee toch maar, via internet, een paar adidas hardloopschoenen gekocht. Recensies waren goed, en inderdaad ze zitten lekker. Krijg met lopen geen zere voeten ofzo en ook nadien nergens last van. Collega van mij loopt ook en die heeft echt schoenen aan laten meten, veel beter zo zei zij....
Ik heb twee keer schoenen aan laten meten. Eerste keer bij een winkelketen met allemaal high tech. Ben gefilmd, moest op een plaat staan voor een scan van mijn voeten en over een scanplaat rennen voor de afwikkeling. Hij heeft me te kleine schoenen verkocht waar ik met 1 enkel vreselijk in doorzakte. Op die schoenen heb ik mijn blessure opgelopen en het zal niet alleen daaraan gelegen hebben, maar geholpen heeft het ook niet.
Toen ik vorig jaar met mijn trainer begon, stuurde hij me naar een winkel waar je alleen voor een camera een stukje hoefde te rennen. Maar vervolgens heb ik wel tich schoenen aangehad, ben ik met al die schoenen opnieuw gefilmd en moest ik buiten een stukje rennen om te zien of ze echt lekker zaten. (Edit: en bij deze winkel mocht in binnen 2 maanden terug komen, al was ik dwars door de bagger gelopen, als ik niet tevreden was) Op die schoenen loop ik nu nog.

Ik wil dus terug naar die winkel als ik nieuwe nodig heb. Ik heb alleen geen idee wanneer ik ze moet vervangen. Ik loop gemiddeld 2 keer per week max 5 km per keer waarvan max 4 km gelopen. Meestal (veel) minder.
Door Martine-Tom
#3290650
Pauline schreef:Die neerwaartse hond, dat lukt me dan wel weer perfect! :biggrin2:
Dat is toch als de hond voor je voeren loopt en je struikelt? :biggrin2:
Ja die doe ik ook regelmatig met een hoge mate van perfectie ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3290652
Martine-Tom schreef:Dat is toch als de hond voor je voeren loopt en je struikelt? :biggrin2:
Ja die doe ik ook regelmatig met een hoge mate van perfectie ;D
Nee joh, das teckelen! ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door