Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Janneke
#3290601
Anne in Duitsland schreef:Ik heb vroegah vrij veel hardgelopen, maar sinds ik honden heb en sowieso 1,5-2 uur per dag aan de wandel ben en daarbij vele kilometers afleg, kan ik de lol van het hardlopen niet meer terugvinden. :-\ Hebben jullie daar geen last van?
Nee eigenlijk niet. Ik heb daarnaast een eigen paard dus daar doe ik dagelijks ook nog van alles meewaarbij ik best walkman af leg te voet. Voor mij zijn lopen en hardlopen te veel verschillend denk ik.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3290602
Anne in Duitsland schreef:Ik heb vroegah vrij veel hardgelopen, maar sinds ik honden heb en sowieso 1,5-2 uur per dag aan de wandel ben en daarbij vele kilometers afleg, kan ik de lol van het hardlopen niet meer terugvinden. :-\ Hebben jullie daar geen last van?


Nee totaal niet. Maar dat zal ook komen omdat wij met krakkemikkige Oscar bij lange na niet zulke wandelingen kunnen maken. En al helemaal niet dagelijks. Anders misschien wel, maar dan nog vind ik hardlopen wel anders. Dan ga ik dwars door alle parken en losloopgebieden heen waar ik met Oscar echt niet durf te komen ;D .
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3290606
Anne in Duitsland schreef:Ik heb vroegah vrij veel hardgelopen, maar sinds ik honden heb en sowieso 1,5-2 uur per dag aan de wandel ben en daarbij vele kilometers afleg, kan ik de lol van het hardlopen niet meer terugvinden. :-\ Hebben jullie daar geen last van?
Ha ontdek ik toch zomaar ineens waarom ik hardlopen niet lollig vind..... :D :D :D :D

Sinds Joep er niet meer is lopen we ook weer hele afstanden en komen we weer overal en nergens.
Door zurca
#3290608
Leuk idee Karin, zo'n harlooptopic ;)

Ik ben ergens half november vorig jaar gaan harlopen. Zo'n app op de telefoon die mij zegt wanneer ik moet lopen en wanneer ik moet rennen. Ik wandelde altijd veel met de honden maar toen Tous ziek werd en nu Ziggy alleen is wandel ik nog niet de helft van wat ik vroeger deed. Conditie ging steeds verder achteruit en een aantal broeken begonnen verdacht krap te zitten.
Mijn vriend is aardig sportief maar ik heb zelf de neiging om hard weg te rennen zodra het maar iets naar sportief neigt... Maargoed hij stelde voor met hem te gaan hardlopen. Twee keer per week ging ik mee en toen ging hij ongenadig hard door zijn enkel dat hij enkele maanden niets kon doen qua hardlopen en ik bleef braaf bij hem op de bank zitten :P Maargoed... er kwam zo'n stemmetje in mijn hoofd die dan riep "zou jij niet gaan hardlopen? Wat zit je nu hier te zitten dan?" Dus mezelf bijelkaar geraapt en mijzelf naar buiten getrapt. Eerst zo'n 1 a 2 maal per week, inmiddels zo'n 3 keer per week. Gisteren besloten de app op de telefoon te laten voor wat het is want ik merkte dat ik heel erg naar het "wandelen belletje" liep te wachten...euh rennen... en dat ik daar zo buiten adem van werd. Dus gisteren de app uit en gewoon het rondje gaan rennen. Eerst tot het punt waar normaal de app zei "wandelen maar" nu rende ik dat voorbij...en nog een stukje verder en nog een stukje verder en zo heb ik dus gisteren 3 km aan een stuk kunnen rennen. Dat ik de dag daarvoor 16x 50 maal had touwtje gesprongen bleek niet zo'n goede combi want vanacht en vandaag heel de tijd het gevoel dat de kramp in 1 van mijn kuiten kan schieten :-X Dus de volgende ronde even voorzichtig aan doen.

Ik vind er dus geen klap aan, heel dat hardlopen niet.... ga soms chagerijnig van huis om nog chagerijniger terug te komen. Wat nou "endorfine aanmaak" met sporten?! Maargoed...steppen heb ik ook geprobeerd maar vind ik ook niet leuk en ik krijg er een zere knie/heup van. Voordeel van harlopen is dat ik zelf kan bepalen wanneer ik de deur uit ga, het is gratis en ik doe liever iets alleen dan in groepsverband.

Inmiddels een kilo kwijt en ik zie mijn beenspieren zich ontwikkelen.

En een leuke speling van het universum; Ik heb een goede hekel aan regen...laat ik nu met regen het lekerste lopen ::) :-X
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3290613
Super knap dat je nu wel alleen gaat Zurca! Samen lopen is veel leuker en makkelijker, en als je het dan ook nog eens niet leuk vindt. Misschien wordt je er niet vrolijk van, maar je mag er zeker wel trots van worden!

Ik heb net mijn eerste rondje gelopen in mijn splinternieuwe compressiekousen. 5 keer 200 meter. En dat was genoeg, heb weer flink ingeleverd. Al gaat de opbouw na zo'n dip meestal wel weer heel snel.

Zijn er ook nog mensen die naast het hardlopen nog ondersteunende dingen doen? Ik doe nog 2 keer in de week krachttraining. Niet speciaal gericht op het hardlopen, al doe ik wel veel oefeningen die heel goed zijn voor het hardlopen. Ik merk dat ik daar ook wel baat bij heb. Had altijd wat moeite om rechtop te blijven lopen als ik moe werd en nu heb ik daar geen last meer van.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3290614
Enige hardlopen dat ik doe is als ik eens een keer een bus moet halen ;D

Bij mij zijn er vele op het werk die hardlopen overigens en regelmatig meedoen aan wedstrijden (zitten ook tussen die de marathon lopen :o )
Ik weet ook dat ik het niet moet doen omdat ik al een zwakke knie heb. Die zou ik met hardlopen alleen maar blesseren omdat het je 'schokdemper' is ;)
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3290617
Leuk topic :D ...... Wilde vorig jaar de CPC lopen, maar het herstel van de operatie gooide roet in het eten.... En ook de kilo's die ik daardoor ben aangekomen :-[ ....... Ook hoorde ik dat de app Evy idd een goede is om te gaan beginnen.... Heb het nog steeds voor me uit geschoven, helaas..... Nu als excuus, dat ik nog een operatie heb te gaan.....

Vroeger liep ik elke avond zo'n 20 minuten..... Kon toen eten wat ik wilde zonder aan te komen..... Nu geef ik de leeftijd en de overgang de schuld :P .....
Misschien dat ik door dit topic toch zin krijg om het toch weer te gaan doen, maar niet meer dan 3x per week ;) .....
Door zurca
#3290619
Karin, hoe bevielen de kousen?!
Nou en ik vind het knap van jou dat je bij zo'n tegenslag, en wetende dat die blesseure niet helemaal over zal gaan, toch de draad weer hebt opgepakt!

Naast het hardlopen doe ik verder niets extra's maar wil wel nog iets erbij gaan doen...vandaar dat touwtje springen ::)

Voor de mensen die een afstand gaan hardlopen, stoppen jullie onderweg om te stretchen?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3290625
zurca schreef:Karin, hoe bevielen de kousen?!
Nou en ik vind het knap van jou dat je bij zo'n tegenslag, en wetende dat die blesseure niet helemaal over zal gaan, toch de draad weer hebt opgepakt!

Naast het hardlopen doe ik verder niets extra's maar wil wel nog iets erbij gaan doen...vandaar dat touwtje springen ::)

Voor de mensen die een afstand gaan hardlopen, stoppen jullie onderweg om te stretchen?
Nog moeilijk te zeggen. De pijn komt altijd een paar dagen later pas. Echt super onhandig, als ik pijn voel tijdens het lopen, dan ben ik echt veel te ver gegaan. Dus de komende dagen even afwachten. Ze zaten in ieder geval prima, niet te strak in ieder geval.

Ik stretch zelf heel vaak, maar dat ik vanwege mijn kuiten. Ik stretch ook alleen mijn kuiten (en thuis ook mijn hamstrings). Zou eigenlijk best wat meer spieren mee kunnen pakken, zeker na het lopen.
Door Siberienne
#3290627
Ik zou graag weer gaan beginnen maar heb in november mijn kleine teen gebroken en die wil maar niet genezen....

Heb zo'n beetje alle blessures wel gehad denk ik in mijn loophistorie :biggrin2: ivm ook beetje hypermobiel waar het gecoördineerd moet zijn en omgekeerd. Ik vind yoga de beste ondersteuning eigenlijk. Vooral vanwege het weer terug krijgen van de mobiliteit in de heupen (die waren bij mij stijf)

Op het moment fiets ik (rollerbank en racefiets) en ik wil weer gaan starten met skiken (zonder hond overigens) ik hoop dat dat wel lukt.

Ons stepseizoen is over - ik step alleen met hond ervoor - ivm temperatuur.
Door Siberienne
#3290628
Kaela schreef:Nog moeilijk te zeggen. De pijn komt altijd een paar dagen later pas. Echt super onhandig, als ik pijn voel tijdens het lopen, dan ben ik echt veel te ver gegaan. Dus de komende dagen even afwachten. Ze zaten in ieder geval prima, niet te strak in ieder geval.

Ik stretch zelf heel vaak, maar dat ik vanwege mijn kuiten. Ik stretch ook alleen mijn kuiten (en thuis ook mijn hamstrings). Zou eigenlijk best wat meer spieren mee kunnen pakken, zeker na het lopen.
Ik denk echt dat alleen het rekken van je kuitspieren niet genoeg is. Die hele achterkant is een keten: kuiten, hamstrings, rug is 1 geheel functioneel anatomisch gezien.
Heb jij wel eens een downward dog houding geprobeerd? Kun in dat met je hakken op de grond?
IMG_0251.JPG
IMG_0251.JPG (6.57 KiB) 1971 keer bekeken
Zo dus?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3290630
Siberienne schreef:Ik denk echt dat alleen het rekken van je kuitspieren niet genoeg is. Die hele achterkant is een keten: kuiten, hamstrings, rug is 1 geheel functioneel anatomisch gezien.
Heb jij wel eens een downward dog houding geprobeerd? Kun in dat met je hakken op de grond?
IMG_0251.JPG
Zo dus?


Geen idee, nog nooit geprobeerd ;D Zal straks eens proberen.
Door zurca
#3290631
Ik ga 'm ook proberen...als mijn kuit beter aanvoelt want bij het kijken naar het plaatje alleen al, schoot de kramp er al bijna in ;D ;D

Welke kousen (merk) zijn het geworden Karin?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door