Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dian
#3290926
Dian schreef:Als dat zou mogen! Vanmiddag was ik met de jongens in het park en meneer liep weer vreselijk te trekken met zijn poot. De ene keer trekt hij met zijn poot en de volgende keer heeft hij weer meer last van de rug. Zoals nu ik naar het park ben geweest, dan ga ik met de scoot. Rakker zet ik dan tussen mijn benen, heb dan maar 1 hond waar ik op moet letten mbt het verkeer. In het park mogen ze los en rij ik tempo Rakker, dat is echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langzaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam. Maar goed, we zijn wel lekker buiten. Laat Laddy wel altijd een stuk achter me aanrennen op volle snelheid, maar dan zit Rakker ook tussen mijn benen, zodat ik hem niet te veel "plaag". En er zijn dagen waarop ik zeg dat het heel goed gaat........ Er is geen pijl op te trekken, maar als hij zo moeilijk loopt, heb ik bijna de tranen in de ogen staan :-[ :-\



Dank je, ga eens kijken. Valt dit onder fysio? Daar krijg ik 50% van vergoed........



Ik geef de rimadyl nu altijd direct 's morgens, maar weet iemand hoeveel uur die tabletten werken? 's Avonds zie je hem gewoon stijver worden, of zou het komen dat hij dan relatief meer ligt (na de wandeling slaapt hij heel veel)?
Door Hetty_
#3290941
Dian schreef: Dank je, ga eens kijken. Valt dit onder fysio? Daar krijg ik 50% van vergoed........
Weet niet of het onder fysio valt maar wat ik zo om me heen hoor is de behandeling niet zo duur.
Misschien kun je zelf morgen even bellen dan weet je het meteen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3290947
Dian schreef:Ik geef de rimadyl nu altijd direct 's morgens, maar weet iemand hoeveel uur die tabletten werken? 's Avonds zie je hem gewoon stijver worden, of zou het komen dat hij dan relatief meer ligt (na de wandeling slaapt hij heel veel)?


Rimadyl is een van de verschillende pijnstillers die gegeven wordt. Door liggen is de kans op stijver worden natuurlijk wel groter, maar een goede pijnstiller werkt dan ook voldoende. En goed is puur wat voor jou hond het beste werkt, want dat verschilt nogal eens.

Dosering, moment van toedienen en hoe de pijnstiller bij jou hond valt zijn allemaal factoren. Het lijkt mij nu wel een mooi moment om verder te gaan kijken of deze allemaal eens onder de loep te nemen. Want zoals jij beschrijft hoe hij met regelmaat is, dan denk ik dat er nog wel verbetering mogelijk is. En dat zou toch fijn zijn voor je witte vriend op zijn oude dag.
Gebruikersavatar
Door Dian
#3291245
Vandaag liep hij weer heel beroerd. 7-4 ga ik met hem naar een da die ook chiropractor is.

Mijn ventje :'(
20170325_183925.jpg
20170325_183925.jpg (3.19 MiB) 1681 keer bekeken
20170325_183945.jpg
20170325_183945.jpg (2.66 MiB) 1681 keer bekeken
20170325_184126.jpg
20170325_184126.jpg (2.01 MiB) 1681 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door doranto
#3291248
Bijna 13 alweer, waar blijft de tijd! Hoop dat je iets vindt om hem goed pijnvrij te houden en dat hij nog een heeeele poos bij je mag blijven.
Beterschap voor je ventje!
#3293457
Met Rakker bij een da/chiropractor geweest. Rakker heeft zijn kruisbanden in zijn linker achterpoot gescheurd, maar bij kleine honden doen ze daar verder niets aan. Ze controleerde de reflexen van zijn achterpoten. Rechts reageerde direct als ze die naar achteren trok, zette hij hem gelijk weer neer. Links zag je seconden vertraging. Na behandeling van de rug, met name het bekken en hoger bij zijn nek reageerde hij ook. Na de behandeling
reageerde hij direct met zijn zere poot. Die ging net als zijn goede poot nu weer direct terug, de vertraging was weg! Over 2 weken terug. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld :D
#3293500
net liep meneer voor het eerst weer voor mij uit naar huis (op de balustrade laat ik ze altijd los), heb het idee dat het voor nu in elk geval beter dan het was! Hij is moe, maar ook speels. Voelt zich dus goed. Nu maar duimen dat het sowieso tot de volgende afspraak zo blijft ;)
#3293629
Rakker is echt minder stijf, alleen loopt hij nu sommige momenten met de achterpoten wijd......... Dan wachtelt hij even om vervolgens de achterpoten weer goed onder zijn lichaam te krijgen en dan gaat het weer goed. De poten buiten zijn lichaam (aan de zijkanten dus) is iets wat hij heeft sinds het bezoek aan de chiropractor. Herkent iemand dit?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door