Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door millyckk
#3289521
Na een hele tijd afwezig te zijn geweest ivm allerlei vervelende privézaken is het me gelukt om weer in te loggen :) Heb wel van tijd tot tijd meegelezen en geleefd met alle up's en down's die leden zoal meemaakten , maar hier door omstandigheden niet op gereageerd .

We zijn nog steeds dierloos, waarschijnlijk gaat er ook geen nieuwe hond of kat meer komen, maar van tijd tot tijd hebben we logeer- of pleegdieren!
Op dit moment zorg ik voor de 16 jaar oude buurkat, zijn baasje kan tijdelijk niet voor hem zorgen.
In eerste instantie schrok ik, dacht dat hij onder de bulten zat op zijn rug, maar bij nader inzien bleken het allemaal klitten :-\ Dacht dat dit alleen bij langharige katten voorkwam, maar dit is een EKH: zou ik die klitten er op de een of andere manier nog uit kunnen krijgen of wordt het toch knippen? Hij is aanhalig maar staat niet toe dat ik aan die klitten frutsel... tips welkom!
Laatst gewijzigd door millyckk op ma 20 mar 2017, 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.
#3289522
Onze EKH had er ook last van. Nierproblemen en ouder worden waardoor hij het zelf niet meer lekker bij kon houden... :-\ wij probeerden toen toch steeds een stukje te doen.

Ik weet niet hoe lang het baasje er niet voor kan zorgen, en of ie er nog recent mee bij de de dierenarts is geweest? Op zich is het niet goed natuurlijk, een kat die zichzelf niet goed verzorgt.

En welkom terug. Hopelijk de prive trubbels weer wat rustiger...?
#3289524
Het is een herplaatser, 2 maand geleden is hij op mijn advies nog bij de da geweest om zijn gebit te laten reinigen en hij had chronische niesziekte :(
Ik kan het baasje tijdelijk niet bereiken, anders had ik geprobeerd om de schaar er in te zetten..aan de andere kant: het zijn er zoveel dat ik bang ben dat er geen haar meer overblijft..

Ja, gelukkig is het wat rustiger! (knock on wood :biggrin2: )
Ik kan nu pas de onderschriften zien: wat een prachtige foto van Gijs :'(
#3289527
Och, hij maakt wat door op zn ouwe dag. Je zou wat met de haarlengte mee kunnen knippen als hij dat toe laat? Dus niet de klitten er af knippen, maar op een paar plekken door knippen, dan komt er wat lucht bij zonder al te veel haar weg te knippen. Indien baasje wel reageert lijkt me de tondeuse ideaal, vooral op plekken waar het snel weer klit zoals de buik, indien hij niet meer buiten komt.

Wellicht reageren er nog wat kattenmensen, want ik heb wel ervaring met klitten, maar dan bij mijn grote beer, en da's toch andere koek.

Bedankt voor je compliment. De foto is genomen tijdens de laatste wandeling...
#3289530
Heb je een tondeuse? Dan zou ik ze daarmee wegscheren. Daar kan je geen schade mee aanrichten, laat hij misschien beter toe en dat is het gemakkelijkstte doen.
En anders toch de DA laten doen. Klitten kunnen de huid eronder sterk beschadigen, het doet hem wss al pijn. Dus het is wel belangrijk het niet zo te laten.

Fijn dat je je over tijdelijke opvangers ontfermt.
#3289531
Dat kan ik nog proberen, hier ook ervaring met klitten in de kraag van meneer de Wit, maar die vond dat gefrunnik niet zo'n probleem. Katten zijn toch een ander verhaal, als ik ze eruit ga knippen zit ik gelijk op de huid en dat lijkt me voor zo'n oude kat wel wat koud

.
eelke schreef:Och, hij maakt wat door op zn ouwe dag. Je zou wat met de haarlengte mee kunnen knippen als hij dat toe laat? Dus niet de klitten er af knippen, maar op een paar plekken door knippen, dan komt er wat lucht bij zonder al te veel haar weg te knippen. Indien baasje wel reageert lijkt me de tondeuse ideaal, vooral op plekken waar het snel weer klit zoals de buik, indien hij niet meer buiten komt.

Wellicht reageren er nog wat kattenmensen, want ik heb wel ervaring met klitten, maar dan bij mijn grote beer, en da's toch andere koek.

Bedankt voor je compliment. De foto is genomen tijdens de laatste wandeling...
Er zouden geen laatste keren mogen bestaan... :-\
#3289533
pearlsofpassion schreef:Heb je een tondeuse? Dan zou ik ze daarmee wegscheren. Daar kan je geen schade mee aanrichten, laat hij misschien beter toe en dat is het gemakkelijkstte doen.
En anders toch de DA laten doen. Klitten kunnen de huid eronder sterk beschadigen, het doet hem wss al pijn. Dus het is wel belangrijk het niet zo te laten.

Fijn dat je je over tijdelijke opvangers ontfermt.
Ja, wel een tondeuse maar dan zou zijn hele rug kaal worden denk ik.. bovendien vind ik het wat lastig om dit zonder toestemming van zijn baasje te doen. Maar je hebt wel gelijk, denk dat hij er last van heeft..hmmmm...

Hij kwam al vaak buurten, het is een rooie en ik heb een zwak voor rooien :) Scheet van een beest!
Door Martine-Tom
#3289536
millyckk schreef:Ja, wel een tondeuse maar dan zou zijn hele rug kaal worden denk ik.. bovendien vind ik het wat lastig om dit zonder toestemming van zijn baasje te doen. Maar je hebt wel gelijk, denk dat hij er last van heeft..hmmmm...

Hij kwam al vaak buurten, het is een rooie en ik heb een zwak voor rooien :) Scheet van een beest!
Hoe lang zorg je nog voor hem en waar zitten de klitten?
Klitten zijn altijd een uitting van onderliggende problematiek, flanken is vaak nierfalen, hoger op de rug naar de staart en de heupen is meestal artrose. Hoe dan ook is het echt reden om naar de da te gaan....
#3289541
Het voordeel van een tondeuse is ook dat je het niet korter moet zetten dan nodig. Je werkt gewoon onder de klit tot die loskomt.
Dat je eerst het baasje wilt bereiken snap ik, maar als dat moeilijk lukt, zou ik het gewoon doen. Als baasje zou ik dat toch willen. Als je het zelf doet zijn er ook geen kosten aan verbonden.
Ze gaan er toch niet zelf afvallen, dus hoe langer je wacht, hoe meer kale plekken. Dat is dus zeker geen reden om het niet te doen.
Kans bestaat dat een DA hem gewoon helemaal scheert.
#3289544
Martine-Tom schreef:Hoe lang zorg je nog voor hem en waar zitten de klitten?
Klitten zijn altijd een uitting van onderliggende problematiek, flanken is vaak nierfalen, hoger op de rug naar de staart en de heupen is meestal artrose. Hoe dan ook is het echt reden om naar de da te gaan....
Ik weet nog niet hoe lang het gaat duren, dat hoop ik eind van de week te horen. Als het langer gaat duren wil ik liever dat hij tijdelijk hier is, nu zet ik ' s ochtends als ik thuis werk, beide achterdeuren open en dan komt hij uit zichzelf hier. Hij raakt wel in paniek als ik de deur dicht doe, dus zolang het mooi weer is, is het te doen. ' s Avonds gaan we dan weer een half uur tot een uur bij hem thuis zitten.
Dat van die ziekte gerelateerde plaatsen waar die klitten zitten, wist ik niet! Nieren waren 2 maand geleden oké, de klitten zitten m.n. op de rug, achter de schouderbladen tot halverwege de rug: artrose zou heel goed kunnen ! Ik denk dat ik het maar ga aankijken tot vrijdag en ondertussen probeer om die klitten in te knippen. Als het vrijdag niet mogelijk is om te overleggen, gaan we denk ik maar op eigen houtje richting dierenarts.
#3289547
pearlsofpassion schreef:Het voordeel van een tondeuse is ook dat je het niet korter moet zetten dan nodig. Je werkt gewoon onder de klit tot die loskomt.
Dat je eerst het baasje wilt bereiken snap ik, maar als dat moeilijk lukt, zou ik het gewoon doen. Als baasje zou ik dat toch willen. Als je het zelf doet zijn er ook geen kosten aan verbonden.
Ze gaan er toch niet zelf afvallen, dus hoe langer je wacht, hoe meer kale plekken. Dat is dus zeker geen reden om het niet te doen.
Kans bestaat dat een DA hem gewoon helemaal scheert.
De klitten zitten tot op de huid, dat wordt echt diep scheren, maar als het moet dan moet het. Het beestje is wel een stresskip, ik denk dat ik dat toch aan de da ga vragen om te doen zodat hij mij niet associeert met stress...
Er spelen ook een aantal zaken mee die ik hier niet openbaar kan delen maar waar ik geen invloed op heb :-\
Ik wacht vrijdag af en ga dan toch maar actie ondernemen..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door