Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3289576
Zie vaker bij oudere kortharige katten dat ze klitten krijgen. Ze wassen zich minder of het lukt ook niet zo makkelijk meer.

Kijk uit met zelf knippen. Al vaak katten gezien waar ze ook een stuk huid hadden mee geknipt.

Misschien zit er bij je in de buurt wel een trimsalon die ook katten doet? Kan je ook nog voor kijken.
#3289578
millyckk schreef:De klitten zitten tot op de huid, dat wordt echt diep scheren, maar als het moet dan moet het. Het beestje is wel een stresskip, ik denk dat ik dat toch aan de da ga vragen om te doen zodat hij mij niet associeert met stress...
Er spelen ook een aantal zaken mee die ik hier niet openbaar kan delen maar waar ik geen invloed op heb :-\
Ik wacht vrijdag af en ga dan toch maar actie ondernemen..
Als ik dit zo lees dan liet ik hem onder een roesje scheren. Zulke klitten hebben is echt pijnlijk en dat wordt alleen maar erger. Zeker niet zelf gaan knippen want voor je het weet zit je in zijn/haar huid.
#3289584
Ik zou eerst eens zelf met de tondeuse proberen. Misschien vind hij dat helemaal niet stressvol, terwijl een bezoek aan de DA dat zowiezo wel is.
En met een tondeuse kan je ook niet in zijn huid zitten als je het toestel het werk laat doen en niet begint te trekken en wringen. Gewoon stukje per stukje eraf halen. Niet tussen de huid en de klit proberen wringen om hem er in 1 keer af te willen scheren als dat niet goed lukt. Maar gewoon aan een kant beginnen en stuk per stuk het toestel de klit eraf laten snijden, eens je bezig bent gaat dat vlotter dan je denkt. Zo kan je hem echt niet verwonden en moet je ook niet trekken od.

Snackjes geven tijdens de behandeling, zachtjes toespreken en pauze nemen om hem te knuffelen als hij dat nodig vind, kan ook helpen. Sommige katten laten zich niet omkopen met lekkers, anderen kan je dan alles van gedaan krijgen.
En als hij er genoeg van krijgt stop je toch gewoon en doe de volgende dag verder...
#3289619
Welkom thuis!

Hier een topic over een ('verwilderde') kat met vervilte klitten:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 8&t=132571
Misschien staat er iets zinnings bij.

Ik zou overigens alleen zelf met de tondeuze aan de slag gaan als hij dat duidelijk niet eng vindt en je er goed mee overweg kunt. Er zit namelijk zo een gat in de kat (katten heben een specifieke huid).
Door Too
#3289625
Hey gezellig je te zien! :-*

Lief dat je je om het buurtje bekommert
Ik zou enge, moeilijke, nare zaken lekker door een ander laten doen doen zodat het vertrouwen er een beetje in blijft.
#3289627
Wees inderdaad voorzichtig met zelf scheren als je dat niet eerder gedaan hebt. Een kattenvelletje is veel dunner als dat van een hond. En ook met een tondeuse kan je er zo in zitten.

Ook bij DA gebeurt dat nog weleens. Misschien hoor ik dan net de verkeerde verhalen. Maar ik denk dat een DA zeker minder tondeuse ervaring heeft dan een trimster. Maar er moet dan ook maar net een goede trimster bij je in de buurt zitten.
#3289671
Super bedankt voor alle reacties, de kogel is door de kerk: heb hier in de buurt een trimster gevonden die aan huis komt. Wel een half uur met haar gesproken en ik heb er vertrouwen in.
Afgesproken dat ik even tot vrijdag wacht of ik het baasje nog te pakken krijg, maar hoe dan ook maak ik vrijdag in de namiddag een afspraak.
Vanochtend ook nog even de DA gebeld: er is idd geen sprake van nierfalen, scheren doen ze daar met een roesje, maar als het de trimster lukt zonder, dan heeft dat mijn voorkeur.
Garfield zelf wordt steeds relaxter, vanochtend kon ik de deur zelfs even dicht doen dus als het slecht weer wordt, kan hij 's ochtends en ' s avonds ook hier zijn als het langer mocht gaan duren. Hij loopt me inmiddels als een hondje achterna... :smitten:
Ben helemaal opgelucht, blij met BP! :bigarmhug:
#3289680
Welkom terug meissie,fijn jou weer hier te zien! :-*

Helaas kan ik jou niet helpen met de buurkat,maar wil wel even zeggen dat ik het fantastisch vind wat jij voor die mooie rooie doet! Echt top! :-*

Edit: ik(wij) zijn ook blij dat jij weer terug bent :D en ook voor jou een :bigarmhug:
#3289714
Hallihallo Joke! Lang niet gezien, dus welkom terug! Ik hoop dat je sores nu voorbij zijn en dat je weer regelmatig hier komt bijkletsen! :-*

Ik ben met mijn vervilte Zweedse zwervertje uiteindelijk naar de da gegaan, waar hij onder narcose is gecastreerd en meteen ook kaalgeschoren. Een maand of 7 daarna ben ik in Leipzig nog een keer bij een trimster geweest, omdat de vacht weer begon te klitten. Sven heeft dan ook echt heeeeel lange haren. Ondertussen heb ik zelf de nodige kammen en een goede tondeuse aangeschaft, zodat het zelf kan bijhouden, maar in de praktijk moet meneer Anne hem wel vasthouden, want met één hand trimmen is niet te doen terwijl je met de andere probeert je kat op z'n plaats te houden. :biggrin2: Het is wel belangrijk er een leuke ervaring van te maken (al vindt Sven het weer te leuk en ligt hij luid spinnend over de grond te rollen terwijl ik bezig ben probeer te zijn ::) )

Komt vast goed vrijdag, als je pleegkat door een ervaren trimster wordt geholpen. Succes!



O, en je lijkkist doet het trouwens nog steeds! :biggrin2:
#3289735
millyckk schreef:Super bedankt voor alle reacties, de kogel is door de kerk: heb hier in de buurt een trimster gevonden die aan huis komt. Wel een half uur met haar gesproken en ik heb er vertrouwen in.
Afgesproken dat ik even tot vrijdag wacht of ik het baasje nog te pakken krijg, maar hoe dan ook maak ik vrijdag in de namiddag een afspraak.
Vanochtend ook nog even de DA gebeld: er is idd geen sprake van nierfalen, scheren doen ze daar met een roesje, maar als het de trimster lukt zonder, dan heeft dat mijn voorkeur.
Garfield zelf wordt steeds relaxter, vanochtend kon ik de deur zelfs even dicht doen dus als het slecht weer wordt, kan hij 's ochtends en ' s avonds ook hier zijn als het langer mocht gaan duren. Hij loopt me inmiddels als een hondje achterna... :smitten:
Ben helemaal opgelucht, blij met BP! :bigarmhug:

Dat klinkt positief! :)

Welkom terug!
#3289948
[quote="Anne in Duitsland

O, en je lijkkist doet het trouwens nog steeds! :biggrin2:[/quote]
Echt :o Toen ik hoorde dat hij naar Zweden ging, kneep ik hem wel... Deutsche Grundlichheit dus :D
Ik had in de link van Koek al eea over je wederwaardigheden gelezen!

Vandaag het baasje heel kort gesproken, gevraagd of het goed is dat ik wat aan die klitten doe: afspraak bij de trimster staat a.s. maandagavond om 19.00. Morgen maar eens aan het clickeren op het geluid van mijn tondeuse al vraag ik me af of dat zinvol is want die tondeuse van de trimster zal wel anders klinken...

Allemaal nogmaals dank voor het meedenken en het warme welkom!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door