Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door janninneee
#3288145
Siberienne schreef:Knappe assistent fotograaf! (En zacht bekkie ;) ;) )
Ja heel zacht bekkie!
Ze vangt best wel eens een haas, maar deze zijn altijd nog levend als ze ze komt brengen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3288154
janninneee schreef:Ja heel zacht bekkie!
Ze vangt best wel eens een haas, maar deze zijn altijd nog levend als ze ze komt brengen..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Levend, maar zwaar gestrest en mogelijk inwendig verwond... Niet oke!
Door Martine-Tom
#3288161
Kaela schreef:Levend, maar zwaar gestrest en mogelijk inwendig verwond... Niet oke!
+1

Wild hoort met rust gelaren te worden of hond aangelijnd. Dit gedrag is precies de reden voor het verdwijnen van losloopgebieden.
Door Siberienne
#3288168
Dat het een keer gebeurt kan ik me voorstellen: je kan altijd een keer verrast worden door een haas. Die duiken nou eenmaal onverwacht op en pas als dt gebeurt weet je hoe je hond erop reageert. Maar als het heel geregeld gebeurt, moet je je inderdaad afvragen of je je hond daar nog wel los moet laten lopen.

Overigens: het gebeurt zelden dat een hond een helemaal gezonde haas kan vangen. Meestal zijn ze te snel. Soms zijn hazen erg traag of lopen ze niet weg. Denk dan ook aan zieken hazen: hazenpest (tularemie) komt incidenteel weer voor in Nederland en kan met name voor mensen gevaarlijk zijn. Ik weet niet wat je met de gevangen hazen doet, maar zelf slachten zou ik dus niet aanraden.
Gebruikersavatar
Door janninneee
#3288187
Martine-Tom schreef: +1

Wild hoort met rust gelaren te worden of hond aangelijnd. Dit gedrag is precies de reden voor het verdwijnen van losloopgebieden.
Dus ze moet aangelijnd in eigen tuin?
Ze heeft er een keer een in t veld gevangen en geen idee of t een haas was of een tam uitgezet konijn maar dat ik gok t laatste want hij rende nou niet heel hard weg..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3288293
janninneee schreef:Dus ze moet aangelijnd in eigen tuin?
Ze heeft er een keer een in t veld gevangen en geen idee of t een haas was of een tam uitgezet konijn maar dat ik gok t laatste want hij rende nou niet heel hard weg..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ik vind jagen not-done, dus ja. In je eigen tuin lijkt het me best mogelijk om hazen even weg te jagen voordat de honden los gaan. En loslopen alleen op plekken waar (op dat moment) geen hazen te vangen zijn.

Een tam konijn ziet er heel anders uit dan een wilde haas, maar persoonlijk zou het me niet uitmaken wat het was. Als je weet dat je hond jaagt, zorg je er voor dat dit niet meer gebeurd.

Sorry voor het party-poopen, je foto is hartstikke leuk.
#3288305
janninneee schreef:Dus ze moet aangelijnd in eigen tuin?
Ze heeft er een keer een in t veld gevangen en geen idee of t een haas was of een tam uitgezet konijn maar dat ik gok t laatste want hij rende nou niet heel hard weg..

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Tuurlijk niet. Doen mensen hun katten ook aan de lijn als ze in het voorjaar de vogelnesten in andermans tuin komen leeghalen? Nee dus. :(

Er zijn toch ook bp-ers die jagen met hun hond? En zelf hun kippen slachten. Vergeleken daarmee is het echt niet zo'n drama als je hond per ongeluk een keer een haas vangt in de eigen tuin (wel aangelijnd houden in het bos dan). Wel sneu voor de haas, daar niet van..
Maar hoeveel honden graven wel niet regelmatig muizen uit om daarna te vermoorden... Daar zegt ook niemand wat van.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op wo 08 mar 2017, 18:41, 2 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door