Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3286322
Siberienne schreef:Gefelciteerd Jasmijn!


((( ik heb mijn partner nooit zover kunnen krijgen. De keer dat ik het T-woord opperde fietste hij zo de sloot in. We laten het maar zo.... )))
Van de wal in de sloot :???:
;D :P
#3286714
Gefeliciteerd Jasmijn.

Hier was het aanzoek ook niet romantisch. We hadden al een huis gekocht op beide namen en waren aan het twijfelen voor samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap. Toen kwam schoonmoeder even melden dat als "haar zoon" iets overkwam dat ik dan alleen de schulden zou houden en ze alles onder mijn kont zou verkopen en daarnaast de honden en eventueel kinderen van me zouden worden afgenomen.
Zij dacht dat mijn mannetje dat niet had gehoord, maar hij stond in de kamer naast ons met de deur op een kier. Schoonmoeder was nog maar net de deur uit en toen werd er gezegd, pik maar een datum we gaan trouwen, dat mens krijgt haar zin niet.
Toen hij haar meldde dat we gingen trouwen (waren al in ondertrouw) zei ze "gecondoleerd".

Haar probleem, wij zijn al 26 jaar samen en 16 jaar getrouwd.
#3286716
Ruby/Billy schreef:Gefeliciteerd Jasmijn.

Hier was het aanzoek ook niet romantisch. We hadden al een huis gekocht op beide namen en waren aan het twijfelen voor samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap. Toen kwam schoonmoeder even melden dat als "haar zoon" iets overkwam dat ik dan alleen de schulden zou houden en ze alles onder mijn kont zou verkopen en daarnaast de honden en eventueel kinderen van me zouden worden afgenomen.
Zij dacht dat mijn mannetje dat niet had gehoord, maar hij stond in de kamer naast ons met de deur op een kier. Schoonmoeder was nog maar net de deur uit en toen werd er gezegd, pik maar een datum we gaan trouwen, dat mens krijgt haar zin niet.
Toen hij haar meldde dat we gingen trouwen (waren al in ondertrouw) zei ze "gecondoleerd".

Haar probleem, wij zijn al 26 jaar samen en 16 jaar getrouwd.

Schoonouders heb je niet voor het uitzoeken, helaas..
Door eelke
#3286749
Ruby/Billy schreef:Gefeliciteerd Jasmijn.

Hier was het aanzoek ook niet romantisch. We hadden al een huis gekocht op beide namen en waren aan het twijfelen voor samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap. Toen kwam schoonmoeder even melden dat als "haar zoon" iets overkwam dat ik dan alleen de schulden zou houden en ze alles onder mijn kont zou verkopen en daarnaast de honden en eventueel kinderen van me zouden worden afgenomen.
Zij dacht dat mijn mannetje dat niet had gehoord, maar hij stond in de kamer naast ons met de deur op een kier. Schoonmoeder was nog maar net de deur uit en toen werd er gezegd, pik maar een datum we gaan trouwen, dat mens krijgt haar zin niet.
Toen hij haar meldde dat we gingen trouwen (waren al in ondertrouw) zei ze "gecondoleerd".

Haar probleem, wij zijn al 26 jaar samen en 16 jaar getrouwd.
Huh maar dat is toch niet? Met een samenlevingscontract of partnerschap ben je toch gewoon erfgenaam?
Door Lizzy
#3286753
Wat gaaf meis, gefeliciteerd :-*

Leo zegt achteraf dat ik hem gedwongen heb om een huwelijks aanzoek te doen :biggrin2: . We zijn nu al 100 jaar (28,5) heel gelukkig getrouwd :smitten:

So I would say "de zo romantisch als een deurknop aanzoeken: daar is NIKS mis mee, in tegeldeel :-*

Veel geluk saampies :-*
#3286756
eelke schreef:
Huh maar dat is toch niet? Met een samenlevingscontract of partnerschap ben je toch gewoon erfgenaam?
Met een samenlevingscontract ben je geen erfgenaam van elkaar. Dit moet je dan dmv een testament regelen.

Oh ja.... Gefeliciteerd Jasmijn!!
#3286777
jasmijn schreef:Vriendlief heeft me ten huwelijk gevraagd :D

Over de telefoon ;D

Ik ben dol gelukkig want ik had niet gedacht dat hij dit ooit zou doen, hij vond trouwen maar niks.

En nu opeens wil hij wel gaan trouwen, niet omdat het moet maar omdat hij het wil :o
Helemaal uit zichzelf :biggrin2:

Hij heeft het eergisteren gedaan dus we hebben veder nog niks geplant of zo maar ik zit zelf te denken voor over volgend jaar in het voorjaar of in de zomer.
Dan is Elza al wat ouder en kunnen we nog even sparen en kan ik alles rustig plannen ;)


Wat een geweldig leuk bericht, gefeliciteerd! :flowers:

Veel plezier en succes met het plannen. :)
#3286788
pluk schreef:Met een samenlevingscontract ben je geen erfgenaam van elkaar. Dit moet je dan dmv een testament regelen.

Oh ja.... Gefeliciteerd Jasmijn!!

Ah ja, wij hebben dat geregeld binnen het samenlevingscontract, want geen gescheiden goederen. Behalve het paard wat ik met mijn zusje heb, want anders zou, als ik dood ga, mijn vriend een half paard hebben en die zou dat liever in de diepvries willen denk ik ;D

Met trouwen is dat alles inderdaad een stuk makkelijker geregeld. Maar dat wil ik niet, want ik ben nog minder romantisch als een deurknop :P al vind ik de bruiloften van anderen en het meegenieten van de plannen daarvoor allemaal weer wel leuk.
Door eelke
#3286793
Jantina schreef:Ik denk het niet hoor Eelke...Wij moesten dat ook via testament regelen aanvullend op het samenlevingscontract toen wij ons eerste huis kochten.
En jullie hebben ook dat alles van jullie samen is?
Door eelke
#3286794
Oh wacht, dit zegt google. Wij zullen dan wel zo'n verblijvingsbeding hebben. Sorry Jasmijn, dit is wel echt heel on-romantisch.

Helaas is het niet mogelijk om in een samenlevingscontract elkaar aan de wijzen als erfgenaam. Dat kan alleen in een testament.
Het is wel mogelijk om in een samenlevingscontract een zogenaamd "verblijvingsbeding" op te nemen. Daarmee kun je afspreken dat bepaalde zaken die gemeenschappelijk eigendom zijn (bijvoorbeeld de eigen woning) na overlijden van de ene partner volledig eigendom worden van de andere partner.
Heb je geen kinderen (of afstammelingen van kinderen), dan kan deze constructie voldoende zekerheid opleveren en heb je misschien geen testament nodig. We zeggen "misschien" omdat je je wel moet bedenken dat deze constructie alleen kan werken voor zaken die gemeenschappelijk waren. Had jouw overleden partner ook eigen zaken waarvan jij geen mede-eigenaar was, dan gaan die zaken naar de erfgenamen (en dus niet naar jou).
Zijn er wel (afstammelingen van) kinderen, dan biedt deze constructie meestal niet voldoende zekerheid, omdat kinderen recht hebben op een soort "minimum-erfenis". Als kinderen door een verblijvingsbeding tekort worden gedaan, kunnen ze daartegen - met succes - protesteren. In die situatie is er dus ook een testament nodig.
#3286797
eelke schreef:Ah ja, wij hebben dat geregeld binnen het samenlevingscontract, want geen gescheiden goederen. Behalve het paard wat ik met mijn zusje heb, want anders zou, als ik dood ga, mijn vriend een half paard hebben en die zou dat liever in de diepvries willen denk ik ;D

Met trouwen is dat alles inderdaad een stuk makkelijker geregeld. Maar dat wil ik niet, want ik ben nog minder romantisch als een deurknop :P al vind ik de bruiloften van anderen en het meegenieten van de plannen daarvoor allemaal weer wel leuk.
Ook geen gescheiden bankrekeningen, auto's op 1 naam, etc?
En iets om rekening mee te houden: een toekomstige erfenis van (groot)ouders valt niet automatisch in het gemeenschappelijk vermogen

Het plannen en organiseren van een bruiloft lijkt me geweldig! Maar het gedoe zelf, nee dank je. En de kosten :o ik snap dat je het heel low budget kunt doen maar als ik hoor wat mijn zusjes en broer hebben uitgegeven... daar kan ik heel veel andere leuke dingen mee doen..
en ik vind dat je dan wel een trouwjurk aan moet, maar ik vind bijna alle jurken lelijk, dus dat zou ook een drama worden... dus ik trouw maar niet :biggrin2:

Ik blijf het "aanzoek" van de inmiddels ex van mijn moeder ook leuk vinden.
Op de bank bij familie op nieuwjaarsdag "en heb jij nog goede voornemens? Ja, ik ga dit jaar trouwen"
mijn moeder verslikte zich acuut in de koffie :biggrin2:
#3286799
pluk schreef:Ook geen gescheiden bankrekeningen, auto's op 1 naam, etc?
En iets om rekening mee te houden: een toekomstige erfenis van (groot)ouders valt niet automatisch in het gemeenschappelijk vermogen

Het plannen en organiseren van een bruiloft lijkt me geweldig! Maar het gedoe zelf, nee dank je. En de kosten :o ik snap dat je het heel low budget kunt doen maar als ik hoor wat mijn zusjes en broer hebben uitgegeven... daar kan ik heel veel andere leuke dingen mee doen..
en ik vind dat je dan wel een trouwjurk aan moet, maar ik vind bijna alle jurken lelijk, dus dat zou ook een drama worden... dus ik trouw maar niet :biggrin2:

Ik blijf het "aanzoek" van de inmiddels ex van mijn moeder ook leuk vinden.
Op de bank bij familie op nieuwjaarsdag "en heb jij nog goede voornemens? Ja, ik ga dit jaar trouwen"
mijn moeder verslikte zich acuut in de koffie :biggrin2:
Nope. 1 spaar en 1 betaalrekening, auto's kunnen maar op 1 naam denk ik? Net wie overschrijft toch. De ene op hem, de andere op mijn naam. Verzekeren wel gezamelijk, en de wegenbelasting ook gezamenlijk (want alles gezamenlijk, want immers maar 1 betaalrekening) Alleen Joep is een ding, want die is gift van mijn moeder (van mijn moeder, dus van mij, cd van jou, cd van miiiijjjjj) maar dat vind ik niet zo erg ;)

Zodra je zegt dat het voor trouwen, of een begrafenis is is alles meteen heel duur. Maar je kunt het inderdaad zo gek maken als je zelf wilt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door