Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#3280280
Onze Oliver, bijna 2 jaar oud!
Een engelse bulldog met energie voor tien, topconditie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door fransbulletje op di 31 jan 2017, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#3280282
Jeetje , alweer bijna twee ! Wat gaat het toch hard zeg
leuk om hem weer eens voorbij te zien komen :-* :-* ( Al moet ik nog wel steeds slikken hoor bij het zien van een E.B )
Die laatste foto ;D ;D ;D :biggrin2: Die is echt geweldig ! :-* :-*
Door fransbulletje
#3280294
smulpaap schreef:Jeetje , alweer bijna twee ! Wat gaat het toch hard zeg
leuk om hem weer eens voorbij te zien komen :-* :-* ( Al moet ik nog wel steeds slikken hoor bij het zien van een E.B )
Die laatste foto ;D ;D ;D :biggrin2: Die is echt geweldig ! :-* :-*
De tijd vliegt inderdaad voorbij maar o,o wat een lol met dat beest.
Het is of er een tank door je huis heen scheurt, heerlijk eigenwijs en een enorme knuffelbeer.
Altijd vrolijk en zo gek als een deur.
Iedere dag een flinke wandeling hij loopt als een trein, echt super!
Over een maandje mag hij weer een keertje meedoen op show, ben benieuwd.
Hoop dat we als eerste in de ring staan want inhalen mag niet ;D ;D ;D
Door smulpaap
#3280309
fransbulletje schreef:De tijd vliegt inderdaad voorbij maar o,o wat een lol met dat beest.
Het is of er een tank door je huis heen scheurt, heerlijk eigenwijs en een enorme knuffelbeer.
Altijd vrolijk en zo gek als een deur.
Iedere dag een flinke wandeling hij loopt als een trein, echt super!
Over een maandje mag hij weer een keertje meedoen op show, ben benieuwd.
Hoop dat we als eerste in de ring staan want inhalen mag niet ;D ;D ;D
Ach een beetje keurmeester ziet dat wel door de vingers hoor :biggrin2:
Gewoon nog gekker doen dan anders :D
Door fransbulletje
#3280434
chery schreef:Lieve mooie gekke Ollie!!!! Hij blijft geweldig en ik kom supporten in Groningen!!
Leuk!!!
Door fransbulletje
#3280467
Lizzy schreef:Wat heerlijk, een bulldog in top conditie :-* ! Pluim voor de fokker, pluim voor jou :-* !

Wat een schattige foto's :smitten:
Dank je wel Lizzy voor je complimenten maar ook een hele dikke pluim voor jouw barfforum!

Dankzij het barfforum staat Oliver op vlees, wordt hij niet standaard ontwormd en geënt.
Bulldoggen zijn best gevoelig voor oor en tussenteense ontstekingen en de nodige huid en vachtproblemen.
Dankzij goede voeding en niet standaard de rotzooi erin stoppen is Oliver een prachtige en mooi gespierde bulldog geworden.
Hij weegt nu 24,3 kg en heeft een lijntje wat je bij weinig bulldoggen ziet.
Hij heeft taille en geen grammetje vet, dat zie je terug in zijn geweldige gangwerk en uithoudingsvermogen.
In maart mag hij weer een keertje naar show, is meer dan een jaar geleden dat we samen in de ring stonden in de puppyklasse.
Dezelfde keurmeester van toen keurt en was toen heel lovend over hem dus ben heel benieuwd wat hij nu van hem vindt.
Door smulpaap
#3280503
fransbulletje schreef:Dank je wel Lizzy voor je complimenten maar ook een hele dikke pluim voor jouw barfforum!

Dankzij het barfforum staat Oliver op vlees, wordt hij niet standaard ontwormd en geënt.
Bulldoggen zijn best gevoelig voor oor en tussenteense ontstekingen en de nodige huid en vachtproblemen.
Dankzij goede voeding en niet standaard de rotzooi erin stoppen is Oliver een prachtige en mooi gespierde bulldog geworden.
Hij weegt nu 24,3 kg en heeft een lijntje wat je bij weinig bulldoggen ziet.
Hij heeft taille en geen grammetje vet, dat zie je terug in zijn geweldige gangwerk en uithoudingsvermogen.
In maart mag hij weer een keertje naar show, is meer dan een jaar geleden dat we samen in de ring stonden in de puppyklasse.
Dezelfde keurmeester van toen keurt en was toen heel lovend over hem dus ben heel benieuwd wat hij nu van hem vindt.
Klopt hoor , het is echt een wereld van verschil bij dit ras .
Wij werden jaren geleden eens aangesproken door een man , in een park waar we veel kwamen
Hij had zelf ook een E.B gehad en de Bull kreeg ook vers
Hij vroeg ons direct , dit zijn zeker rauw gevoerde Bullen he ?
Heel gesprek natuurlijk . Noa was er ook nog , ze was toen dik 12
Toen vroeg hij ons , kennen jullie T. ook ? (een andere E.B ) die daar ook kwam
Ja , die kennen we . Een Bull die toen 2 jaar was , tonnetje rond , totaal geen glans , en wel voor 10 jaar i.pv 2 jaar door kon gaan
Bullen zoeken elkaar op , T. kon Amber niet bijhouden . Amber had ook een enorme conditie
De dierenarts ( bij wijze van ) die kennen wij niet hoor . Ik kan op een paar vingers tellen wat ze hebben gemankeerd , en in Amber haar geval was het vaak lomp gedoe als ze al eens iets had .
Ik gil al 100 jaar tegen E.B eigenaren dat vooral dit ras vers moet eten , ook tegen de eigenaar van T. Maar nee , dat hoeft niet . Ik had hem graag een half jaar in huis willen hebben
Door fransbulletje
#3280526
smulpaap schreef:Klopt hoor , het is echt een wereld van verschil bij dit ras .
Wij werden jaren geleden eens aangesproken door een man , in een park waar we veel kwamen
Hij had zelf ook een E.B gehad en de Bull kreeg ook vers
Hij vroeg ons direct , dit zijn zeker rauw gevoerde Bullen he ?
Heel gesprek natuurlijk . Noa was er ook nog , ze was toen dik 12
Toen vroeg hij ons , kennen jullie T. ook ? (een andere E.B ) die daar ook kwam
Ja , die kennen we . Een Bull die toen 2 jaar was , tonnetje rond , totaal geen glans , en wel voor 10 jaar i.pv 2 jaar door kon gaan
Bullen zoeken elkaar op , T. kon Amber niet bijhouden . Amber had ook een enorme conditie
De dierenarts ( bij wijze van ) die kennen wij niet hoor . Ik kan op een paar vingers tellen wat ze hebben gemankeerd , en in Amber haar geval was het vaak lomp gedoe als ze al eens iets had .
Ik gil al 100 jaar tegen E.B eigenaren dat vooral dit ras vers moet eten , ook tegen de eigenaar van T. Maar nee , dat hoeft niet . Ik had hem graag een half jaar in huis willen hebben
Zo herkenbaar wat je schrijft.
De bullenpagina's op facebook staan vol met ellendige verhalen over ontstekingen, huid en vacht problemen etc.
Heb daar meerdere keren een link naar barfplaats geplaatst maar het zijn allen mensen met een hond en willen zich gewoon nergens in verdiepen. Bullen komen overal vandaan en niet van de beste adressen helaas.

Ik heb vorig jaar een bullengroep opgericht met familiebullen ( fokker) van Oliver, echt heel erg leuk.
Inmiddels sta ik daar bekend als versvoerder en krijg regelmatig vragen.
Het lukt soms om ze net het laatste duwtje naar vers te geven want inderdaad eigenlijk zouden alle engelse bullen vers moeten eten.
Hun gezondheid is echt zoveel beter op vers.

Oliver wordt in april 2 jaar en vanmorgen was ik voor het eerst bij de dierenarts.
De lomperik trekt regelmatig aan takjes van struiken als hij er langs dendert, echt klierigheid.
Nu had hij een hele dikke wang en ik zag een wondje zitten, ontsteking dus.
Volgens dierenarts kon hij ook nog wel zelf gewoon op zijn wang gebeten hebben ::)
Paar dagen AB gekregen en vanmiddag de eerste nota ingediend bij Ohra, na 1,5 jaar!
Mensen die hem zien lopen staan versteld over zijn tempo, snelle wendbaarheid en uithoudingsvermogen.
Paar jaar geleden liep hier een engelse bull, bijna vierkant en lopen was het eigenlijk niet hij sjokte een rondje.
Vorig jaar is hij ineens dood neergevallen , zijn baasjes weten niet wat ze zien als ze Oliver voorbij zien scheuren.
Het is echt zo gaaf om een engelse bulldog te hebben met zo'n conditie, gewoon en normaal leven zoals het hoort.

We voeren nu inmiddels zo'n 10 jaar kvv en ook de fransjes doen het er geweldig op.
Een dierenarts zien we om te titeren en daar blijft het bij.

Het zou mooi zijn als de fokkers van dit ras vers gingen voeren maar de meeste voeren de Royal Canin engelse bulldogbrok.
Pupkopers krijgen die brokken mee en vervolgens blijft de bull die brok eten want die zijn tenslotte voor het ras en dus goed.
Er is zelfs een fokker die geen pup aan je wil verkopen als je hem op vers zet, ze kunnen dan geen garantie geven!!!!!
Gelukkig zijn er ook al enkele fokkers die wel vers voeren maar die kun je op 1 hand tellen helaas.
Door smulpaap
#3280593
fransbulletje schreef:Zo herkenbaar wat je schrijft.
De bullenpagina's op facebook staan vol met ellendige verhalen over ontstekingen, huid en vacht problemen etc.
Heb daar meerdere keren een link naar barfplaats geplaatst maar het zijn allen mensen met een hond en willen zich gewoon nergens in verdiepen. Bullen komen overal vandaan en niet van de beste adressen helaas.

Ik heb vorig jaar een bullengroep opgericht met familiebullen ( fokker) van Oliver, echt heel erg leuk.
Inmiddels sta ik daar bekend als versvoerder en krijg regelmatig vragen.
Het lukt soms om ze net het laatste duwtje naar vers te geven want inderdaad eigenlijk zouden alle engelse bullen vers moeten eten.
Hun gezondheid is echt zoveel beter op vers.

Oliver wordt in april 2 jaar en vanmorgen was ik voor het eerst bij de dierenarts.
De lomperik trekt regelmatig aan takjes van struiken als hij er langs dendert, echt klierigheid.
Nu had hij een hele dikke wang en ik zag een wondje zitten, ontsteking dus.
Volgens dierenarts kon hij ook nog wel zelf gewoon op zijn wang gebeten hebben ::)
Paar dagen AB gekregen en vanmiddag de eerste nota ingediend bij Ohra, na 1,5 jaar!
Mensen die hem zien lopen staan versteld over zijn tempo, snelle wendbaarheid en uithoudingsvermogen.
Paar jaar geleden liep hier een engelse bull, bijna vierkant en lopen was het eigenlijk niet hij sjokte een rondje.
Vorig jaar is hij ineens dood neergevallen , zijn baasjes weten niet wat ze zien als ze Oliver voorbij zien scheuren.
Het is echt zo gaaf om een engelse bulldog te hebben met zo'n conditie, gewoon en normaal leven zoals het hoort.

We voeren nu inmiddels zo'n 10 jaar kvv en ook de fransjes doen het er geweldig op.
Een dierenarts zien we om te titeren en daar blijft het bij.

Het zou mooi zijn als de fokkers van dit ras vers gingen voeren maar de meeste voeren de Royal Canin engelse bulldogbrok.
Pupkopers krijgen die brokken mee en vervolgens blijft de bull die brok eten want die zijn tenslotte voor het ras en dus goed.
Er is zelfs een fokker die geen pup aan je wil verkopen als je hem op vers zet, ze kunnen dan geen garantie geven!!!!!
Gelukkig zijn er ook al enkele fokkers die wel vers voeren maar die kun je op 1 hand tellen helaas.


Oh ja , ik ken ook diverse voorbeelden
Zo hadden we hier in de buurt een reu van 3 jaar , je rook het al als hij eraan kwam :-X Zijn plooien zagen groen . Strippenkaart bij de d.a . Maar nee , andere voeding dat hoefde niet hoor

Wij gingen weleens naar de dagen van BOL . We spraken anderhalf uur voordat de officiele wandeling begon al af . Dan gingen we met een groep van 10 Bullen alvast fatsoenlijk wandelen . Amber vond er anders geen moer aan . :biggrin2:

Amber was eens aan het racen door Geestmerambacht , een groot recreatiegebied . Er stond ene vrouw , die keek haar met verbazing na . En zei , ik wist niet dat een E.B dat ook kon . Of Noa , de oude tang die op 11 jarige leeftijd zo gek als een deur werd en het op een sprinten zette . Zo is ze eens in de kofferbak van een auto gesprongen , want de betreffende meneer had altijd jammie in zijn auto liggen . Toen volgde er ook een opmerking . Kan een E.B dat ? Nou je ziet het
Een kennisje van mij heeft er drie gehad , allemaal op vers . Ze zijn 11 , dik 12 en 13,4 jaar geworden
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door