Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door TomsBorders
#3279163
wil je ze live extern kunnen bekijken of wil je het opnemen en later terug afspelen?
Is dit voor overdag met veel licht of is dit voor s'avonds als het wat donkerder is?
Heb je een computer of server met voldoende RAM geheugen tot je beschikking? En hoe hoog wil je de kwaliteit?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3279167
Wij hebben een vrij simpel cameratje van Wanscam. Werkt op Wifi, dus overal neer te zetten waar een stopcontact is. Filmt in het donker met infrarood. Geen geweldige kwaliteit, maar ruimschoots goed genoeg om te zien wat er gebeurd.
Met een app op de mobiel overal te volgen.

Enige nadeel vind ik van deze, dat is ie elke dag opnieuw zichzelf afstelt. Dan gaat het bolletje ronddraaien en eindigt op een andere plek dan ik hem ingesteld had. Via de pc prima terug te zetten, via de mobiel een ramp wegens vertraging. Dus dan zie ik de rest van de dag plafond ipv mijn vogels... Ik weet niet of andere merken/modellen dit ook doen, is wel iets om op te letten.

De onze kostte een euro of 45.
#3279168
TomsBorders schreef:wil je ze live extern kunnen bekijken of wil je het opnemen en later terug afspelen?
Is dit voor overdag met veel licht of is dit voor s'avonds als het wat donkerder is?
Heb je een computer of server met voldoende RAM geheugen tot je beschikking? En hoe hoog wil je de kwaliteit?
Ik wil het opnemen om later te bekijken. Ik heb wel een computer maar geen idee hoeveel geheugen ik daarvoor nodig heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door tt-tjes
#3279176
Ik heb een ip camera van Eminent, de EM 6025 dacht ik. 59,00 bij mediamarkt. Werkt goed, op Wifi. Ook met infrarood voor 's nachts en overal neer te zetten bij een stopcontact.
Het enige nadeel is dat als ik op 4G zit ik de camera niet zo soepel kan laten bewegen.
Er zijn ook uitgebreidere modellen waar je NAS op aan kunt sluiten, maar dan moet je dat ook wel hebben. Voor mij is deze genoeg zodat ik af en toe kan kijken hoe puppenmans zich gedraagt als we er niet zijn.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3279200
Een NAS is een harde schijf die je aansluit op een router (netwerk). Je kan er data op opslaan, films kijken, data delen. :)

Wij hebben nog geen camera voor de hond, maar zijn ons wel aan het orienteren.
#3279214
Els&Flow schreef:Een NAS is een harde schijf die je aansluit op een router (netwerk). Je kan er data op opslaan, films kijken, data delen. :)

Wij hebben nog geen camera voor de hond, maar zijn ons wel aan het orienteren.
Aha bedankt!
Ik ben ook ff aan het kijken wat het beste is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door kayla
#3279233
Ik heb deze.
http://www.cleverdog.online/nl/

Ben hier heel tevreden over voor dat geld. De camera hoeft alleen maar aangesloten te worden op een stroompunt + er moet een micro sd kaartje in om op te kunnen nemen. (Je kunt als je 24 uur opneemt 7 dagen opnemen op een sd kaartje van 32 gb). Je hoeft dus niets op een computer op te slaan. De rest gaat via wifi en via een app op je smartphone. Je kunt via je telefoon alles bedienen/bekijken. De camera heeft best wel veel instellingsmogelijkheden. Opnemen, terugkijken, op speaker zetten om het geluid in de ruimte te horen en je kunt iets tegen Zoë zeggen als het moet.
Ik heb wel een USB verlengkabel 3 meter (voor een paar cent bij de Action) moeten kopen, want ik wil geen losse (stroom)kabels in de ruimte waar mijn honden zitten.

Ik gebruik hem overdag om mijn honden in de gaten te houden als ik weg ben. De camera heeft nachtzicht, maar dan zijn geen duidelijke details (gezichtsuitdrukkingen) zichtbaar. Mijn honden zitten in 1 grote ruimte. De camera heb ik zo ingesteld dat hij alles waarneemt binnen die ruimte. Als er beweging is in de ruimte laat de telefoon een signaal horen.

Ik heb deze camera gekocht om te kijken of het werkt met de bedoeling om dan een betere te kopen (Nest), maar deze voldoet waar ik hem voor nodig heb.
#3279621
kayla schreef:Ik heb deze.
http://www.cleverdog.online/nl/

Ben hier heel tevreden over voor dat geld. De camera hoeft alleen maar aangesloten te worden op een stroompunt + er moet een micro sd kaartje in om op te kunnen nemen. (Je kunt als je 24 uur opneemt 7 dagen opnemen op een sd kaartje van 32 gb). Je hoeft dus niets op een computer op te slaan. De rest gaat via wifi en via een app op je smartphone. Je kunt via je telefoon alles bedienen/bekijken. De camera heeft best wel veel instellingsmogelijkheden. Opnemen, terugkijken, op speaker zetten om het geluid in de ruimte te horen en je kunt iets tegen Zoë zeggen als het moet.
Ik heb wel een USB verlengkabel 3 meter (voor een paar cent bij de Action) moeten kopen, want ik wil geen losse (stroom)kabels in de ruimte waar mijn honden zitten.

Ik gebruik hem overdag om mijn honden in de gaten te houden als ik weg ben. De camera heeft nachtzicht, maar dan zijn geen duidelijke details (gezichtsuitdrukkingen) zichtbaar. Mijn honden zitten in 1 grote ruimte. De camera heb ik zo ingesteld dat hij alles waarneemt binnen die ruimte. Als er beweging is in de ruimte laat de telefoon een signaal horen.

Ik heb deze camera gekocht om te kijken of het werkt met de bedoeling om dan een betere te kopen (Nest), maar deze voldoet waar ik hem voor nodig heb.
Heb hij hem ook bij deze winkel gekocht?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3279644
kayla schreef:Ik heb deze.
http://www.cleverdog.online/nl/
Houdt er rekening mee dat deze camera's geregistreerd worden bij een server in China. Het lijkt dat je alleen zelf de beelden kunt bekijken, maar je weet het nooit.

Het meest simpele is een IP-camera zoals bijvoorbeeld deze klik.
Prijs is hier veel te hoog, maar deze camera's worden regelmatig aangeboden via marktplaats of groupdeal. Ik heb er zelf ook twee, ooit gekocht voor € 49,- per stuk (of daaromtrent).

Is iets lastiger te configureren voor een leek, maar het is niet ondoenlijk.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3279648
Wij gebruiken voor de kamer waar Sissy 's-nachts slaapt een oude telefoon om haar in de gaten te kunnen houden. Die kost dus niets, want die hadden we toch al. Ml. heeft daar een programmaatje op gezet zodat die als webcam gebruikt kan worden. We hadden ook nog een oude telefoonhouder voor in de auto liggen waar we hem mee opgehangen hebben.
Een super voordelige oplossing en werkt perfect ;)
Een programmaatje dat je op die telefoon zou kunnen zetten is bijvoorbeeld ip webcam
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door