Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3277437
Ik vond het een bijzonder spectakel om te zien.
Echt Amerikaans.
Amerikanen zijn volgens mij veel vaderlandslievender dan wij hier zijn.
Trots op hun land.
Dat vind ik mooi om te zien.

Ik vond Trump mild, na al zijn extreme campagne retoriek.
Ik ben geen fan van hem, maar was dat ook niet echt van Hillary of Obama.

Ik vind die demonstraties en dat slopen belachelijk, Trump is democratisch verkozen. Ik denk dat de republikeinen net zo walgden van Obama, maar die hebben toen ook de boel niet afgebroken.

Ik denk dat we allemaal eens moeten stoppen met commentaar hebben op Trump en eens zien wat hij presteert. Ondanks dat ik het een vrouwonvriendelijke en respectloze creep vind....hoe eerlijk is de info die wij krijgen...?
#3277439
Borke schreef:Ik vond het een bijzonder spectakel om te zien.

Ik denk dat we allemaal eens moeten stoppen met commentaar hebben op Trump en eens zien wat hij presteert. Ondanks dat ik het een vrouwonvriendelijke en respectloze creep vind....hoe eerlijk is de info die wij krijgen...?
Nou sorry hoor, maar hij maakt het zijn tegenstanders wel erg makkelijk met zijn in mijn ogen belachelijke uitspraken. Wat kan daar niet eerlijk aan zijn? Hij heeft de uitspraken toch zelf gedaan? Of is het niet eerlijk dat alleen zijn belachelijke uitspraken worden getoond en minder zijn goede? Maar dat gaat toch ook op voor zijn tegenstanders? Het is maar net wat je zelf wilt zien.
#3277440
Borke schreef:Ik vond het een bijzonder spectakel om te zien.
Echt Amerikaans.
Amerikanen zijn volgens mij veel vaderlandslievender dan wij hier zijn.
Trots op hun land.
Dat vind ik mooi om te zien.

Ik vond Trump mild, na al zijn extreme campagne retoriek.
Ik ben geen fan van hem, maar was dat ook niet echt van Hillary of Obama.

Ik vind die demonstraties en dat slopen belachelijk, Trump is democratisch verkozen. Ik denk dat de republikeinen net zo walgden van Obama, maar die hebben toen ook de boel niet afgebroken.

Ik denk dat we allemaal eens moeten stoppen met commentaar hebben op Trump en eens zien wat hij presteert. Ondanks dat ik het een vrouwonvriendelijke en respectloze creep vind....hoe eerlijk is de info die wij krijgen...?
Hoe normaal is het om je familie belangrijke baantjes te geven en niet echt afstand te nemen van je bedrijven terwijl je beloofde dat wel te doen? Ik heb grote twijfels aan zijn integriteit.

Afbeelding

Ik ben inderdaad heel benieuwd wat hij praktijk gaat brengen maar ik ben nog niet onder de indruk van wat hij tot nu toe liet zien. Hij gaat wel heel openlijk over fatsoensnormen heen. Andere presidenten deden dat misschien meer stiekem, waren minder openlijk fout maar dat maakt hem in mijn ogen niet 'beter' dan de stiekemerds.
#3277441
Tsja de geliefde Kennedy ging vreemd, maar deed het stiekem....
Is dat politiek correcter?

Nieuws wat we hier zien wordt uitvergroot.
Ik word niet vrolik van "grab them by the pussy" maar laten we eens zien wat hij presteert als president. Daar weten we nog niets van.
#3277444
Borke schreef:Tsja de geliefde Kennedy ging vreemd, maar deed het stiekem....
Is dat politiek correcter?

Nieuws wat we hier zien wordt uitvergroot.
Ik word niet vrolik van "grab them by the pussy" maar laten we eens zien wat hij presteert als president. Daar weten we nog niets van.

Ja wat kunnen we anders doen, zien wat hij presteert en nee we weten nog niet hoe hij het in de praktijk gaat doen. Ik hoop maar dat hij het goed gaat doen. Maar neemt niet weg dat ik vind dat ik mag zeggen dat ik het maar een waardeloos figuur vind.
#3277445
Mieke L. schreef:Ja wat kunnen we anders doen, zien wat hij presteert en nee we weten nog niet hoe hij het in de praktijk gaat doen. Ik hoop maar dat hij het goed gaat doen. Maar neemt niet weg dat ik vind dat ik mag zeggen dat ik het maar een waardeloos figuur vind.
Zo'n waardelos is hij niet anders werd hij geen president van de Verenigd Staten.
Zie het jou nog niet worden, ja bitterballenkoningin dat wel! :D
#3277448
Lizzy schreef:En? Wat vond je ervan?
Ik vond enkele uitspraken interessant.

Het niet meer willen opleggen van de leefwijze in de VS aan andere landen. Lijkt me een grote stap vooruit. De VS is natuurlijk ontstaan op die manier. Iedereen en alles uitmoorden en het land vervolgens als van jou verklaren en wat er nog leeft dwingen tot jouw leefstijl. Hetgeen de blanken eeuwenlang 'overal' op de aarde doen. Overigens geeft hij geen morele reden op dit niet meer te willen doen. Zijn reden is geld. Het geld dat het de VS kost zich met andere landen te bemoeien. Dat vindt hij verspilling. Maar hoe dan ook ben ik benieuwd naar de uitwerk ervan op wereldniveau.

De andere uitspraak die ik interessant vind is dat hij benoemt dat een kleine club mensen, ten koste van een heleboel mensen in de onderlagen, rijk zijn geworden over de ruggen van. Hij linkt die club aan Washington. En hij zegt dit te willen veranderen door het land terug te geven aan het volk. Ik weet niet precies hoe hij dit ziet, welke club mensen hij bedoelt, daar ben ik nieuwsgierig naar. Wat voor stappen hij op dit gebied zal gaan zetten. Het zou mooi zijn als hij het systeem van de Federal Reserve aanpakt. Gezien de mensen die hij heeft aangesteld lijkt deze kans klein (oa mensen uit het bankenwezen), maar toch, hij heeft al in verschillende speeches gesproken over die kleine club rijke mensen die alles bepalen. Dus ik ben benieuwd. Als hij niets aan de fed doet, verandert er verder niks, Clinton had dit zeker ook niet gedaan.

De andere uitspraken passen helemaal bij wat hij is, een zakenman. Hij ziet het land als een bedrijf. Hij ziet volgens mij heel helder voor zich wat hij allemaal wil doen. Ik heb geen idee hoe hij is als bedrijfsvoerder. Daar zijn allerlei tegenstrijdige berichten over. Maar zoveel geld bij elkaar verzamelen laat mij toch denken dat in dat proces mensen zijn benadeeld linksom of rechtsom. Sowieso vind ik het niet ideaal dat er mensen/families zijn met zoveel geld. En zijn idee dat een land/samenleving altijd moet groeien klinkt mij ontzettend naïef en achterhaald in de oren. Een eng idee dat hij de aarde als iets onuitputtelijks ziet.

Ik geloof dat hij als mens meer onafhankelijk is dan de vorige paar presidenten. De vraag is of hij die onafhankelijkheid weet te behouden en wat hij ermee gaat doen, en ook of zoveel macht hem niet boven het hoofd gaat stijgen, waardoor hij zich als een dictator gaat opstellen.
Laatst gewijzigd door Esther Q op za 21 jan 2017, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#3277457
Kuikuhnek schreef:Niet helemaal nee, maar mensen die al jaren in Engeland wonen moeten mogelijk het land uit. En die zitten daar niet eens illegaal. Engeland heeft het niet zo op immigranten die daar komen werken. Daar willen de regels strenger voor gaan maken. Allemaal,zaken die je amper hoort.
Ik kan me toch herinneren dat daar meteen na de bekendmaking van de uitslag uitgebreid over is bericht.
Misschien was dat via een te links kanaal zodat je het niet hebt meegekregen?
#3277461
Kuikuhnek schreef:Maar even los van Trump, ik vind het wel een mooi spektakel om te zien.
Geweldig, lekker over de top.
Zoals ze dan zeggen, only in America.
Ik vond het een uiterst vreemde vertoning. Inderdaad dat kan alleen in Amerika. In de UK, Rusland, China, etc zou dat veel strakker geregiseerd zijn.
#3277469
Lazy Garfield schreef:Zo'n waardelos is hij niet anders werd hij geen president van de Verenigd Staten.
Zie het jou nog niet worden, ja bitterballenkoningin dat wel! :D
Als die man geen puissant rijke papa had gehad, denk ik niet dat hij de president van de VS was geworden.
#3277489
Eerste stap is gezet door Trump, een decreet tegen obamacare.

Las net een bericht over de vorige keer dat de VS heeft geroepen voor en door Amerikanen qua economie. Het gevolg was dat de wereld nog dieper in een economische crisis kwam en de prijzen in de VS skyhigh gingen. Productie terughalen naar de VS en hoge importkosten voor het buitenland werkten toen juist averechts. http://nos.nl/l/2154120
Typisch een geval dat populistisch mooi klinkt maar in de praktijk hopeloos verkeerd uit kan pakken. Hopelijk kunt meneer Trump de geschiedenis en maakt hij niet diezelfde fout :-X

En ja, hij is democratisch gekozen dus hebben we ermee te dealen. Hoorde wel dat het absolute aantal stemmen voor Hillary was, maar dat kan nou eenmaal in het Amerikaanse kiesstelsel. Ook van Hillary was ik geen fan.
Andermans zaken vernielen bij demonstraties vind ik nooit goed, ongeacht de reden. Degenen die dit deden wisten dit ook want anders trek je geen zwarte hoodie aan met een sjaal voor je gezicht om zo onherkenbaar mogelijk te zijn :-X ik vind wel dat bij een democratie ook het recht van demonstratie hoort.

Ik ben wat dat betreft blij met ons poldermodel waar partijen worden gedwongen om met elkaar samen te werken en de kans klein is dat 1 politieke partij alles kan bepalen.
#3277502
Kuikuhnek schreef:Ik vind vooral de reacties van de linkse kant te triest voor woorden.
Die vandalen vertegenwoordigen net zo min "de linkse kant" als dat de neo-Nazis die Trump steunen "de rechtse kant" vertegenwoordigen. Trouwens jammer dat er van kanten gesproken wordt.
Kuikuhnek schreef:Het grappige is dat dit momenteel in Engeland ook gebeurt en ook met Nederlanders die daar al jaren wonen.
Maar dat hoor je amper in de media.
D66: Brexit: wat gebeurt er met Nederlanders in Groot-Brittannië?

NOS: Nederlandse moet na 24 jaar vertrekken uit Engeland

NOS: Onduidelijk wat brexit voor EU-migranten betekent

RTL: Nasleep brexit: meer Britten willen Nederlander worden

NRC: Dit zijn de gevolgen van de Brexit voor Nederland

Een artikel op pvv.nl of powned.nl kon ik niet vinden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door