Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3276273
Net even naar het journaal gekeken en ik hoor/zie:
Een man en vrouw liepen met hun 2 honden buiten. Hun honden kregen ruzie, de man probeert ze uit elkaar te halen en de twee honden richten zich op hem!?
De vrouw rent naar huis om een pistool te halen en schiet beide honden dood.

De man is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. Flink gebeten in de borststreek.


Wat vreselijk allemaal toch!
Dan zit ik te denken wat hier allemaal aan vooraf gegaan is.
Twee eigen honden die gaan vechten.
Ze slaan zo door dat ze hun eigen baas aanvallen...
Heftig!

Je zag een hond van achteren, een ongecastreerde reu.

Ik merk dat het me veel doet. Het drama wat er voorgevallen is. (vandaar even dit berichtje ;))
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3276276
Dat maar daarnaast: goh schat ik ren ff naar huis om een pistool te pakken?! Maar goed dat wordt nog onderzocht.
Enorm veel schade bij een incident. Dat een hond redirected agressie toont in zo'n geval dat kan, maar toch zullen de meeste na een uithaal stoppen als ze merken wat ze doen. :( Triest wederom. Maar ik denk dat het niet lang meer kan duren (alhoewel dat poldermodel) dat er maatregelen gaan komen, maar of het de juiste zullen zijn?
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3276278
Ik weet niet wat ik erger vind. 2 vechthonden die aanvallen en proberen te doden of dat de eigenaren bij voorbaat al een geladen schietijzer in huis hebben liggen, klaar voor als het nodig is..

En waarom vallen ze hun eigenaar aan? Wat heeft die vent met ze gedaan dat ze zich tegen hem keren? Die reu leek op een blauwe staff, maar goed dat is speculatie. En ja, deze rassen kunnen opeens tekeer gaan maar waarom ligt er dan een schietwapen klaar? Niet omdat je je honden en of medemens zo vertrouwt. :-X

Wederom een zaak waarbij alleen maar verliezers zijn, met de 2 honden voorop. Te verschrikkelijk weer voor woorden. :'(
Gebruikersavatar
Door Hope
#3276283
Zo fijn hé, het zullen je buren zijn. Twee vechthonden en een geladen vuurwapen.
En sorry, maar ik zou dus niet weten hoe je dan ook daadwerkelijk moet schieten met zo'n ding, dus dat zegt ook wel wat.

Kan je het je voorstellen? Dat je ziet dat je honden je man opvreten, dat je dat alleen achter laat, je huis binnen loopt, dat wapen pakt (ik neem aan dat het niet aan een spijker bij de voordeur hangt), terug naar buiten loopt en dan je honden doodschiet.
Mijn handen zouden zó erg trillen dat ik alles neer zou schieten behalve mijn doelwit ::)

Afijn, er hadden al lang maatregelen moeten zijn voor dit soort honden.
Door Lizzy
#3276285
Hope schreef:Zo fijn hé, het zullen je buren zijn. Twee vechthonden en een geladen vuurwapen.
En sorry, maar ik zou dus niet weten hoe je dan ook daadwerkelijk moet schieten met zo'n ding, dus dat zegt ook wel wat.

Kan je het je voorstellen? Dat je ziet dat je honden je man opvreten, dat je dat alleen achter laat, je huis binnen loopt, dat wapen pakt (ik neem aan dat het niet aan een spijker bij de voordeur hangt), terug naar buiten loopt en dan je honden doodschiet.
Mijn handen zouden zó erg trillen dat ik alles neer zou schieten behalve mijn doelwit ::)

Afijn, er hadden al lang maatregelen moeten zijn voor dit soort honden.
Misschien zit mevrouw wel op een schietvereniging. En dat blijkt dan allemaal verdomd handig, zo in haar situatie :-X
Door Siberienne
#3276286
Els&Flow schreef:Ik weet niet wat ik erger vind. 2 vechthonden die aanvallen en proberen te doden of dat de eigenaren bij voorbaat al een geladen schietijzer in huis hebben liggen, klaar voor als het nodig is..

En waarom vallen ze hun eigenaar aan? Wat heeft die vent met ze gedaan dat ze zich tegen hem keren? Die reu leek op een blauwe staff, maar goed dat is speculatie. En ja, deze rassen kunnen opeens tekeer gaan maar waarom ligt er dan een schietwapen klaar? Niet omdat je je honden en of medemens zo vertrouwt. :-X

Wederom een zaak waarbij alleen maar verliezers zijn, met de 2 honden voorop. Te verschrikkelijk weer voor woorden. :'(
Eens ! Alleen verliezers.

Alleen, waarom zo de man 'iets'gedaan moeten hebben? Ik ben zo bang dat dit honden waren met een zodanige agressie dat ze niet eens meer weten wat ze doen en dus gewoon doorgaan, ook al is het de baas... die wellicht ik zelf dat totaal niet goed ingeschat heeft.

Brrrrrrr nachtmerrie
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3276290
Siberienne schreef:Eens ! Alleen verliezers.

Alleen, waarom zo de man 'iets'gedaan moeten hebben? Ik ben zo bang dat dit honden waren met een zodanige agressie dat ze niet eens meer weten wat ze doen en dus gewoon doorgaan, ook al is het de baas... die wellicht ik zelf dat totaal niet goed ingeschat heeft.

Brrrrrrr nachtmerrie
Daar heb je zowiezo gelijk in, maar iemand die een geladen wapen in huis heeft is van een bepaald kaliber. Ik ken niemand in mijn omgeving die zgn vechthonden (rotwoord!!) heeft en geladen wapens waar ze ook nog eens koelbloedig mee overweg kunnen.
Door Borke
#3276292
Is het niet zo dat als je verantwoord een wapen in huis hebt, met een vergunning, daar voorschriften bij horen? In jachtwinkels waar ze geweren verkopen, verkopen ze ook wapenkluizen.

Stel je voor het incident gebeurt, je rent naar huis, pakt het wapen, zorgt dat het geladen is (of checkt dat) en rent terug. Daar gaat toch aardig wat tijd overheen???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3276296
Lizzy schreef:Misschien zit mevrouw wel op een schietvereniging. En dat blijkt dan allemaal verdomd handig, zo in haar situatie :-X
Ze kan iig schieten, want zo simpel is dat niet wat ze gedaan heeft.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3276297
Borke schreef:Is het niet zo dat als je verantwoord een wapen in huis hebt, met een vergunning, daar voorschriften bij horen? In jachtwinkels waar ze geweren verkopen, verkopen ze ook wapenkluizen.

Stel je voor het incident gebeurt, je rent naar huis, pakt het wapen, zorgt dat het geladen is (of checkt dat) en rent terug. Daar gaat toch aardig wat tijd overheen???
Een verantwoord wapen in huis is NOOIT geladen, munitie dient volgens mij apart en achter slot en grendel te liggen.

Dus naar huis rennen om een wapen te halen (wat al te bizar voor woorden is), zou moeten zijn: naar huis rennen, wapen uit de ene kluis, munitie uit de andere kluis halen, wapen laden en terug rennen.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3276298
Borke schreef:Is het niet zo dat als je verantwoord een wapen in huis hebt, met een vergunning, daar voorschriften bij horen? In jachtwinkels waar ze geweren verkopen, verkopen ze ook wapenkluizen.

Stel je voor het incident gebeurt, je rent naar huis, pakt het wapen, zorgt dat het geladen is (of checkt dat) en rent terug. Daar gaat toch aardig wat tijd overheen???
Wapen en munitie moeten apart in kluizen worden bewaard, in bezit van papieren en geregistreerd. Je mag geen geladen wapen in huis hebben. Jagers respecteren die wet en krijgen ook controle of je de wet wel naleeft. Maar iemand die een geweer of pistool ergens op een straathoek aanschaft zal zich niet aan die regels houden. Deze dame was in ieder geval snel genoeg terug en kon , zoals Marloes ook al zegt, nog gericht raak schieten ondanks de enorme stress waar ze mee te maken had.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3276302
Hope schreef:Zo fijn hé, het zullen je buren zijn. Twee vechthonden en een geladen vuurwapen.
En sorry, maar ik zou dus niet weten hoe je dan ook daadwerkelijk moet schieten met zo'n ding, dus dat zegt ook wel wat.

Kan je het je voorstellen? Dat je ziet dat je honden je man opvreten, dat je dat alleen achter laat, je huis binnen loopt, dat wapen pakt (ik neem aan dat het niet aan een spijker bij de voordeur hangt), terug naar buiten loopt en dan je honden doodschiet.
Mijn handen zouden zó erg trillen dat ik alles neer zou schieten behalve mijn doelwit ::)

Afijn, er hadden al lang maatregelen moeten zijn voor dit soort honden.
Het is natuurlijk buitengebied en dan kun je ook erbij gaan staan gillen en trillen met het risico dat niemand je hoort en je man ondertussen versnipperd wordt. Die 2 honden had zij met blote handen natuurlijk nooit de baas gekund en 112 bellen gaat 'm ook al niet worden, dus voor meneer zijn gezondheid was dit binnen de mogelijkheden de beste en snelste optie.
Door Borke
#3276303
Els&Flow schreef:Wapen en munitie moeten apart in kluizen worden bewaard, in bezit van papieren en geregistreerd. Je mag geen geladen wapen in huis hebben. Jagers respecteren die wet en krijgen ook controle of je de wet wel naleeft. Maar iemand die een geweer of pistool ergens op een straathoek aanschaft zal zich niet aan die regels houden. Deze dame was in ieder geval snel genoeg terug en kon , zoals Marloes ook al zegt, nog gericht raak schieten ondanks de enorme stress waar ze mee te maken had.
Een talentvolle schutter, die dus 2x goed raak schiet, terwijl haar man vlakbij die vechtende honden is. Geen eenvoudige prestatie...

Het zullen inderdaad je buren zijn :???:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3276304
Kaela schreef:Een verantwoord wapen in huis is NOOIT geladen, munitie dient volgens mij apart en achter slot en grendel te liggen.

Dus naar huis rennen om een wapen te halen (wat al te bizar voor woorden is), zou moeten zijn: naar huis rennen, wapen uit de ene kluis, munitie uit de andere kluis halen, wapen laden en terug rennen.
Klopt. En mevrouw kan schieten, want anders lukt het je niet om twee honden te raken en je partner niet.

Hoe dan ook, ik denk dat meneer heel veel geluk heeft met zo'n mevrouw.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door