Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3275254
Wij zitten midden in een verhuizing..(daar volgen nog wel een keer wat details / foto's van..)..en hebben standaard altijd witte muren..Met het schoonmaken en pimpen voor de verkoop van ons huidige huis zie je toch dat overal wel spetters, vlekken etc. op de muur zitten...en ja hoor ..80% is van de vieskezen hier..in de gang al lambrisering gemaakt destijds want met het standaard rondje schudden na het uitlaten vonden we de spetters overal..dus dat is nu keurig..alleen..daar is in het nieuwe huis (woonboot)geen mogelijkheid voor.
Afneembare latex zei iedereen..ook mensen die het weer via via van een schilder hadden gehoord etc.

Nou ik hoor het geld al uit mijn zak stromen...

Dus voor iedereen die hetzelfde probleem heeft ..bij de Gamma is er nu Flexa Powerdek CLEAN.de kenners en een behoorlijk aantal reviews zeggen dat het echt goed schoon te maken is..voor 39.95 grote emmer (10L) volgens mij..Hij was volgens de Gamma normaal 94,00 euries maar dat zal vast iets opgeschroefd zijn om de korting leuker te laten lijken..ik vind wel de gewone Powerdek voor die prijs maar niet de CLEAN variant...
De zin om te sauzen verkopen ze er alleen niet bij...
Al zet je hem dus maar weg voor wanneer je wel een keer zin krijgt ;D ;D ;D
#3275257
Afneembare latex heb je geen zak aan, het moet was- en schrobvastzijn. Dus de latex voor buiten en badkamers. Darbij is het afneembaargehaltemede afhankelijk van waar je het opsmeert. Als je ondergrond bv een papierbehang is, ben je ook snel met afnemen.

Aangezien die powerdek niet eens in 1 x dekt wat beloofd wordt lijkt me de rest ook wel geschoten.

In ons vorige huis hadden wij de was en schrobvaste van de Gamma, die zat over glasweefselbehang en die combi heeft het een paar jaar goed gedaan. Daar kon ik de stoomreiniger opzetten.

Ik zou dus niet al teveel moeite doen voor die zogenaamde cleanversie.
#3275259
Je hebt ook een speciale coating voor over latex, waardoor je die gewoon heel goed kan schrobben.

Overigens moet je wel opletten, als je er ooit een stukje afstoot en er kan vocht onder heb je een probleem want dat vocht kan niet meer weg en kan gaan schimmelen. Dat hoorden wij van de aannemer, wij willen onze keuken doen met de coating omdat onze afzuigkap aan het plafind hangt en ik de muur daar dus vaak wil kunnen wassen.
#3275260
Die van flexa die ik heb is idd schrobvast, die kan ik echt mishandelen als ik wil ;) . Neem aan dat de clean dat ook is?
Ik kan meestal al vooruit met een microvezel doekje en wat schoonmaakmiddel ! Dat zegt al heel wat. ;D

Die coating werkt hier dus een stuk minder dan de schrobvaste verf ( bin there done that :biggrin2: )


Oja 1x dekken is bij alle verf onzin. Ja het schildert erover maar of dat het dan al mooi is...neuh.
#3275289
Wij zaten ook altijd met vlekken tegen de muur van de honden en dat wassen ik zo beu.
Wij hebben goedkoop laminaat gekocht en boven en onder tegen de muur ( waar het laminaat komt ) latjes geschroefd.
Tegen die latjes hebben wel laminaat gelegd zoals je dat bij de vloer ook doet. Onder en boven een spijkertje erin per laminaatdeel. Afwerklatje bovenin en onderin en met dweilen dweil ik de muur dus gewoon mee ;D
Ideaal. Geen spetters meer en makkelijk schoon te maken.
#3275290
renate1985 schreef:Wij zaten ook altijd met vlekken tegen de muur van de honden en dat wassen ik zo beu.
Wij hebben goedkoop laminaat gekocht en boven en onder tegen de muur ( waar het laminaat komt ) latjes geschroefd.
Tegen die latjes hebben wel laminaat gelegd zoals je dat bij de vloer ook doet. Onder en boven een spijkertje erin per laminaatdeel. Afwerklatje bovenin en onderin en met dweilen dweil ik de muur dus gewoon mee ;D
Ideaal. Geen spetters meer en makkelijk schoon te maken.
Door omstandigheden ben ik niet met verven kunnen beginnen, maar dit lezende.... denk dat dit is wat ik wil.
#3275292
Ik vind het zelf ideaal. Wanneer de honden tegen de muur aan liggen en ze zijn nog vies kan ik er gewoon een doekje overheen halen en het is weer schoon.
Ik heb laminaat van 5.99 per m2 gekocht dus qua kosten is het ook niet duur.
Het bovenste deel heb ik behang zitten want vind verven zelf niet zo mooi ( maar meningen verschillen ).
Ik heb laminaat zonder v groef genomen zodat het 1 vlak oppervlak is zonder naden.
Afbeelding

Hier zie je een deeltje van de muur
#3275295
Kaio schreef:Ik vind dat dus niet mooi ( bij mezelf) zo'n lambrisering. Daar moet je verder de juiste inrichting/ stijl voor hebben. Of een boerderij :biggrin2:
Maar heb wel vaker gehoord dat het handig is ;) . Maar ik vind mijn verfje dus ook best ideaal, als ik regelmatig naveeg is het eigenlijk ook maar vegen.
Bij mij is het maar een gang he. Zie ik niet als ik in de woonkamer ben.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door